728 x 90

سیل و وحشت در نمایش‌های جمعه

سیل و ترس امام جمعه‌های خامنه‌ای
سیل و ترس امام جمعه‌های خامنه‌ای

یکی از محورهای مشترک خطبه‌های امام جمعه‌های خامنه‌ای در نمایش جمعه این هفته دفاع از سپاه پاسداران بود که نزد همهٔ مردم ایران و حتی در سطح بین‌المللی، به‌خاطر چپاولگریهای افسارگسیخته‌اش و تخریب محیط‌زیست کشور، به‌عنوان عامل اصلی فاجعهٔ سیل شناخته شده است.

 

دفاع شیادانه از سد سازیهای بی‌رویه

آخوند ابوترابی فرد، امام‌جمعهٔ نمره موقت خامنه‌ای در تهران، در دفاع از سد‌سازیهای بی‌رویهٔ سپاه گفت: «اگر نبود کار بزرگ انقلاب اگر نبود کار بزرگ فرزندان هوشمند انقلاب در ساختن سدهای کشور امروز ما ۱۷۲سد در سطح کشور داریم اگر نبود این سدها نمیدانم امروز خوزستان جنوب کشور لرستان ما استانهای کشور چه شرایطی داشتند».

دفاع این آخوند از سدسازیهای بی‌رویه سپاه در حالی است که اولاً این سدسازی‌ها در راستای چپاول و غارت قرارگاه ضد خاتم الانبیای سپاه پاسداران انجام گرفته، ثانیا بسیاری از سدهای ساخته شده توسط سپاه به ضرر مردم و در جهت تخریب محیط‌زیست بوده است.

کارشناسان حکومتی و غیرحکومتی نیز بر این واقعیت تأکید می‌کنند که به‌رغم ادعای رژیم مبنی براین که ساخت سد باعث کم شدن خطر سیل شده است، سدسازیهای بی‌رویه تاکنون تاثیر بسیاری در خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌ها،رودها، خشک شدن دشت‌های ایران و...داشته است.

 

نگرانی از زیرضرب رفتن سپاه در جریان سیل

آخوند سعادت فر، در نمایش جمعه جیرفت با اشاره به حرف خمینی که اگر "سپاه نبود، مملکت نبود" و با بیان این‌که یکبار دیگر این حرف تعبیر شد، گفت: «جای تأسف و تعجب است که چرا برخی کار بچه‌های انقلابی را مورد تمسخر قرار می‌دهند».

آخوند منصوری، در نمایش جمعه شهرستان ترکمن نیز، با اعتراف به نفرت گستردهٔ مردم از سپاه پاسداران و نقش آن در زمینه‌سازی سیل گفت: «چرا دشمن از سپاه نگران است و چرا بر علیه سپاه جوسازی می‎کند».

آخوند محمد موسوی، امام‌جمعه خامنه‌ای در قیدار زنجان نیز با وحشت‌زدگی از شدت منفوریت سپاه پاسداران گفت: «این حجم از تخریب جای سؤال دارد که سپاه چه کرده است که این‌چنین مورد هجمه و تخریب بی‌رحمانه دشمنان داخلی و خارجی و گاها دوستان نادان در داخل قرار می‌گیرد؟».

آخوند خرسند، امام‌جمعه کازرون، با سوزوگداز از این‌که چرا سیل در ایران سیاسی شده و سمت سرنگونی گرفته گفت: «این حوادث در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد اما برخی با شیطنت می‌خواهند بگویند فقط در ایران اتفاق می‌افتد و آن را به مسائل سیاسی ربط بدهند. دشمنان با شایعه‌سازی از سیل اخیر، دستگاههایی هم‌چون سپاه را به دروغ محکوم می‌کنند».

آخوند حسن عاملی، امام جمعه خامنه‌ای در اردبیل، نیز با تقدیر از نیروی انتظامی، در حفظ امنیت، از این‌که فاجعهٔ سیل و افتضاحات رژیم در عدم رسیدگی به مردم مصیبت‌زده در صدر رسانه‌های جهان قرار گرفته، ابراز ناراحتی کرد و گفت: «در حوادث مشابه در دنیا یک یا دو خبر به آنتن‌ها می‌رود و به مدت یک یا دو روز از آن صحبت می‌شود ولی در خصوص ایران، تفاوت کاملا اساسی بود».

 

کوچک‌نمایی سیل

گماشته‌های خامنه‌ای در نمایش‌های جمعه همچنین سعی کردند که فاجعهٔ سیل در ایران را به‌عنوان واقعه‌ای که در سایر کشورهای دنیا هم رخ می‌دهد، امری عادی و طبیعی جلوه دهند.

آخوند مطهری اصل، امام‌جمعه نمره موقت تبریز، گفت: «سیل و زلزله مختص به ایران نیست بلکه در همه کشورها رخ می‌دهد و با این‌که برخی ضعفهای مدیریتی را قبول داریم، ولی آن‌گونه هم نیست که ایران عملکرد ضعیفی داشته است، چرا که خود آمریکا و اروپا بعد از ماه‌ها از وقوع یک بحران باز هم نمی‌توانند آن منطقه را سرو سامان دهند.... نباید در سیل و چنین بلاهایی با بحث جناحی برخورد کرد».

آخوند نورمفیدی، نماینده خامنه‌ای در استان گلستان، که مردم استان او و جنگل‌خواریهایش را عامل اصلی سیل در گلستان می‌دانند در نمایش جمعه گرگان، فاجعهٔ سیل را حادثهٔ کوچکی که دشمنان سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی کرده‌اند توصیف کرد و گفت: «در حادثه سیل برخی از ایرانی‎ها که در خارج از کشور زندگی می‎کنند دست به سیاه‎نمایی زدند و دولت، نظام مقدس...جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی را زیرسؤال بردند، متأسفانه در داخل نیز بعضی در نهایت بی‎انصافی با این افراد هم‎نوا شدند... این حوادث در سایر کشورهای دنیا اعم از آمریکا، چین، ژاپن و... هم اتفاق می‎افتد. برخی در خارج از کشور به‎دلیل آن که با جمهوری اسلامی مخالفند هر موضوع کوچکی را بهانه می‎کنند تا علیه جمهوری اسلامی صحبت کنند».

 

وحشت از مجاهدین خلق

در هراس از خشم و خروش مردم نسبت به سپاه پاسداران ضدخلقی بود که سپاه فجر استان فارس در همان روزهای اولیه سیل، بیانیه‌یی صادر کرد و در آن نوشت: «دشمنان قسم ‌خورده ملت ایران به‌ویژه (مجاهدین) بار دیگر دست به‌دامن شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی شده‌اند... دشمنان قسم ‌خورده انقلاب اسلامی در خارج و ایادی ورشکسته و افسرده آنان در داخل و خارج از کشور با سوءاستفاده از حادثه سیل قصد مخدوش کردن ذهنیت، باور و اعتماد مردم نسبت به سپاه را دارند».

کوچک‌نمایی سیل توسط امام‌جمعه‌های خامنه‌ای در شرایطی است که سیل هست و نیست بسیاری از مردم مناطق سیل‌زده را برده است، و به اذعان مهره‌های نظام در مناطق سیل‌زده، ابعاد خسارات بسیار زیاد است.

 

رژیم عامل به‌وجود آمدن ابعاد ویرانگر سیل

واقعیت این است که سیاست‌های ضدمردمی نظام و به‌خصوص سپاه پاسداران ضدمردمی در زمینه چپاول گسترده منابع آبی و تخریب محیط‌زیست عامل ابعاد ویرانگر سیل است،آن‌چنان که آخوند حسن روحانی نیز به این امر اذعان کرده است که تخریب محیط‌زیست باعث این همه ویرانگری سیل شده است.

علت وحشت امام‌جمعه‌های خامنه‌ای از دفاع هماهنگ از سپاه پاسداران ضدمردمی بیانگر نفرت مردم سیل‌زده نسبت به پاسداران خامنه‌ای است. همچنین علت کوچک‌نمایی سیل نگرانی آخوندها نسبت به شعله کشیدن خشم مردم است که دامن نظام و سپاه پاسداران ضدخلقی را بسوزاند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7921363-56e4-4389-9351-1f5ae19ae55b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات