728 x 90

دندانهای قرمز و سیاه کرونایی به جان شهرها

شیوع گسترده مدل دلتای کرونا در سطح کشور
شیوع گسترده مدل دلتای کرونا در سطح کشور

خبرگزاری ایرنا از پاکدشت خبر داد: «در حال حاضر از هر ۳ مراجعه کننده به مراکز بهداشتی این شهرستان تست کرونای یک نفر مثبت است که این امر موجب افزایش ۹۵درصدی بیماران مثبت کرونایی این منطقه شده است» (ایرنا ۱۸تیر ۱۴۰۰).

این خبرگزاری حکومتی در گزارش دیگری نوشت: «پیشروی کرونا در مازندران که بر اساس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از نوع دلتا است، چنان با سرعت بالایی صورت گرفت که در عرض کمتر از یک هفته یعنی از هشتم تا پانزدهم تیر ماه رنگ زرد کرونایی را به‌طور کلی از مازندران جدا کرد تا این استان از آن پس نظاره‌گر نبرد میان رنگ نارنجی و قرمز کرونایی باشد، نبردی که به‌نظر می‌رسد هم‌چنان به نفع رنگ قرمز تمام می‌شود و این نگرانی را ایجاد کرده است که به‌زودی تمامی مناطق استان یکپارچه قرمز پوش شود» (ایرنا ۱۸تیر ۱۴۰۰).

ایرنا در گزارش دیگری از هرمزگان نوشت شیوع بالای کرونا، هرمزگان را با کمبود تخت بیمارستانی مواجه کرده است.

ایرانا هم‌چنین در ادامه گزارش به‌نقل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: «در حال حاضر ۸۳۰مبتلا به کرونا در بیمارستانهای هرمزگان بستری هستند و هر روز نیز بر شمار مبتلایان بستری اضافه می‌شود و در حال حاضر ۱۱۰نفر از مجموع بستریها نیاز به خدمات بخش آی.سی.یو دارند. هم‌اکنون در بسیاری از شهرستانها شاهد تکمیل ظرفیت بخشهای کووید هستیم و بندرعباس نیز با وضعیت فوق بحرانی روبه‌رو است» (ایرنا ۱۸تیر ۱۴۰۰).

این در شرایطی است که واکسن مورد نیاز مردم در دسترس آنها نیست و رنگ‌بندی کرونایی در مناطق کشور هر روز غلیظ تر و در مناطقی به رنگ سیاه و قرمز رسیده است. شرایط آن‌چنان وخیم است که به گزارش رسانه‌های حکومتی به گورستانها و بیمارستانها آماده‌باش داده شده است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا در گفتگو با خبرگزاری ایسنا بر افزایش پیک مرگ کرونایی در تهران و شیب تند رو به بالای آن تأکید کرد و وضعیت آرایش بهشت زهرا را آرایش بحرانی نامید (ایسنا ۱۶تیر ۱۴۰۰).

وضعیت بیمارستانها از وضعیت گورستانها بغرنج‌تر و در بسیاری از مناطق کشور به‌خصوص استان سیستان و بلوچستان بحرانی است.

علیرضا زالی رئیس ستاد حکومتی کرونا در تهران وضعیت واکسیناسیون مردم در استان تهران را نامناسب دانست و در این رابطه اعتراف کرد: «آمار واکسیناسیون در تهران نیز مانند سایر نقاط کشور وضعیت مطلوبی ندارد و هنوز علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته عده‌یی از گروه‌های پرخطر را واکسینه نکردیم» (خبرگزاری ایسنا ۱۷تیر ۱۴۰۰).

در شرایطی که مردم این نیاز فوری به واکسینه شدن توسط واکسن معتبر را دارند، مقامات حکومتی تنها به شعار دادن و رونمایی کذایی از واکسن تولیدی داخل اکتفا کرده، طوری که شعارهای تو خالی آنها صدای رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی را هم درآورده است.

رئیس بیمارستان شریعتی تهران در اینستاگرام نوشت: «تنها سلاح ما در حال حاضر واکسیناسیون فوری و گسترده مردم است

کاش نمی‌خواستیم که الگوی جهانی شویم، کاش نمی‌خواستیم در دهان این و آن بکوبیم، کاش آن‌قدر شعار نمی‌دادیم، کاش با دنیا ارتباط بهتری داشتیم، کاش سرمان را پایین می‌انداختیم و برای مردم کشورمان از شرکتهای معتبر واکسن می‌خریدیم، کاش نمی‌خواستیم که قهرمان دنیا باشیم» (اینستاگرام ۱۵تیر ۱۴۰۰).

آری، وعده‌های پرطمطراق حاکمیت ولایت فقیه در زمینه ساخت انواع واکسن و واکسینه کردن مردم به اعتراف روزنامه حکومتی اعتماد تنها نمک بر زخم مردم است: «سوءمدیریت آشکار در یک حوزه عمومی که موجب وارد شدن خسارت جانی و مالی به مردم و کشور است، وقتی حرافی و لفاظی مدیران آن حوزه نیز همراه باشد، در حکم نمک بر زخم مردم پاشیدن است. مقایسه شیوه برخورد مقامات دو وزارت نیرو و بهداشت که این روزها عملکردشان مورد انتقاد است، مجملی است از مفصل باب مدیریت در کشور ما».

اعتماد در ادامه روند واکسیناسیون در ایران با سایر کشورهای منطقه را مقایسه کرده است: «سوءمدیریت بحران کرونا طی یک سال و نیم گذشته بر آفتاب افتاده است که یک نمونه آن پیشرفت کشورهای منطقه و جهان در واکسینه کردن مردم و شروع بازگشت آنها به زندگی عادی است. در حالی که ما در منطقه از همه عقب‌تریم و مشغول گذر از اوجی به اوج دیگر که یکی از نتایج آن تن‌دادن به شرایط خفت‌بار سفر به خارج برای دریافت واکسن است. عملکرد مدیران وزارت بهداشت در مواجهه با کرونا از ابتدا غیرعلمی و غیرحرفه‌یی بود» (اعتماد ۱۹تیر۱۴۰۰).

فضاحت قولها و ادعاهای رژیم در زمینه تهیه واکسن و واکسیناسیون مردم هم آن‌چنان است که اضافه بر مردم، رسانه‌های حکومتی نیز حرفهای رژیم را «وعده‌های بی‌سرانجام» و «رونمائی‌های پرسر و صدا و بی‌نتیجه» از انواع واکسن و «اغراق در فتح‌الفتوحات کرونایی» خواندند (روزنامه شرق ۱۹تیر)

روزنامه شرق نوشت: «در ورود ایران به پیک پنجم کرونا کمتر از یک درصد مردم واکسینه شده‌اند. بیش از شش ماه است که در روزهای مختلف شاهد رونمایی از انواع واکسنهای کرونایی در کشور هستیم، در‌حالی‌که در جهان تنها پنج واکسن در حال تزریق است و حالا تعداد رونمایی‌ها در ایران به شش واکسن رسیده است. مینو محرز، فوق‌تخصص عفونی و مسئول پروژه واکسن کووبرکت با اظهار پشیمانی از ورود در پروژه ساخت واکسن در پاسخ به این سؤال که چرا وزارت بهداشت شروع به تزریق واکسن برکت نمی‌کند، به «شرق» می‌گوید: «ما تاکنون۴۰۰ هزار دز واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل دادیم و بنا بود که روز پنجشنبه (دو روز پیش) هم ۵۰۰هزار دز تحویل دهیم. اما این‌که این واکسن‌ها چه شده و اصلاً تزریق شده را خبر ندارم»

پشت صحنه این وضعیت فاجعه آمیز، سیاست ضدمردمی حاکمیت است که از یک‌سو می‌خواهد مردم را هر چه بیشتر درگیر کرونا کند، و از سوی دیگر با ساختن انواع واکسنهای غیرمعتبر کیسه نهادهای وابسته به خود را پر کند.

به اعتراف حجت نیکی ملکی مدیر روابط عمومی ستاد اجرایی خمینی بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار دوز واکسن برکت در مرحله پر کردن ویال‌ها از گردونه خارج شده است (خبرگزاری رکنا ۱۶تیر ۱۴۰۰)

اعتراف این مقام ستاد غارت و چپاول اجرایی خمینی به‌معنای این است که این میزان واکسن عملاً روانه سطل زباله شده است.

بلبشو در زمینه ساخت واکسن و واکسینه کردن مردم با واکسنهای این چنینی، در حالی است که از روز اول که واکسنهای معتبر در کشورهای اروپایی و آمریکا ساخته شدند، امکان این وجود داشت که در دسترس مردم ایران هم قرار بگیرد.

اما سیاست تجارت و بازی رژیم با جان و خون مردم باعث شد، مردم محروم ایران‌زمین هم‌چنان در دام کرونا گرفتار باشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9e8cdbb-037c-4c90-bb97-832e1502a432"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات