728 x 90

«سرکوب در داخل، جنگ‌افروزی در خارج»

سخن روز
سخن روز

«سرکوب در داخل، جنگ‌افروزی در خارج»؛ عنوان جلسه‌یی است که روز سه‌شنبه دهم بهمن در سالن ویکتور هوگو مجلس ملی فرانسه با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر نمایندگان مجلس ملی از احزاب مختلف، شخصیتهای برجسته‌یی مانند آقای گی فرهوفشتاد نخست‌وزیر سابق بلژیک و نماینده پارلمان اروپا و خانم اینگرید بتانکور کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری کلمبیا سخنرانی کردند.

ریاست جلسه را خانم سسیل ریاک، رئیس کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک در مجلس ملی فرانسه، برعهده داشت. او در سخنرانیش گفت: «شعله‌ور شدن آتش جنگ در خاور نزدیک تهدیدی جدی برای صلح در خاورمیانه و امنیت در اروپاست. رژیم ایران با حمایت فعالانه از حمله ۷ اکتبر و حملات به کشتیرانی و تجارت آزاد و هم‌چنین با حمایت مالی و نظامی از گروه‌های وابسته، منبع اصلی جنگ و بی‌ثباتی در منطقه باقی مانده و فرانسه در چندین نوبت در این رابطه هشدار داده است. هدف سران رژیم ایران از این تلاشها، خفه کردن جامعه‌یی خشمگین و پوشاندن شکنندگی داخلی رژیم است که قیام مردم ایران برای آزادی و دموکراسی در سال گذشته، گواه آن بود. مردم ایران در جریان قیام خودهر گونه دیکتاتوری سلطنتی و مذهبی را نفی کردند و خواستار تغییر رژیم و برقراری یک جمهوری دموکراتیک و غیرمذهبی شدند».

خانم ریاک ضمن ارائهٔ بیانیهٔ حمایت اکثریت مجلس ملی فرانسه از مردم و مقاومت ایران گفت: «این بیانیه مورد حمایت ۲۹۵ نماینده یعنی اکثریت مطلق مجلس از جمله ۵رئیس گروه پارلمانی و۳ رئیس حزب قرار گرفته است». پاتریک هتزل، نایب‌رئیس گروه جمهوریخواهان مجلس ملی فرانسه نیز گفت: «بیش از نیمی از ما پارلمانترهای فرانسه از مقاومت ایران حمایت می‌کنیم. امیدوارم در سال جدید آزادی تحقق یابد و یک ایران دموکراتیک هر چه زودتر برقرار شود».

آقای گی فرهوفشتاد نخست‌وزیر سابق بلژیک، ضمن محکوم کردن سیاست مماشات غرب و تأکید براین‌که زمان تغییر استراتژی در قبال ایران فرا رسیده است، گفت: «مهمترین اقدام باید به‌رسمیت شناختن حق مشروع مردم و مقاومت ایران علیه رژیم آخوندی باشد. باید تشخیص دهیم که مردم و مقاومت ایران حق مشروع برای مقاومت در برابر رژیم ملاها دارد. واقعاً جایگزینی برای رژیم ملاها وجود دارد و معتقدم برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی مبنای خوبی برای این جایگزین در آینده خواهد بود».

آندره شاسین، رئیس گروه کمونیست در مجلس ملی فرانسه گفت: «قیام علیه استبداد و ستم راه‌حلی است که به مردم ایران و اپوزیسیون سازمان‌یافته آن تحمیل شده است. با قطعیت و در عین‌حال با اثبات می‌خواهم بگویم که کانون‌های شورشی مجاهدین در ایران تجلی بخش همین حقوقی هستند که اجداد ما دو سده پیش به‌رسمیت شناختند و پدران ما از آن برای مقاومت علیه اشغالگری نازی‌ها استفاده کردند».

فیلیپ گوسلن، از نایب‌رئیسان کمیته پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک در سخنان خود گفت: «طبعا کلید تغییر در دست مردم و مقاومت ایران است. ما مردم فرانسه در کنار مردم ایران هستیم، ما باید از این خلق برادر حمایت کنیم.

ژان پیر برار نماینده و شهردار سابق در سخنان خود ضمن اشاره به سوءقصد تروریستی اخیر علیه دکتر آلخو ویدال کوادراس خواستار اتخاذ سیاستی قاطع در برابر تروریسم افسار گسیخته رژیم در جهان شد و ژان فرانسوا لوگاره، شهردار قبلی منطقه اول پاریس و رئیس بنیاد مطالعات خاورمیانه با اشاره به مقاومت ایران به‌عنوان تهدید اصلی رژیم آخوندی گفت: «ملاها حق دارند از آنان بترسند زیرا شورای ملی مقاومت ایران با برنامه ۱۰ماده‌یی خود برای ایران آزاد فردا، تنها آلترناتیو دموکراتیک محسوب می‌شود».

خانم مریم رجوی که مهمان ویژه این برنامه بود در سخنرانیش گفت: ما امروز در شرایطی جمع شده‌ایم که جنگ، خاورمیانه را در خود فرو برده است و رژیم آخوندی شمار اعدام زندانیان در سال گذشته را به ۸۶۴ نفر رسانده است.

من به این جا، مجلس ملی فرانسه، آمده‌ام برای پیشنهاد ۴ ابتکارعمل در رابطه با مسأله ایران:


۱-نام‌گذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی، همان‌گونه که در بیانیه مجلس ملی فرانسه در خرداد گذشته و قطعنامهٔ مصوب بهمن۱۴۰۱ پارلمان اروپا خواسته شده است.
۲-به کار انداختن مکانیزم ماشه در قطعنامهٔ ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد که باعث فعال کردن مجدد قطعنامه‌های تحریم شورای امنیت علیه پروژه‌های اتمی رژیم می‌شود.
۳-قرار دادن رژیم ایران ذیل فصل ۷ منشور ملل متحد که در مورد رژیم‌هایی است که تهدید صلح در جهان هستند.
۴-به‌رسمیت شناختن مبارزه مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/759bf23f-a024-403f-b8ec-d9e3719cc1b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات