728 x 90

سیرک انتخابات و شیب تند سرنگونی

رای من سرنگونی
رای من سرنگونی

داستان حذف کاندیداهای انتخابات قلابی که از نظر خامنه‌ای و شورای نگهبانش صلاحیت نداشتند آنطور که خامنه‌ای فکرمی کرد برای او بی‌هزینه نبوده و نخواهد بود.

چنان‌چه آثار این جراحی ر امی‌توان در تشدید جنگ‌وجدال گرگها بر سر حذف کاندیداها و اعترافاتی که می‌کنند دید که به‌خوبی وضعیت متزلزل و لرزان رژیم را نشان می‌دهد.

رسوایی سیرک انتخابات و اعتراف به سیر قهقرایی نظام در جریان خیمه‌شب‌بازی انتخابات صدای خودی‌ها و بعضاً سردمداران آن را هم درآورده است.

این تزلزل را می‌توان به‌روشنی در صحبت‌های آخوند روحانی آنجا که گفت: «ما نباید بگذاریم سیر قهقرایی وقتی خدای ناکرده اتفاق بیفتد» دید (تلویزیون شبکه خبر۱۲ خرداد ۱۴۰۰).

مفهوم سیر قهقرایی همان سراشیب سرنگونی است که ساختارها و خط قرمزها نظام در آن فرو می‌ریزد، آن‌چنانکه حسن خمینی نوه خمینی ملعون خطاب به خامنه‌ای و شورای نگهبان گفت: «نمی‌شود تو برای من منتخب معرفی کنی بعد بگویی آقا بیا به این رأی بده» (تلگرام خبرهای فوری ۱۰خرداد ۱۴۰۰).

او درجای دیگری گفت دولت برآمده از این انتخابات توان حل هیچ مشکلی را ندارد و ناتوان در حل مسایل صحنه را ترک خواهد کرد (سایت جماران ۵خرداد ۱۴۰۰).

یک باند از آخوندهای قم به نام مجمع مدرسین حوزه قم هم در بیانیه‌یی انتخابات را فرمایشی، بی‌رونق و فاقد رقابت و با مشارکت حداقلی دانست.

یک عضو سابق مجلس ارتجاع به نام میرزایی هم ضمن حمله به شورای نگهبان حذف کاندیداهای باند رقیب را «پیاده کردن دلبستگان نظام» از قطار آن نامید و گفت: «این قطار رفته‌رفته به اتوبوس، مینی‌بوس و دوچرخه تبدیل شد» (سایت امداد ۴خرداد ۱۴۰۰).

مصطفی تاج‌زاده معاون اسبق وزارت کشور هم بازی انتخابات توسط خامنه‌ای را انتصابات توسط او دانست و گفت: «انتصابات رهبری به رأی من نیاز ندارد».

در زمینه حذف کاندیداهای باند رقیب علی اصغر شفیعیان از باند مغلوب در مصاحبه با تلویزیون کانال۳ رژیم گفت: «همه را گفتیم این دزد است این فتنه‌گر است این انحرافی است این خائن است فکر کردیم که با آدم‌ها درست می‌شود تا حکمرانی اصلاح نشود کاندیدای شما هم که رئیس‌جمهور است این زمین خواهد خورد» (تلویزیون شبکه سه ۹خرداد ۱۴۰۰).

روزنامه ستاره صبح ۱۱خرداد ۱۴۰۰ با اشاره به آثار نفرت عمومی از حاکمان هشدار داد: «باید سیاست‌ها و روش حکومت‌داری به گونه‌یی باشد که بین مردم و حاکمیت فاصله‌یی نیفتد و مردم احساس نکنند که برای آنها درجای دیگری تصمیم‌گیری می‌شود این احساس بسیار خطرناک است».

مجری تلویزیون افق نیز گفت: «آن کسی که نمی‌خواهد رأی بدهد استدلالش این است هرجا آمده‌ام رأی دادم نتیجه دیگری داده الآن نمی‌آیم رأی بدهم که تو حداقل اعتراض من را از این زاویه ببینی» (تلویزیون افق ۱۰خرداد ۱۴۰۰).

نظر مردمی که رأی نمی‌دهند این است که تمامی کاندیداها سرو ته کرباس نظام غارتگر ولایت هستند.

خشم و خروش مردم و عدم شرکت‌شان در انتخابات کار را به جایی رسانده که پاسدار حسن عباسی سرچماقدار خامنه‌ای گفت: «انتخابات از اساس اشتباه بود و اشتباه کردیم الآن این سخن مطرح است الآن امارات انتخابات ندارد اعصاب مردم راحت نیست. ترکمنستان بالای ایران انتخابات ندارد اعصاب مردم‌شان آرام‌تر نیست» (سایت اعتماد آنلاین ۱۲خرداد ۱۴۰۰).

آن روی سکه فرو ریختن خط قرمزها و زیر سؤال رفتن ساختار حکومتی توسط خودی‌های نظام، اعتلای مقاومت و گسترش شعله‌های شورشگران است.

شورشگرانی که تمامی وعده‌های این حاکمیت در این ۴۰سال را دروغ و خیانت به مردم در جهت سرکوب و چپاول آنها می‌دانند، و رای‌شان سرنگونی و براندازی آن است.

شورشگرانی که به فراخوان مقاومت ایران رأی من سرنگونی است حاضر حاضر می‌گویند، و فراخوانی که باعث شده است اشرف بروجردی معاون سابق وزیر کشور رژیم با ابراز وحشت پیش‌بینی کند «سرنوشت شیخ فضل‌الله نوری برای ما تکرار خواهد شد» (سایت اعتماد آنلاین ۷خرداد ۱۴۰۰).

فراخوانی که روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران آنرا «جنگ روانی دشمنان با همه ابزارهای سیاسی و تبلیغاتی» توصیف کرده که «با بهره‌گیری از همه ظرفیتها کاهش مشارکت مردم را هدف قرار داده‌اند» (جوان ۱۳خرداد ۱۴۰۰).

فرخوانی که به‌نوشته همین روزنامه حکومتی «هدف آن تحریک مخالفان برای راه‌اندازی اعتراضات خیابانی جهت درست کردن مشکل امنیتی» است.

این فراخوان است که به اذعان بسیاری از رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی باعث شده که مردم به آن پاسخ مثبت بدهند و در خیمه‌شب‌بازی انتخاباتی شرکت نکنند.

مردمی که به ماهیت ضدمردمی کاندیداها اشراف کامل دارند، کاندیداهایی مانند آخوند ابراهیم رئیسی که ۴۲سال کارش آدم کشی و فرستادن جوانان به زندان و جوخه تیرباران و طناب دار بوده است.

روزنامه حکومتی همدلی این واقعیت را به ناگزیر در مقاله‌یی با عنوان «وعده آداب دارد» این‌گونه نوشت: «همه آنها چندین دهه است که در ساختار تصمیم‌گیری کشور حضور دارند و وضعیت کنونی کشور- که در بیانات انتخاباتی همه آنها نامطلوب و گاه فاجعه‌بار نیز توصیف می‌شود – حاصل عملکرد آنها است».

بسیار روشن است که هراس خامنه‌ای و مهره‌ها و رسانه‌های رژیم نسبت به سرانجام انتخابات ریشه در بحران سرنگونی دارد، بحرانی یک یکطرف آن مردم و جوانان شورشی و مقاومت پیشتاز آنها قرار دارد و طرف دیگرش تمامیت رژیم آخوندی. بحرانی که بی‌تردید نتیجه‌اش در نهایت به گور فرستادن این نظام ضدمردمی برای همیشه تاریخ است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28862aed-7841-4456-a89c-9fd7ffe6708b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات