728 x 90

سفسطه‌های آخوندی برای طفره رفتن از واکسیناسیون

طفره رفتن اخوندها از واکسیناسیون
طفره رفتن اخوندها از واکسیناسیون

واکسن فایزر نمی‌خواهیم!

بعد از مانورهای شیادانه و سخیفانهٔ حسن روحانی در مورد خرید واکسن، [از اعلام ممنوعیت واریز پول واکسن به‌دلیل تحریم تا مشخص نبودن کیفیت واکسن و طرح تست واکسن داخلی]، اکنون شاهد وجوه جدیدی از شارلاتانیسم حول این موضوع هستیم.

در یک موضع‌گیری مضحک و شایان تأمل، مصطفی قانعی، عضو ارشد ستاد کرونای رژیم گفت: «ما نمی‌توانیم واکسن فایزر را داشته باشیم و گفتیم که آن را نمی‌خواهیم»!

او در توضیح بیشتر این موضوع گفت: «به برنامه جهانی کواکس (covax) اعلام کرده‌ایم که این واکسن را نمی‌خواهیم چون برای نگهداری این واکسن به دمای منفی ۷۰درجه نیاز است و چنین امکاناتی نداریم» (اعتماد آنلاین. ۲۳آذر۹۹)

برنامهٔ کواکس بنا به اذعان این رسانهٔ حکومتی «با حضور ۷۶کشور جهان و زیر نظر سازمان جهانی بهداشت قرار است به خرید و توزیع واکسن کرونا در همهٔ کشورهای جهان سامان دهد»، طبعاً طرح چنین موضوعی جز برای ایزگم کردن و پاک کردن صورت مسألهٔ واکسیناسیون مردم ایران در چشم‌انداز نزدیک نیست.

توانمند در تروریسم، ناتوان در خدمت‌رسانی به مردم

این رژیم وقتی پای موضوع امنیت، توسعه‌طلبی و تروریسم به میان کشیده می‌شود، خود را به همه کاری قادر نشان می‌دهد و با دست باز از کیسه حاتم طایی خرج می‌کند. در تبلیغات خود وانمود می‌کند که می‌تواند هر ۹۰دقیقه یک‌بار با ماهواره پایگاههای نظامی آن‌سوی آبها را رصد کند یا پهپادهای آمریکایی را مونتاژ نماید ولی آنگاه که صحبت از سلامت مردم می‌شود، پشت مسائل حل‌شدهٔ لجستیکی درمی‌ماند؛ یا نشان می‌دهد که درمی‌ماند.

حاکمیت ولایی در حالی خود را فاقد امکانات برای خرید، انتقال و نگهداری واکسن فایزر می‌نمایاند که از طریق هواپیمایی ماهان سپاه پاسداران طی سالیان جنگ در سوریه، در پوش انتقال مسافر ـ بارها با هواپیما تجهیزات، شبه‌نظامی و مزدور و نیز تسلیحات ممنوعه و موشک به آن کشور قاچاق کرده و در لبنان برای مزدوران حزب‌الشیطان خود، انبارهای موشکی ساخته است در این موارد که با طینت تروریستی و دخالت‌جویانهٔ استبداد دینی عجین است، این رژیم هیچ‌گاه محدودیتی احساس نمی‌کند اما...

سفسطه‌بافی آخوندی برای گریز از اصل موضوع

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، در گفتگویی با شبکهٔ خبر رژیم به تاریخ (۲۳آذر۹۹) برای دور زدن اصل موضوع [تن‌ندادن رژیم به واکسیناسیون مردم] سفسطه می‌بافد و پاسخ به سؤال خبرنگار، صحبت‌هایی می‌کند که از خلال آن نمی‌شود فهمید بالاخره، واکسیناسیون عمومی در ایران انجام می‌شود یا نه؟

«ما مثلاً به غلط وقتی اسم بعضی از کشورها می‌آید من نمی‌گویم از کدام کشور می‌خریم ما بسته‌های متعددی هست ولی وقتی بگوییم از فلان کشور هست ممکن است مردم بگویند ما اصلاً نمی‌زنیم الآن ترکیه و امارات واکسن سینو فارم را می‌خواهند بزنند که واکسن چینی هست. مصر واکسن چینی هست و بالاخره ما باید ببینیم کدام واکسن مؤثر است کدام واکسن کم عارضه‌تر است کدام واکسن در کشور می‌تواند توزیع شود در کشور پهناوری مثل ایران و آن را اقدام خواهیم کرد ولی این را قول می‌دهم به مردم که واکسنی که برای ایران می‌آید حتماً واکسنی است که کیفیت مناسب دارد تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را هم دارد».

«آلبانی‌نشینان» درد اول و آخر رژیم

نکتهٔ مهم در این گفتگو آن است که در جایی که صحبت از بهداشت و واکسیناسیون است و مهمان برنامه معاون وزارت کل بهداشت است و تلاش می‌کند با کاراکتر دکتری خود بحث را پیش ببرد، آنجا که بحث از این می‌شود که آیا خود او حاضر است، نخستین داوطلب تزریق واکسن وارداتی یا دست‌ساز رژیم باشد، ناگهان از جلد دکتری بیرون می‌آید و روی قلب مسائل رژیم یعنی اشرف۳ و مقاومت ایران انگشت می‌گذارد.

«مجری: همکار خوش ذوق و پیش‌کسوت ما خانم شوقی پرسیدند که همان‌طور که آقای پوتین دخترشان را آوردند بعد فیلم گرفتند واکسن را امتحان کردند شما هم حاضرید همان‌طور که در ایام کرونا از خودتان فیلم گرفتید سلفی گرفتید که من کرونا گرفتم و مبارزه می‌کنم یکی از اعضای خانواده شما اول؟

حریرچی: سلفی گرفتن نمی‌خواهد جلوی دوربین می‌زنیم که آخر ببینید اگر این را البته بگویم اگر اعتماد نباشد می‌شود واکسن را زد فیلم آن را هم گرفت نشان داد بعد یکی می‌رود چون ببینید ما ۴هزار نفر در آلبانی داریم به زبان‌ فارسی منافقین هر روز برای ما مطلب می‌نویسند شما مطمئن باشید ما واکسن هم بزنیم می‌گویند این‌که زدند واکسن آمریکایی بود مثلاً در فلان چیز خالی کردن یا اصلاً آب زدند یا نمی‌دانم فلان!» (همان منبع)

چند نتیجه‌گیری

یک برداشت دم دستی و سریع از این اظهارات نشان می‌دهد:

۱ـ رژیم هیچ طرح مشخصی برای واکسیناسیون ندارد و فقط در این زمینه سفسطه می‌بافد تا این موج را از سر بگذراند.

۲ـ به‌شدت از افشاگریهای مقاومت ایران (آلبانی‌نشیان) می‌هراسد و از دامنهٔ تأثیر آن در بین مردم آگاه است. این را از ضامن‌ دررفتگی و عصبانیت ایرج حریرچی می‌توان فهمید.

۳ـ به عمد این موضوع را مطرح می‌کند تا سؤال را دور بزند و سؤال‌کننده را در امپاس قرار دهد.

اما عاقل را اشارتی کافی‌ست. آری، مقاومت ایران و اشرف‌نشینان رودرروی دیکتاتوری سرکش آخوندی و اقدامات جنایتکارانهٔ آن برای گرفتن کلان تلفات به بهانهٔ کرونا قرار دارند و به این نقش خود افتخار می‌کنند. سفسطه‌ بافی سران حاکمیت، جز یک مانور سخیفانه برای طفره رفتن از واکسیناسیون عمومی نیست و باید در قبال افکار عمومی و قربانیان کرونا پاسخگو باشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/294e121a-074e-4c58-a67b-fd0bf5281127"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات