728 x 90

سیگما - سیل در خوزستان و استانهای دیگر

در روزهای گذشته ۸استان ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس، قزوین، کهگیلویه، گلستان و لرستان را سیل فرا گرفت.

در خوزستان سیل خرابی بیشتری داشت، و در اهواز خیابان‌ها پر از آب شد.

در ماهشهر و روستاهای تابعه سیل و فاضلاب وارد خانه‌های مردم شد.

اعتراض یک مادر: «بخدا تا کمر تو آب هستیم. چکار کنیم. نه پا داریم. نه کمر داریم. از دیشب تا الآن هی آب جمع می‌کنیم میریزیم بیرون. حیاطمون پر از آب . اتاقهایمان پر از آب. چکار بکنیم. کجا برویم. مریض هم هستیم. کجا برویم. آقا کجا برویم. چرا به فکر نبودید از اول. چرا لایروبی نکردید. چرا رسیدگی نکردید. می‌گویید رسیدگی به مردم کردید، کو کجا رسیدگی کردید. قیومت رو سرتون الله اکبر . لا اله الاالله».

یک هموطن سربندری: «من بومی همینجام، ۴۰ساله ایجوریه، ۴۰سال این‌جوریه»

در بهار ۹۸ و ۹۹ هم سیل‌های ویرانگر به‌علت از بین بردن مسیل‌ها، ویران کردن جنگل‌ها و رسیدگی نکردن به راه‌آب‌های زیرزمینی خسارات سنگینی به بار آورد،

این در حالی است که رژیم در سال۸۳ از بانک جهانی ۱۵۰میلیون دلار وام برای کمک به «اصلاح آب و فاضلاب» چندین شهر دریافت می‌کند اما این وام به سرنوشتی مجهول دچار می‌شود. (روزنامهٔ حکومتی رسالت- ۱۱ آذرماه ۹۹)

رژیم وام خارجی را می‌دزدد و از طرفی بودجه‌یی برای حل و فصل معضلات مردم اختصاص نمی‌دهد، در مقابل بودجه را صرف نهادهایی می‌کند که برای سرکوب و ارعاب مردم است.

در بودجهٔ ۱۴۰۰ روحانی، بودجه سپاه و بسیج ۱۱۰درصد افزایش پیدا کرده است، بودجه صدا و سیمای آخوندی با ۳۵درصد رشد معادل بودجه ۲۰استان است.

۳۰میلیارد تومان به راهیان نور داده است، ۸.۵میلیارد تومان هم به بنیاد قاسم سلیمانی اختصاص داده است.

اما سهم مردم سیل، فقر و بدبختی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f292da12-aa1b-411b-81ac-75c6eff94bd4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات