728 x 90

سیل و اعتراضهای مردم

سیل و اعتراض‌های مردم -۰۰۰۰۳
سیل و اعتراض‌های مردم -۰۰۰۰۳

رژیم مستمراً تبلیغ می‌کند که به مناطق سیل‌زده کمک کرده، نیرو و تجهیزات فرستاده است و بعد هم تمام اینها را در رسانه‌های حکومتی بارها و بارها نشر می‌دهد. از طرفی با دیدن کلیپ‌هایی که مردم در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند دروغ و بی‌اساس بودن این خبرها هر چه بیشتر برملا می‌شود. آن‌هم پس از نیم‌ساعت از اعلام این دروغ‌ها، در دنیای ارتباطات خبرها به سرعت روی آنتن‌های مهمترین خبرگزاریها می‌رود و مردم هم متقابلاً در پست‌های خود از کسانی که کوچکترین کمکی کرده باشند قدردانی و تشکر می‌کنند.

 

صحبت‌های یک خانم هموطن

یک خانم هموطن در یک کلیپ خبری می‌گوید: «هرکی زور داره می‌بره، هرکی زور نداره مثل من گشنه می‌مونه اینجا. یه چیزی که تو رسانه‌های خبری تبلیغ می‌کنند همه‌اش دروغه. چیزی نیست که حقیقت داشته باشه. مردم الان فقط جونشون را نجات داده‌اند. آقای معاون رئیس‌جمهور در میاد میگه هر خونه‌یی نفری سی تومن داده‌اند اینها همه دروغند. چیزی به اسم حقیقت از جمهوری اسلامی نمیشه برداشت کرد. یعنی ندارن، ثابت نکردن تو این ۴۰سال. اگه آقایان خیری هستند می‌تونند به ما کمک کنند ممنونشون میشیم. ولی از جمهوری اسلامی و سیستم جمهوری اسلامی و دولت جمهوری اسلامی هیچ کمکی به ما نه رسیده و نه میرسه.»

قابل یادآوری است که دقیقاً به همین علت مردم خودشان کمکها را جمع کرده و به مناطق سیل‌زده ارسال می‌کنند.

در یک گزارش دیگر یک خانواده از نیازهای اولیه خود از جمله این‌که ۳روز است چیزی به‌دستشان نرسیده صحبت می‌کنند.

 

اعتراض‌های مردمی

سیل‌زدگان منطقه خزعلیه سوسنگرد به استاندار رژیم در خوزستان اعتراض کردند، فیلم خبری آن اعتراض پیوست همین گزارش است.

مردم مناطق سیل‌زده به هر صورت صدای اعتراض خود را بلند کرده و نمی‌گذارند صدایشان زیر سانسور خبری رژیم خاموش شود. مردم مصیبت‌زده چه از طریق شبکه‌های اجتماعی و چه از طریق ظاهر شدن ناگهانی در برابر دوربینهای حکومتی تلاش می‌کنند صدای خود را به دیگر هموطنان برسانند.

در خوزستان هم مردم با دست خالی و با حداقل امکانات به ایجاد سیل‌بند در برابر سیل دست می‌زنند.

بی‌علت نیست که مردم سیل‌زده به پاسدار محسن رضایی «بی شرف» می‌گویند و یا با پاسداران درگیر می‌شوند و از خود دفاع می‌کنند. مقاومت مردم برای حفظ مزارع‌شان در دشت آزادگان و سوسنگرد در برابر سپاه پاسداران، تاکنون منجر به زخمی شدن ۴نفر از مردم و کشته شدن یک نفر به نام عبود ربیعی شده است.

اکنون و در آغاز سومین هفته از آغاز سیل، اعتراضهای جوانان در خوزستان و دیگر مناطق سیل‌زده، تمامی شبکه‌های اجتماعی را پر کرده است.

روند رو به‌رشد اعتراضهای مردم سیل‌زده به پاسداران نشان از بروز یک تغییر جدی در تعادل‌قوای موجود بین مردم و رژیم سرکوبگر آخوندی دارد. امری که می‌تواند به شکسته شدن طلسم اختناق راه ببرد. رسالتی که اینک پیشبرد آن در این مقطع از مبارزه تاریخی مردم ایران با فاشیسم مذهبی حاکم بر میهن، بر دوش سیلزدگان قرار گرفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44aa5ec7-3077-4697-9e8c-cfbece761b22"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات