728 x 90

شلاق «سلام فرمانده» بر پیکر دانش‌آموزان!

مضحکه «سلام فرمانده»
مضحکه «سلام فرمانده»

ساعاتی پیش از تحویل نخستین سال قرن پانزدهم خورشیدی (اسفند۱۴۰۰)، سرودی از تلویزیون نظام ولایت فقیه پخش شد که جمعی از کودکان معصوم کشور آن را اجرا می‌کردند. مضمون آن اعلام وفاداری به «پیشوا» بود. فعالان حقوق کودک این سرود و نمونه‌های دیگری از آن را نقض حقوق کودکان و در راستای سوءاستفاده برای جذب کودک‌سرباز و مغزشویی کودکان مردم می‌دانند؛ اما حامیان فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران آن را یک پدیده اجتماعی می‌دانستند که جامعه را متحول کرده است! (المیادین۱۹خرداد۱۴۰۱)

دستگاه پروپاگاندای رژیم آخوندی بلافاصله این سرود را در میدانها و خیابانهای اصلی شهرهای مختلف کشور و حتی در برخی کشورهای مسلمان اجرا کرد. هم‌چنین سرود به چندین زبان دیگر هم ترجمه شد. در این سرود، کودکان در دسته‌های ۳۱۳نفره، قسم می‌خورند که عاشق خامنه‌ای شوند و «حاج قاسم» را تکثیر کنند!

پاسدار سلامی، این سرود را «آسمانی» خواند! و رئیس گروه سازنده نسخه لبنانی آن گفت این سرود به یک نماد جهانی تبدیل شده‌است! چندی بعد که خامنه‌ای با شنیدن این سرود ذوق‌زده شده بود، گفت: «ما اول انقلاب این فعالیتها و اجتماعات مذهبی را نداشتیم»

 

توهم بلاهت‌بار خامنه‌ای

سال ۱۴۰۱سالی مهم و شگفت‌انگیز در تاریخ مبارزات مردم ایران بود. جوانان آگاه و سلحشور میهن به‌ویژه گرد آفریدهای شجاع نشان دادند چه اراده جبرشکن و قدرت روحی عظیمی در مبارزه بر علیه رژیم ارتجاعی آخوندی در رگ و پی آنان جریان دارد. در آستانه آن سال سرود سلام فرمانده نشان داد رژیم آخوندی در سودای به خدمت گیری کودک سربازانش چه خرج و مخارجی را تقبل کرده و در پایان همان سال و پس از شهادت مهسای مظلوم و قیام شکوهمند مردم ستم دیده ایران، توهم و خیال‌بافی‌اش بیشتر شد و شماره دوم «سلام فرمانده» ساخته شد!

خامنه‌ای در مهر ماه ۱۴۰۱ و همزمان با اوجگیری جنبش انقلابی گفته بود که دشمنانش از نفوذ «سرود سلام فرمانده» در بین «ده‌ها میلیون جوان در سراسر منطقه و جهان» ناراحت بودند و به همین دلیل به‌دنبال «ایجاد اغتشاش در اول مهر» رفتند!

 

پخش اجباری سرود سلام فرمانده در مدارس

با این حال مدتها بود که صبح تا شب این سرود در مدارس و مراکز آموزشی پخش می‌شد و دانش‌آموزان را وادار می‌کردند آن را تکرار کنند ولی حالا در جنگ باندهای حکومتی، وزیر سابق آموزش و پرورش اعتراف کرد که پخش سرود در مدارس اجباری بوده است و دانش‌آموزان مجبور به تکرار آن می‌شوند. سایت حکومتی رویداد۲۴ پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۲ نوشت: «وزیر پیشین آموزش و پرورش گفت سرود سلام فرمانده به اجبار ۶ تا ۷ نوبت در مدارس پخش می‌شد. بخشنامه‌ای فرستادم که از حالا تا یک ماه آینده، دانش‌آموزان در زمان ورود به مدرسه و در زمان خروج از مدرسه و در زمان زنگ تفریح، وقتی به کلاس می‌روند، زمانی که از حیاط به کلاس می‌روند، باید پخش شود!»

پس از یک‌سال تبلیغ سرسام‌آور یک سرود و تأیید مکرر خامنه‌ای و میلیاردها تومان هزینه از خزانه مملکت، شرم‌آور است که می‌گویند همه این نمایشات اجباری هم بوده است.

البته وزیر مربوطه نگفت چگونه سرود «سلام فرمانده» موضوع مضحکه دانش‌آموزان و معلمان در مدارس شده و در برخی مدارس کودکان با تغییر متن شعر با آن می‌رقصند...

 

افاضات یک همکار گوبلز

وزیر ارشاد فاشیسم مذهبی همانند همکار نازی پیشین خود (گوبلز)، شکست سیاست‌های آموزشی و علمی و فرهنگی این نظام ارتجاعی را با مشتی خزعبلات و یاوه‌گویی و پروپاگاندای حکومتی جایگزین نموده است. وی اعلام کرده است: «۲ هزار و۶۷۰ گروه در جشنواره بین‌المللی سرود فجر شرکت کردند که شامل ۲۵هزار نفر بودند و هم‌چنین ۳هزار و ۸۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد. ۶کشور منطقه از جمله لبنان، عراق، افغانستان، یمن، سوریه و فلسطین با ۵۰ اثر در جشنواره امسال حضور داشتند...»! (خبرگزاری صبا ۲۲ تیر۱۴۰۱) وی این هنرها! را یادگار رهنمودهای انحصاری خمینی ملعون می‌داند؛ اما صدها هزار کودک بی‌سواد و رها شده در دستان جنایتکاران قسی‌القلب کارگزاران این رژیم، خصوصاً دختران معصوم میهن را غنیمتی می‌داند که از اشغال ایران به دست آمده است. این وزیر جنایتکار و ولی‌نعمت او زود است بدانند که جوانان آگاه و شورشگران دلیر وطن چنان بر این لشگر غاصبان سرمایه‌های مردم ایران یورش بیاورند که جز فرار به دیار نیستی راه دیگری در پیش رو نداشته باشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db737f3b-8f4a-4470-bbbd-0852298b8a6e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات