728 x 90

رژیم آخوندی و ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا در ایران
شیوع ویروس کرونا در ایران

سازمان «شاخص امنیت بهداشت جهانی» (ghsindex.org) در سال ۹۷ برآوردی در رابطه با آمادگی ۱۹۵کشور جهان در زمینهٔ نحوهٔ مقابله با ویروس واگیردار منتشر نمود.

 

در این تحقیقات، تمامی کشورها بر اساس میزان آمادگی آنها در جهت مقابله با گسترش یک بیماری واگیردار ارزیابی و رده‌بندی شدند، بالاترین نمره در این شاخص گذاری عدد ۱۰۰است و بر همین اساس کشورها رتبه‌بندی می‌شوند. منظور از میزان آمادگی هر کشور، تمهیداتی است که در مبارزه با اپیدمی یک بیماری واگیردار فراهم نموده است.

در تحقیقاتی که شاخص امنیت بهداشت جهانی انتشار داده است، رژیم آخوندی بیش از ۳۷.۷ امتیاز به دست نیاورد و در رتبه‌بندی جهانی در مقام ۹۷ قرار گرفت.

رتبه ۹۷ رژیم آخوندی نشان از عدم آمادگی آن در مقابله با یک اپیدمی فراگیر است و می‌توان بهتر درک کرد که چرا رژیم در مقابله با گسترش ویروس کرونا نتوانست اقدامات لازم را انجام دهد؛ و حتی با وجود موارد مشکوک به این بیماری، همه شواهد را انکار کرده و با دادن اطلاعات غلط همان مسیری را رفت که در جریان سقوط هواپیمای اکراینی طی کرده بود.

 

نه آمادگی، نه قطع ارتباط با چین و نه اطلاع‌رسانی

تقریباً همه کارگزاران رژیم که کم ‌و بیش با شیوع این بیماری ارتباط دارند بارها از آمادگی ادارات تابعهٔ خود در مبارزه با این ویروس خبر می‌دادند. اما در واقع هیچ‌گونه آمادگی لازم و ضروری وجود نداشت. ستاد پیشگیری و مقابله با این ویروس روز پنجشنبه عصر و پس از فوت ۲بیمار به ریاست جهانگیری تشکیل جلسه داد.

بسیار مشخص و واضح بود که به‌دلیل عدم قطع ارتباط با چین و با ورود و خروج آزاد چینی‌ها به کشور توسط هواپیمایی ماهان (متعلق به سپاه پاسداران) این ویروس به‌نحوی راهش را به داخل کشور باز خواهد کرد.

 

به‌عنوان نمونه مشخص بود که تردد کارگران و طلبه‌های چینی در شهر قم می‌تواند این ویروس را به‌نحو گسترده‌یی منتشر کند؛ اما با این‌حال باز هم مهم‌ترین پارامتر در برخورد با شیوع چنین بیماریهای واگیرداری که می‌توان از گسترش آن به‌نحو چشمگیری ممانعت به‌عمل آورد، اطلاع‌رسانی به‌موقع و درست به مردم و آموزش کافی در مبارزه با آن است و اقدام نکردن در این موارد، نتیجه‌یی جز از دست دادن زمان طلایی برای محدود کردن ویروس ندارد.

 

با این حال رژیم آخوندی مسیر عکس را پیمود و نه تنها با پیشگیری، آمادگی، آموزش، اطلاع‌رسانی و قطع ارتباط با کشور چین، مسیر کنترل را نرفت که با گسترش تبادلات و اقدام به جابه‌جایی مسافران چینی و تکذیب و لاپوشانی و... راه ورود ویروس را به کشور گشود.

 

آیا داشتن رابطه اقتصادی و سیاسی با چین آن‌قدر مهم بود که همه‌چیز را می‌بایست فدای آن کرد. هنوز چشمک و چراغ‌های منزجرکننده ظریف به چین در رابطه با مقابله خوب چینی‌ها با این ویروس فراموش نشده است و این‌که رژیم ایران تا آخرین لحظه در کنار چین باقی خواهد ماند و هنوز هم به‌رغم تمام این اخبار، باز هم تردد هوایی به چین قطع نشده است.

 

گسترده شدن اپیدمی و ترس همگانی

«مینو محرز،‌ عضو کمیته کشوری بیماریهای عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خبرگزاری ایرنا گفت: «بر اساس گزارشهای موجود انتقال ویروس کرونا از قم شروع‌ شده و با توجه به تردد و سفر مردم اکنون به بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران، بابل، اراک، اصفهان، رشت و شهرهای دیگر رسیده و ممکن است در همه شهرهای ایران وجود داشته باشد.» (ایرنا اسفند ۹۸)

 

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران امروز در توئیتر خود نوشت: «بر اساس آخرین گزارشهای آزمایشگاهی، ابتلای ۱۳نفر دیگر از جمله ۷نفر در قم، ۴نفر در تهران، ۲نفر در گیلان تأیید شده است. ایران تاکنون مرگ چهار نفر بر اثر این بیماری را تأیید کرده است.»

 

با این روال،‌ متأسفانه شاهد اخبار بیشتری از میزان تلفات و مرگ ‌و میر در میهنمان خواهیم بود که مقصر اصلی آن رژیم آخوندی است که با پنهان‌کاری و فریبکاری و دروغ ۲ماه فرصت را از دست داد و البته باز هم قیمت آن از جان مردم ایران داده خواهد شد.

 

به گزارش رادیو فرانسه «یک مقام عالیرتبه دولتی در ایران که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با رادیوی فرانسه فاش کرد که شمار مبتلایان و افراد مشکوک به ویروس کرونا در شهر قم از ۳۰۰نفر فراتر رفته است.» به گزارش همین رسانه «وزیر بهداشت ترکیه، روز جمعه دوم اسفند، پس از گفتگو با همتای ایرانی خود، با انتشار یک پیام توئیتری اعلام کرد: ۷۵۸مورد مشکوک، ۱۸مورد قطعی و ۵مورد مرگ در ایران به ثبت رسیده است.»

تا این‌جا؛ در اولین اقدام کشورهای عراق و کویت پروازهایشان را به ایران متوقف کردند. رژیم ضدمردمی که تاکنون از جهت روابط اقتصادی عادی با کشورهای دیگر منزوی‌ شده است. اکنون به‌خاطر نگرانی از انتقال ویروس به کشورهای دیگر در این زمینه نیز به انزوا کشیده شده است.

 

دیکتاتوری آخوندی در مواجهه با بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله نشان داده است که هرگز اراده و انگیزهٔ سازمان‌دهی و بسیج عمومی علیه این قبیل پیش‌آمدها را ندارد. این حاکمیت ضدمردمی که اولویت اول و آخرش، حفظ نظام با سرکوب داخلی و گسترش تروریسم به دیگر کشورهاست، در مقابله با ویروس کرونا نیز مردم ایران را بی‌دفاع گذاشته است.

 

واقعیت این است ویروس نظام ولایت فقیه که بیش از ۴۰سال است به جان مردم ایران افتاده، عامل همه مشکلات و بحران‌هایی است که قیمت آن را مردم ایران داده‌اند. شعار مرگ بر ولایت فقیه از همین واقعیت جوشیده است شعاری که مردم و مقاومت مردم ایران اراده کرده‌اند که آن را به هرقیمت محقق سازند و رهایی را نصیب ایران‌زمین و مردم قهرمان آن کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc8f132b-417a-4d95-a49d-7e2b16c840bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات