728 x 90

روحانی و اعتراف‌درمانی در گرداب بحرانها

بحرانهای نظام آخوندی
بحرانهای نظام آخوندی

روحانی در اظهارات روز چهارشنبه ۲۱خرداد ۹۹ خود در هیأت دولت ارتجاع ناخواسته مرتکب گافی اساسی شد؛ گافی که از این پس در فاز پایانی نظام آخوندی، نظایر آن بیشتر تکرار می‌شود و پرده از روی دجالیت نظام آخوندی برمی‌گیرد.

وی که سعی می‌کرد خود را در قبال فقر و فاقه و گرسنگی میلیونی مردم و افزایش آمار قربانیان کرونا ـ‌که خودش از مجرمین اصلی آنهاست‌ـ و انتقادات مربوطه بی‌تقصیر نشان دهد، علت وخامت اوضاع را به «شرایط ویژهٔ این روزهای ایران» احاله داد و طلبکاری کرد که «همه باید توجه کنند به این مسأله که ما در چه شرایطی کشور را داریم مدیریت می‌کنیم و اداره می‌کنیم».

«ملت ایستادگی کرد» تا نظام شرایط را «قابل تحمل» کند!

شیخ مکار سپس منظور خود از «شرایط ویژه» را این‌گونه توضیح داد:

«من یک رقمی می‌گویم برای این‌که مردم ما توجه کنند، ببینید در شرایط فشار فوق‌العاده تحریم در این سال‌ها ما در سال۵۰میلیارد دلار درآمد ما کم شده حالا برای این‌که این روشن بشود این معنای آن چه هست کل بودجه امسال ما یعنی سال۹۹ پانصد و هفتاد (۵۷۰هزار میلیارد) هزار میلیارد تومان هست و در سال گذشته ۴۴۸هزار میلیارد تومان بوده ۵۰میلیارد دلار یعنی ۸۷۰هزار میلیارد تومان، یعنی حدود دو برابر بودجه پارسال و ۳۰۰هزار میلیارد تومان از کل بودجه امسال ما بیشتر، خب هر دولتی اگر در دنیا بود در این شرایط به زانو در می‌آمد اما این‌که مردم ما ایستادگی کردند قوای دیگر همکاری کردند دولت در صحنه بوده رهبری معظم همکاری کردند و کمک کردند و حمایت کردند ما امروز شرایط زندگی را شرایط قابل‌تحمل و سخت می‌دانیم». (تلویزیون رژیم. ۲۱خرداد ۹۹)

تلخ‌ترین واقعیت اعتراف روحانی

اعتراف روحانی بیانگر واقعیاتی چند است. تلخ‌ترین واقعیت، فشارهایی است که مردم آخوندزده و ستمدیدهٔ ما سالیان متمادی بهای آن‌را با گوشت و پوست خود پرداخته‌اند؛ و اینک رئیس‌جمهور تبهکار آخوندها از آن با عبارت «مردم ایستادگی کردند» یاد می‌کند؛ و به‌خودش و رهبر جنایتکارش دسته‌گل می‌دهد که به قیمت این ایستادگی‌هاست که موفق شده‌اند «شرایط را قابل تحمل» گردانند!

آری رژیم به ضرب و زور سرکوب و اختناق و کشتن قیام کنندگانی که در اعتراض به غارتگر‌ی‌های حاکمان به خیابان‌ها می‌ریزند، کمبود درآمد ۵۰میلیارد دلاری سالانه‌اش را از جیب و سفره‌های مردم محروم ربوده و جبران می‌کند تا بنا به گفتهٔ روحانی شرایط را «قابل تحمل» نماید. این همان معنای واقعی «تدیبر و امید» روحانی شیاد است.

وقتی به‌خاطر آوریم که سردمداران نظام با وجود افلاس و ورشکستگی مفرط و به‌رغم فقر و گرسنگی و بیماری میلیون‌ها نفر از مردم بی‌پناه و محروم، بدون توجه به فجایع اجتماعی، کماکان و بی‌وقفه از تأمین هزینه‌های میلیاردی دخالت در کشورهای منطقه، سوریه و عراق و یمن و بلند پروازیهای اتمی و موشکی و ماهواره‌یی خود دست برنداشته‌اند، آنگاه عمق خیانت و فسادی که در حق مردم روا داشته‌اند مفهوم می‌شود.

گسیل مردم به میدانهای مین کرونا

به‌علاوه می‌توان پی برد که علت اصرار خامنه‌ای و روحانی بر بازگشایی مشاغل و فرستادن مردم به میدانهای مین کرونا چیست؟

سردمداران نظام در اوج خفگی اقتصادی، بر سر دوراهی ورشکستگی اقتصادی ـ‌که لاجرم بر شدت قیامهای آتی خواهد افزود‌ـ و جان باختن مردم گرسنه که برای یافتن لقمه‌نان ناگزیرند ریسک حضور در میدانهای مین کرونا را تحمل کنند، این دومی را انتخاب کرده‌اند. این همان سیاست خائنانه‌ای است که روحانی به آن اذعان کرده و تصریح کرده بود که به‌خاطر امنیت نظام پلید ولایت فقیه «سه میلیون تلفات کرونا» را بر «۳۰ میلیون گرسنهٔ خشمگین» مرجح می‌داند.

روحانی روز ۲۴ خرداد۹۹ در یک اظهارنظر متناقض از احتمال بازگرداندن محدودیتها خبر داد و گفت:

«به نقطه‌ای نرسیدیم که حدود ۶۰ تا ۶۵درصد جمعیت با این ویروس مواجه شده باشند و از آن عبور کرده باشند، همانی که معروف به ایمنی دسته‌جمعی یا ایمنی رمه‌ای است و به آن نرسیدیم یعنی نه الآن واکسن پیش روی ما است و نه آن ایمنی دسته‌جمعی و رمه‌ای به‌وجود آمده بنابراین نگرانی ما هم‌چنان وجود دارد».(انتخاب ۲۴خرداد ۹۹)

اما با وجود این اظهارات متناقض که گواه بی‌راه‌حلی رژیم آخوندی است، سیاست ضدمردمی گسیل مردم به اماکن خطرناک هم‌چنان ادامه دارد.

سوز و گداز از مجاهدین ترجیع‌بند اظهارات سران نظام

واقعیت قابل تأمل دیگر در اظهارات روحانی ترس و وحشت او از اپوزیسیون سازمان‌یافته و فعالیت ها و اطلاع‌رسانی‌های دقیق اوست که در سخنرانی خود از آنها با عنوان «خارجه نشینان فارسی زبان» یاد کرد؛ و آنها را متهم کرد که «به فکر کشور و مردم نیستند بلکه برای فروپاشی آن از هیچ هزینه و دروغ و جعل و شایعه‌ای هم روی نمی‌گردانند».

شکوه و شکایت و سوزوگداز از مقاومت ایران که اکنون به ترجیع‌بند اظهارات سران نظام مبدل شده، دال بر اثر گذاری فعالیت مجاهدین در درون میهن و میزان وحشت رژیم از آنهاست.

باطل‌السحر دجالگری و نوید دهندهٔ رهایی

خامنه‌ای و روحانی خوب می‌دانند که وجود مجاهدین و مقاومت ایران باطل السحر تمامی دجالگریهای آنهاست و مادام که در صحنه حضور دارند از هیچ‌یک از توطئه‌ها و سیاست‌های ضدمردمی خود طرفی نخواهند بست. هم‌چنان‌که مسعود رجوی رهبر مقاومت ایران در بزنگاههای حساس پرده از دجالگری رژیم بر می‌دارد و توطئه‌های رژیم را نقش بر آب می‌کند. مسعود رجوی در بارهٔ اعتراف ناخواسته روحانی چنین می‌گوید:

«رژیم به‌جای کوتاه‌آمدن از سرکوب و تروریسم و جنگ‌افروزی و پروژه‌های اتمی زانو بر گردن و گردهٔ مردم ایران گذاشته و می‌خواهد با گران کردن بنزین و برق و نان و با میدان دادن به کرونا راه نفس آنها را ببندد. اما آتش قیام از زیر خاکسترهای نظام شعله خواهد کشید. سر انجام ارتش گرسنگان و آزادی‌ستان است که رژیم ایران‌ستیز و ضدبشر را به زانو در می‌آورد».(۲۲خرداد۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6806c81-ce78-4e93-92a6-905620c79da4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات