728 x 90

زندگی لاکچری سردمداران نظام و«آقازاده‌ها» با چه بهایی؟!

زندگی لاکچری آقازاده‌ها و فقر مردم ایران
زندگی لاکچری آقازاده‌ها و فقر مردم ایران

موضوع زندگی‌اشرافی سردمداران نظام و فرزندان آنها که با عنوان «آقازاده» شناخته شده‌اند یکی از مباحثی است که هرازگاهی توسط مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی مطرح می‌شود.

مبحثی اندر احوالات سردمداران رژیم و « آقازاده»هایشان که افتخار آنها در این است که ریخت وپاش می‌کنند در ویلاها و آپارتمانهای‌ آن‌چنانی زندگی می‌کنند و خودروهای آخرین مدل سوار می‌شوند و به قول معروف لاکچری زندگی می‌کنند.

رندگی‌ لاکچری این آقازاده‌ها معلول غارت ثروتهای ملی ایران توسط سردمداران و مهره‌های نظام است و فرزندان آنها نیز وقاحت را به جایی رسانده‌اند که این زندگی‌ اشرافی را معلول این می‌دانند که آنها وابسته به اصل و نسب و «از ژن خوب» هستند و به آن هم افتخار می‌کنند.

تناقض میان ادعای سردمداران رژیم در حمایت لفظی و پوشالی از مردم محروم و زندگی‌ اشرافی آنها و «آقازادها» به جایی رسیده است که مهره‌ها و رسانه‌هایی از رژیم هم از سر عوام‌فریبی و ریختن اشک تمساح برای مردم ناگزیر به اذعان به این تناقض شده‌اند.

آخرین مورد آن گفتگوی یک مهره حکومتی به نام میرمحمود حریرچی با خبرگزاری حکومتی ایلنا است که ضمن بیان تناقض میان گفتار مسئوان و زندگی فرزندانشان، گوشه‌ای از زندگی انگلی و اشرافی‌گری آنها را برملا کرده است.

در زمینه «تناقضات گفتار مسئولان درباره ساده‌زیستی و نوع زندگی لاکچری فرزندانشان» می‌گوید: «وقتی مسئولی در مناطق شمالی شهر زندگی می‌کند و حرف از ساده‌زیستی می‌زند، نشان از تناقض در رفتار و عملش است».

حریرچی با بیان این‌که «متأسفأنه مسئولان ما اغلب رطب می‌خورند و منع رطب می‌کنند» به دجالگری سردمداران رژیم و تناقض حرف‌ و عملشان اذعان می‌کند در رابطه با زندگی آنها، فرزندان و قوم‌ و خویش‌هایشان اضافه می‌کند: «گاهی اوقات مسئولان معتقدند که خودشان بسیار ساده‌زیست هستند و اگر فرزندانشان لاکچری زندگی می‌کنند، انتخاب خود آنها بوده است که باز این موضوع مطرح می‌شود که چرا فرزندان آنها می‌توانند این زندگی را انتخاب کنند، اما مردم نمی‌توانند و این دقیقاً یکی از اعتراضاتی است که جوانان ما نسبت به زندگی فرزندان مسئولان دارند».(خبرگزاری ایلنا ۱۹دی ۹۷)

این مهره حکومتی به جزییات زندگی لاکچری و چپاول این مسئولان و فرزندان آنها اشاره‌ای نکرد، اما سایت فرارو ۸مرداد ۹۷ به آقازاده‌هایی نظیر «فرزندن معصومه ابتکار، حداد عادل، حسن روحانی و... در خارج کشور، تجارت محمدعلی رامین و محمدرضا عارف، رانت سیاسی سیده فاطمه حسینی، دختر صفدر حسینی، برای حضور در لیست امید، ثبت‌نام فرزند سلطانی‌فر وزیر ورزش، فاطمه صالحی دختر سرلشگر صالحی فرمانده سابق کل ارتش و فاطمه قاسمی دختر رستم قاسمی در انتخابات شورای شهر» اشاره می‌کند که تحت عنوان آقازادگی از آن یاد می‌شود.

این سایت حکومتی در مورد وضعیت زندگی این «آقازاده‌ها» می‌نویسد: «ماجرای زندگی لاکچری ‌آقازاده‌ها در سال جاری و انتشار سلفی نعیمه اشراقی در خودرو بی‌.ام.و حاشیه‌ساز شد. در تصویری که از اشراقی منتشر شده است او در حال گرفتن عکس سلفی از خودش است و در تصویری که از عینک دودی‌اش دیده می‌شود، فرمان خودرویی لوکس و گران قیمت قابل مشاهده است.

ساشا سبحانی پسر سفیر سابق ایران در ونزوئلا است. چهره‌ای که کاربران اینستاگرام او را با سبک زندگی لاکچری و سفر‌های مختلف خارجی می‌شناسند.

او سبک زندگی متفاوت و بعضاً عجیبی دارد. در مراسم‌های مذهبی شرکت می‌کند و از سوی دیگر تصاویر و فیلم‌هایی از خود منتشر می‌کند که تفاوت‌های زیادی با آن دارد.

نام سید احمد خمینی نیز پس از برگزاری مراسم عمامه‌گذاری او در حسینه جماران بر سر زبانها افتاد.

مراسم عمامه‌گذاری سید احمد خمینی به‌طور اختصاصی در حسینیه جماران برگزار شد. خارج از عرف بودن این مراسم و حتی نحوه نشستن احمد خمینی به‌عنوان یک طلبه ساده، با شیوه رایج عمامه‌گذاری دیگر طلاب متفاوت بود...

برخی از فعالان اصول‌گرا از چنین مراسم‌هایی به‌عنوان اشرافی‌گری یاد می‌کنند. احمد توکلی می‌گوید: «بعد از جنگ، تجمل‌گرایی در بین مسئولان زیاد شد و هنوز هم غفلت از زندگی مردم امری واقعی است. عده‌ای دیگر نیز ورود به این حاشیه‌ها را دخالت در زندگی شخصی افراد می‌دانند. به اعتقاد آنها بدون بررسی‌های دقیق نمی‌توان از رانت‌خواری فرزندان مسئولان سخن گفت. به اعتقادات برخی از فعالان سیاسی شفاف‌سازی در دارایی‌های مسئولان و نظارت قوی قضایی می‌تواند حرف و حدیث‌ها در این موارد را پایان دهد».

سایت حکومتی راه دانا نیز ضمن اشاره به دلارهایی که «برای آقازاده‌ها به خارج و به حساب فرزند و داماد آقای وزیر تا همسر معاون رئیس‌جمهور و... حواله می‌شود» تعداد این آقازاده‌ها در خارج کشور را «۳ تا ۴هزار» برآورد می‌کند.

به‌نوشته این سایت آنها «فرزندان مقامات جمهوری اسلامی» هستند که «عده‌ای از فرزندان این مسئولان برای همیشه بار سفر بسته و از ایران رفته‌اند؛ آنها نه تنها در خارج از کشور درس خوانده‌اند بلکه در آنجا ازدواج کرده و حتی مشغول به کار هستند».

اسامی فرزندان رژیم که در این سایت آمده است: «مریم فریدون(دختر حسن فریدون برادر روحانی)، سجاد خوشرو پسر غلامعلی خوشرو سفیر رژیم در سازمان ملل به‌عنوان همسر مریم فریدون، فرزندان و داماد زنگنه مشغول ادامه تحصیل در خارج کشور، مهدی ظریف فرزند محمدجواد ظریف در خارج از کشور، عیسی هاشمی، فرزند معصومه ابتکار و... اخبار غیررسمی درباره حضور فرزندان سایر مسئولان ایرانی در خارج از کشور هم زیاد است به‌عنوان مثال تا چندی پیش اعلام می‌شد که همسر و فرزندان قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت ساکن کانادا هستند و قصدی برای بازگشت به کشور ندارند».

راه دانا در ادامه می‌نویسد: «زندگی لاکچری و استفاده از رانت‌ها و سفارش‌ها برای تأمین مخارج این افراد در شرایطی که بیشتر مردم ایران امکان استفاده از این شرایط را ندارند سخت و قابل‌قبول نیست. غرب‌نشینی و غرب‌گزینی مختص به جریان سیاسی خاصی در کشور نیست و همه افراد اصول‌گرا و اصلاح‌طلب سهمی درخور در خارج کردن فرزندان خود از ایران داشته‌اند تا جایی که در جریانهای اخیر ارزی گفته شد خانواده سیف هم از کشور خارج شده و به استرالیا رفته‌اند».(راه دانا ۳شهریور ۹۷)

سایت اقتصاد آنلاین هم در مورد زندگی‌ اشرافی فرزندان سردمداران نظام آخوندی می‌نویسد: «کپشن‌هایی که در نگاه اول زیبا هستند و حاوی یک جمله کپی‌شده ادبی، اما وقتی عکس‌ها را می‌بینید متوجه می‌شوید که ماجرا چیز دیگری است. عکس‌هایی که در آن یا یک برند خاص لباس و ساعت و کفشی که متعلق به سلبریتی است به نمایش گذاشته می‌شود یا یک خانه و محل مجلل و مسافرت پرزرق و برق! حالا دیگر روزی نیست که یکی از این مسائل را در پست تازه یک سلبریتی و یا فرزند یک فرد مشهور(آقازاده‌ها) در فضای مجازی مشاهده نکنیم!».(اقتصاد آنلاین ۲۵مرداد ۹۷)

این نوع زندگی سردمداران حکومتی و فرزندان آنها نمک‌پاشی بر زخم مردمی فقیر است که در این حاکمیت آن‌چنان فقیر شده‌اند که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند.

مردمی که به‌خاطر فقر ناگزیر به خودکشی می‌شوند، اما این نورچشمی‌های رژیم وقیحانه می‌گویند: «ما مسئول فقر دیگران» نیستیم.

در صورتی که آنها و پدرانشان و حاکمیت ننگینی که آنها را به این همه آلاف‌والوف رسانده است مسبب چنین فقر مردم و ویرانی ‌ایران شده‌اند.

اکنون این سؤال مطرح می‌شود که با توجه به آگاهی و نفرت مردم نسبت به زندگی لاکچری سردمداران رژیم و فرزندان آنها و... چرا حاکمیت آخوندی به این قشر این دست باز در زمینه چپاول و غارت داده است که زندگی‌اشرافی این‌چنینی داشته باشند؟

پاسخ بسیار روشن است زیرا این نظام آن‌چنان ضدمردمی و مورد تنفر مردم ایران است که به هیچ قشری از مردم متکی نیست.

رژیم برای حفظ خودش یک لایه این چنینی از سردمداران و مهره‌هایش درست کرده است که با دادن امکانات به آنها و فرزندانشان و همچنین باز گذاشتن دست آنها در سرکوب و چپاول، سیاست‌های ضدمردمی‌اش را پیش ببرند.

اگر رژیم به این عناصر تکیه نکند در شرایطی که مورد نفرت مردم ایران قرار دارد به چه کسی تکیه کند؟

این رژیم از روز اول حاکمیتش مردم و نیروهای مردمی را حذف کرد و ناگزیر شد به باندهای مختلف و تشکیل‌ دهنده کاست ولایت فقیه و بستگان آنها اجازه داد در چپاول مردم و داشتن زندگی‌ اشرافی دست باز داشته باشند.

اینها برای نظام صرفاً یک آقا یا آقا‌زاده نیستند که زندگی‌اشرافی دارند، بلکه بخشی از عواملی هستند که کار حکومت توسط ولی‌فقیه بر گرده مردم ایران را پیش می‌برند و کار علی خامنه‌ای بدون آنها پیش نمی‌رود.

بی‌دلیل نیست که حاکمیت آن‌چنان دست بازی در زمینه غارت مردم به آنها داده است که به اعتراف محمود بهمنی(رئیس اسبق بانک مرکزی در دولت احمدی‌نژاد) دارایی آقازاده‌ها بیش از ذخایر ارزی‌ است».

سایت حکومتی انتخاب ۱۵تیر ۹۷ به‌نقل از محمود بهمنی نوشت: «۲سال ارز صادرات به کشور برنگشته است امروز اعلام می‌کنم ۱۴۸میلیارد دلار ثروت آقازاده‌ها در خارج از کشور است این ۵هزار آقازاده در خارج کشور چکار می‌کنند. فقط ۳۰۰نفر آنها درس می‌خوانند».

آنها از پول غارت‌شده مردم ایران در خارج کشور با داشتن بهترین امکانات زندگی می‌کنند و پدران آنها هم به‌عنوان سردمداران و مسئولان نظام مردم را سرکوب و غارت می‌کنند، تا آنها در شرایط بهتری از پول چپاول شده مردم ارتزاق کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9678f469-7f96-4003-bd14-1fe92a82d9d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات