728 x 90

زمین‌خواران حکومتی و وزراتی!

ویلاسازی در قلب توچال
ویلاسازی در قلب توچال

در حاکمیت آخوندی واژه‌هایی نظیر رانت‌خواری، کوه‌خواری، زمین‌خواری، جنگل‌خواری، معدن‌خواری، دریاخواری و... واژه‌های رایجی هستند که هر یک از آنها بیانگر چپاول در پهنه‌های مختلف طبیعت و اقتصاد کشور است.

فساد در زمینه‌هایی که به آنها اشاره شد آن‌چنان گسترده است که بی‌اغراق تمامی سردمداران و مهره‌های حکومتی یا به‌طور مستقیم در آنها دست دارند و یا به‌طور غیرمستقیم از این مسیر سودجویی می‌کنند.

ماجرای زمین‌خواری و ویلاسازی در زمینهای غصب‌شده مردم از جمله مواردی است که در ماه‌های اخیر باعث حرف و حدیث‌ها و جنگ‌وجدال بسیاری در رسانه‌های وابسته به هر دو باند شده است.

ماجرای زمین‌خواری ۹۰هکتاری ۲مأمور وزارت اطلاعات از زمینهای کشاورزی در یکی از مناطق قزوین یکی از مواردی است که در رژیم به آن اعتراف شده است. اما با وجود این‌که زمین‌خواری این ۲سرباز گمنام ولایت محرز و در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارتجاع نیز زمین‌خواری آنها ثابت شده است، اما وزرات بدنام و زمین‌خوار اطلاعات بدون این‌که اصل ماجرای زمین‌خواری ۲مأمورش را باصراحت تکذیب کند، کار مأموران را مبرا از تخلف دانسته است!

ماجرای زمین‌خواری ۲آدمکش اطلاعاتی از این قرار است که اداره کل راه‌سازی قزوین در جریان یک مزایده غیرقانونی زمین را به آنها واگذار کرده است.

بر اساس نامه احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به آخوند ابراهیم رئیسی، در سال ۹۱ اداره کل راه و شهرسازی با واگذاری این قطعه زمین به مأموران اطلاعاتی به آنها رشوه داده است.

۲زمین‌خوار اطلاعاتی پس از تحویل گرفتن زمین علاوه بر توسعه اراضی به ۲برابر میزان موضوع قرارداد و تصرف اراضی هم‌جوار، اقدام به تفکیک غیرقانونی و تبدیل آن به بیش از ۲۰۰قطعه کرده و برای ویلاسازی در اختیار افراد مختلف قرار داده‌اند.

احمد توکلی در نامه‌اش به آخوند ابراهیم رئیسی از جمله دلایلی که بر غیرقانونی بودن این مزایده برمی‌شمارد این است که: «عدم رعایت تشریفات قانونی مزایده که نقض ماده ۷۹ قانون محاسبات عمومی است، تجاوز به زمینهای اطراف آن غیرقانونی بود...».(خبرگزاری فارس ۱۳مهر ۹۸)

یکی دیگر از موارد زمین‌خواری، زمین‌خواری در منطقه هفت‌سنگان قزوین است که زمینهای زراعی در این منطقه توسط مسئولان قضایی تصاحب شده و تبدیل به ویلا شده است.

وزارت بدنام و زمین‌خوار اطلاعات در تاریخ ۱مهر ۹۸ از کشف زمین‌خواری بزرگ در اراضی ونک تهران خبر داد و آن را «یکی از بزرگترین پرونده‌های زمین‌خواری در کشور» نامید.

بر اساس اطلاعیه وزارت اطلاعات زمینهای بلعیده شده توسط زمین‌خوار یا زمین‌خواران «به مساحت تقریبی ۸۵هزار مترمربع در منطقه شهرک غرب تهران واقع شده است».

بر اساس این اطلاعیه: «با سوء‌استفاده از خلأهای قانونی و همچنین تخلفات برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط» به‌طور رسمی زمین‌ها را تصاحب کرده‌اند.(سایت خبرآنلاین ۱مهر ۹۸)

در اطلاعیه وزارت اطلاعات به‌رغم این‌که در آن کشف بزرگترین زمین‌خواری برجسته شده، اما هیچ اشاره‌ای به نام بزرگ زمین‌خواران و هیچ اشاره‌ای به نامه برخی «مسئولان دستگا‌ه‌های اجرایی» که تخلف کرده‌اند نشده است چرا که روشن است فرد یا افرادی که مبادرت به چنین زمین‌خواری بزرگی کرده‌اند بدون پشتوانه در حاکمیت امکان این به‌اصطلاح تخلف را نداشتند.

زمین‌خواران در شهرک غرب نیز سردمداران رژیم نظیر آخوند صادق لاریجانی، برادران لاریجانی، علی‌اکبر ناطق نوری، داماد شمخانی، محمدباقر قالیباف، داماد محمد شریعتمداری، دختر نعمت‌زاده و... هستند.

پیش از این نیز علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس ارتجاع، از فروش ۱۰۰هکتار زمین مصادره شده توسط سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید به قیمت ۳۷میلیارد تومان به برادران «ن» با همدستی کمیسیون ماده ۵ پرده برداشت. برادران «ن»، برادران نجفی مأموران وزارت اطلاعات هستند.

ماجرای ویلاسازی در شهرک‌های کلاک و «باستی هیلز» در لواسان ماجرای دیگری از زمین‌خواری است.

در شهرک‌های کلاک و باستی هیلز سردمداران نظام زمینهای کشاورزی را به مسکونی تغییر کاربری داده و هر یک کاخ و ویلایی در آن ساخته‌اند.

در رابطه با غصب زمینهای کشاورزی و رشد قارچ‌گونه شهرک‌های اعیان‌نشین حکومتی نظیر «باستی هیلز» روزنامه کیهان می‌نویسد: «شاید نام «باستی هیلز» را شنیده‌ باشید؛ منطقه‌ای چند هکتاری که تا همین چند سال پیش خارج از محدوده لواسان بود، اما در یک چشم به هم زدن و با یک امضا داخل محدوده قرار گرفت و ارزش زمینهای آن یک‌شبه چندصد برابر شد. بعد هم تفکیک زمین‌ها و قطعه‌بندی و شروع ویلاسازی.

اما مهم‌ترین ویژگی این شهرک‌ اشرافی، نیاز به اجازه خاص برای ورود به آن است. یعنی شما چه برای ورود و چه برای خرید ویلا در این شهرک باید جزو افراد خاص جامعه محسوب شوید.

مدل «باستی هیلز» گویا در حال تکثیر شدن است، حال در ابعادی بزرگ یا در مقیاس کوچک ویلاسازی به قیمت نابودی طبیعت و منابع و ذخایر ارزشمند زیست‌محیطی؛ از کلارک گرفته تا لاهیجان و هر منطقه خو‌ش آب‌وهوایی در کشور.

اما داستان شهرک‌ها و مناطق خاص و لاکچری چنین است که سرمایه‌داری با نفوذ خود چندصدهزار مترمربع زمین کشاورزی و باغ را می‌خرد و سپس بدون رعایت مراحل قانونی و گاه با فشار و اعمال مجرمانه، کاربری زمین را به مسکونی تغییر داده و طی مدت کوتاهی‌ اشتراک آب، برق، تلفن و گاز می‌گیرد...».(کیهان ۱۲تیر ۹۸)

در جریان جنگ‌وجدال باندی فاش شد که تغییر کاربری زمینهای کشاورزی در لواسان با دخالت صادق لاریجانی و علی‌اکبر ناطق نوری صورت گرفته است.

یکی از زمین‌خواران محمد طاها میرمحمدعلی، نوه ۳ساله علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت رژیم است!

یکی از روزنامه‌نگاران حکومتی به نام یاشار سلطانی با انتشار اسنادی اعلام کرد که در اسناد زمین‌خواری لواسان فرد مجهولی وجود داشت به نام محمدطاها میرمحمدعلی که چندین پرونده تخلف سنگین در کمیسیون ماده ۱۰۰ به‌دلیل ساخت‌وسازهای غیرمجاز داشت.

به گفته سلطانی، محمد طاها میرمحمدعلی پسربچه ۳ساله‌ای است که بسیاری از پروانه‌های ساختمانی و تخلفات زمین‌خواری و حتی جابه‌جایی پول‌ها به نام او انجام گرفته است!

در زمینه فساده‌ای مربوط به زمین‌خواری، کوه‌خواری و... روزنامه جهان صنعت وابسته به باند روحانی می‌نویسد: «لازم است این نکته نیز ذکر شود که نام علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ایران نیز اخیراً در پرونده زمین‌خواری‌ها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز لواسان عنوان شده است. گفته می‌شود عمده پرونده‌های ساختمانی و تخلفات جابه‌جایی پول‌ها در ساخت‌وسازهای غیرمجاز لواسان، به نام پسر ۳ساله علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ایران، ثبت شده است. بر اساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی پرونده بسیاری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در لواسان که با نام زمین‌خواری و کوه‌خواری شهرت داشت، به فلان نماینده مجلس، داماد فلان مسئول و ویلای فلان شخص معروف منتسب شده است. در این میان نام‌های سیدحسین میرمحمدعلی، داماد علی شمخانی و فاطمه حسینی، نماینده مجلس و دختر صفدر حسینی، وزیر سابق در دولت ایران، برجسته شد. به این ترتیب می‌توان گفت که دامنه فساد از سوی متولیان اجرایی کشور روزبه‌روز وسیع‌تر و هر روز اسامی جدیدی از افراد درگیر در این پرونده‌ها مشخص می‌شود».(جهان صنعت ۲۸مرداد ۹۸)

واقعیت هم این است که زمین‌خواران یا در طیف سران حاکمیت و یا این‌که با ایجاد روابط قدرتمند با آنها، پشتوانه‌های قدرتمندی دارند.

جالب این‌که نهادهای و سردمداران نظام، چپاول سنگین اموال مردم را تخلف می‌نامند! بنا‌ به اطلاعیه وزرات بدنام اطلاعات «تخلفات برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط» زمینه‌ساز زمین‌خواری ۸۵هزار مترمربعی شده است!

علی خامنه‌ای نیز فساد را امری نهادینه و سیستمی نمی‌داند بلکه آن را به‌صورت موردی می‌داند و در این رابطه می‌گوید: «با اطلاعات کامل می‌گویم هرگز فساد در نظام نه گسترده و نه سیستمی است، فساد در همه جای دنیا هست».(سایت خامنه‌ای ۱۷خرداد ۹۶)

این توجیه دجالگرانه برای این است تا وانمود کنند گویا زمین‌خواران و چپاولگران اموال عمومی مردم در کوه‌ها، جنگلها و دریاها عده‌ای متخلف که ربطی به حاکمیت فاسد ولایت‌ فقیه ندارند.

این در حالی است که علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس ارتجاع و از باند دلواپسان نظام، اعتراف می‌کند که «فساد اقتصادی ندیدم، الّا این‌که پشت سرش یک قدرتی وجود داشته باشد».(تلویزیویون شبکه پنج ۲۰مرداد ۹۸)

این اعتراف گویای این واقعیت است که فساد و قدرت ۲امر به‌هم تنیده و جدایی‌ناپذیر هستند و تنها زمانی این غول هفت‌سر فساد از بین خواهد رفت که رژیم سراپا فاسد ولایت‌ فقیه سرنگون شود و سران و سردمداران آن در دادگاه خلق به سزای شایسته‌شان برسند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d61cfd96-7705-4f13-a697-aaae53322ae6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات