728 x 90

سناریوی سوخته وزارتی علیه مجاهدین

سناریوهای سوخته وزارتی...
سناریوهای سوخته وزارتی...

 

رسانه‌های زنجیره‌یی در حاکمیت آخوندی چند روزی است در یک پروپاگاندای «ترکیبی» و «چندوجهی» یک تیزر اکشن جدید از هم‌دستی کانون‌های شورشی و داعش برای حمله به مجلس آخوندی در سال۹۶ را سرهم‌بندی کرده‌اند.

 

آنها مدعی شده‌اند: «مجاهدین خلق اطلاعات مربوط به ساختمانها و مسیرهای ورود و خروج به مجلس را از طریق ارتباط با یکی از کارکنان مجلس به‌دست آورده برای اجرای عملیات در اختیار داعش قرار دادند» (ایسنا، ۱۸خرداد) و در ادامه هم برای واقعی نشان دادن این خالی‌بندی، تصاویری از اعترافات کسی را پخش می‌کنند که مثلا «از همراهان یکی از نمایندگان مجلس بوده» که اغفال شده و اطلاعاتی را به مجاهدین منتقل کرده است. در پرده بعدی این سریال کمدی، مجاهدین اطلاعات را به داعش داده‌اند که عملیاتی انجام دهد و...

 

روباه شیطان‌سازی رژیم در پایان از دم خود هم شاهد آورده است که یکی عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخوندی است و دیگری هم آخوندی به نام سلیمی از نمایندگان مجلس ارتجاع که با تأمل بسیار، فراست یافته است که: «آنان در حال حمله تروریستی به مجلس هم با یکدیگر تقسیم کار کرده بودند» (افکارنیوز، ۱۹خرداد).

 

استدلال‌های آبکی نظام

این که چطور شده است که شرلوک هلمزهای نظام موفق به باز کردن گره‌ٔ کور چنین حادثه مهمی شده‌اند و به «جزییات جدید از حمله ۶سال پیش» رسیده‌اند اصلاً مشخص نیست. زمان حل این معمای پیچیده هم بر هیچ عاقلی هویدا نشده است.

 

احتمالا اگر از نویسندگان سناریو سؤال شود که چرا این اطلاعات پس از شش سال افشا می‌شود؟ آنها خواهند گفت چون عضو مجاهدین تازه - و یحتمل در «اغتشاشات اخیر»! - دستگیر شده و این اطلاعات جدید است. اما از طرف دیگر، رسانه‌های نظام خبر این کشف بزرگ را به سالگرد حمله به مجلس در ۱۷خرداد ۹۶ چسبانده و همگی در ششمین «سالگرد حمله» به مجلس آن را مخابره کرده‌اند؛ از همین جا لنگ زدن استدلال‌های آبکی نظام شروع می‌شود و هیچ ذی‌شعوری متوجه نمی‌شود بالاخره این عملیات اکتشافی از سوی سربازان گمنام ولایت جدید است؟ قدیمی است؟ به‌طور تصادفی روی سالگرد حادثه افتاده است؟ و یا شاید علت دیگری دارد که به اوضاع و احوال کلیت نظام پس از قیام ۱۴۰۱ مربوط است؟

 

در ضمن، سناریونویسان وزارت یادشان رفته و یا در جریان نیستند که همین یک ماه قبل بود که عده‌ٔ دیگری از همکارانشان از داستان حمله به مجلس برای مقاصد و اهداف دیگری استفاده کرد‌ه‌اند. روز ۶اردیبهشت گذشته این خبر از رسانه‌های رژیم منتشر شده بود که «دادگستری تهران، دولت، برخی نهادها و مقامات آمریکایی را به پرداخت مبلغ ۳۱۲میلیون و ۹۵۰هزار دلار به‌عنوان خسارتهای مادی، معنوی و تنبیهی به خانواده‌های حوادث تروریستی در مجلس و مرقد مطهر امام (ره)، محکوم کرد». یعنی استفاده از سناریوی مجلس پیش‌تر خرج «اقدام متقابل حقوقی علیه دولت آمریکا» شده و سوخته بود. ولی چون این روزها خامنه‌ای به شیطان‌سازی از مجاهدین نیاز مبرم دارد دستگاههای تبلیغاتی نظام، دوباره سراغ «حادثه مجلس» رفته و این بار به‌جای «مقامات عالی‌رتبه آمریکا»، آنرا علیه «کانون‌های شورشی» خرج کردند!

 

نقطه‌ٔ آغاز سناریوسازی اخیر

واقعیت این است که یکی از بزرگترین محصولات قیام شکوهمند مردم ایران، استقبال از کانون‌های شورشی به مثابه‌ٔ واقعی‌ترین راه‌حل مبارزه با دیکتاتوری آخوندی بود. در پروسه قیام شمار بیشتری از مردم و جوانان شورشگر به این کانونها پیوستند و روزانه دهها عملیات ضداختناق از جمله به آتش کشیدن نمادهای رژیم انجام می‌دهند. به همین دلیل، رژیم وامانده آخوندی در کنار سرکوب و افزایش اعدامها با تمام قوا می‌کوشد تا مجاهدین را حذف کند و علاوه بر سرکوب به کمپینهای شیطان‌سازی متوسل می‌شود. بنابراین، داستان‌سازی بی‌مایه‌ٔ اخیر در همین کادر یعنی نیاز شدید رژیم به سیاه‌نمایی از اصلی‌ترین دشمن خود قابل درک است.

 

رژیم می‌خواهد به همه القا کند که جایگزین من، بدتر و تروریست‌تر از من است و در صورت سرنگونی من اوضاع خراب‌تر می‌شود. موج ترور در خیابان‌ها راه می‌افتد. همه جا ناامنی و تیر و تیرکشی می‌شود. داعش حمله می‌کند. ایران تجزیه می‌شود. مثل سوریه می‌شود و... به‌خصوص که در نظر دارد همگام با فروکش کردن مرحله‌ای قیام، فتیله مماشات و زد و بند را نیز بالا بکشد و به جامعه بین‌المللی حقنه کند که بدون یک آلترناتیو دموکراتیک آنها هیچ راه دیگری جز کنار آمدن با همین رژیم ندارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d9cad6b-aabc-4986-afb6-a211b0c9f2c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات