728 x 90

شکست جنگ‌افروزی خامنه‌ای و افزایش تحریم‌ها

افزایش تحریم‌ها...
افزایش تحریم‌ها...

طی روزها و هفته‌های گذشته شاهد سیلی از انواع تحریم‌های بین‌المللی علیه ارگانهای مختلف رژیم آخوندی و مزدوران نیابتی‌اش بودیم. به‌وضوح دیده می‌شود که با شکست‌های پی‌ در پی نیابتی‌های رژیم حلقات تحریم‌ها هم از همه طرف تنگ‌تر می‌شود.

نگاهی به لیست تحریم‌های اعمال‌شده علیه رژیم در همین ماه جاری نشان‌دهندهٔ گستردگی بی‌سابقهٔ این تحریم‌ها در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی، سایبری و... است:

روز پنجشنبه ۲۶مهرماه، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی از تحریم ۱۸شرکت، فرد و کشتی مرتبط با شبکه تأمین مالی حوثی‌ها به نام «الجمال» که با نیروی قدس سپاه پاسداران در ارتباط است، خبر داد. این تحریم‌ها شامل ناخداهای کشتی‌های حمل‌کننده نفت غیرقانونی و شرکتهایی است که مدیریت این کشتی‌ها را برعهده دارند.

روز ۲۵ مهرماه، همان وزارت‌خانه اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی چندین فرد و شرکت مرتبط با یک شبکهٔ مالی مستقر در لبنان را که برای حزب‌الله میلیون‌ها دلار درآمد ایجاد می‌کند، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. این شبکه با فرار از تحریم‌های موجود، پروژه‌های تجاری حزب‌الله در لبنان را که توسط رژیم ایران تأمین مالی می‌شود، مدیریت می‌کند. 

روز ۲۴مهر، یورو نیوز گزارش کرد «اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های تازه علیه افراد و نهادهای ایرانی، سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و ساها را نیز به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. این تحریم‌ها شرکتها و افرادی را که در برنامه موشکی ایر ان نقش دارند مورد هدف قرار داده است. این شرکتها در واقع در ساخت، تأمین و انتقال پهپادها و هم‌چنین قطعاتی که در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد به روسیه نقش داشته‌اند». ساعاتی پس از آن هواپیمایی رژیم (ایران ایر) با ارسال پیامک به مسافران اطلاع داد که پروازهایش به اروپا لغو شده است.

در همان روز، وزیر امور خارجه استرالیا خبر از تحریم‌های جدید این کشور علیه برنامه موشکی رژیم ایران داد و گفت: «بر اساس این تحریم‌ها دو مدیر و یک مقام ارشد سازمان هوافضای جمهوری اسلامی، مدیر گروه صنعتی باقری و مدیر بازرگانی گروه صنعتی همت از ورود به استرالیا محروم و دارایی‌های آنها در استرالیا مسدود می‌شود».

روز ۲۳ مهر، دولت انگلستان اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را علیه شخصیتها و سازمانهای نظامی رژیم ایران اعمال کرده است. این تحریم‌ها در واکنش به حمله موشکی رژیم ایران به اسراییل بوده و افرادی را هدف قرار داده که در تسهیل این اقدامات نقش داشته‌اند. برخی از این افراد عبارتند از: سخنگوی سپاه، رئیس اطلاعات سپاه، رئیس ستاد مشترک ارتش، فرمانده نیروی هوایی ارتش، مهندس ارشد دفتر طراحی سامانه‌های پیشرانه فرزانگان و...

روز ۲۰ مهر، سایت خزانه‌داری آمریکا نوشت: «تحریم‌های جدیدی علیه رژیم ایران صادر شده است. این تحریم‌ها شامل ۱۶شرکت و ۲۳کشتی است»

روز ۱۷ مهر، خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از ممنوعیت بارگیری ۱۸۲ کالای اروپایی توسط کامیونهای ایرانی داد. به‌گفته یک مقام حکومتی از یک ماه پیش بارگیری ۱۸۲ کالای اروپایی با کامیونهای ایران ممنوع شده است.

در تاریخ ۱۱ مهر، وزارت خزانه‌داری آمریکا شبکه‌های تأمین و قاچاق تسلیحات شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران مستقر در ایران و چین، از جمله یک فرد، سه شرکت، یک نهاد، دو کشتی و یک نفتکش را تحریم کرد.

روز ۶ مهر، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه عوامل سایبری رژیم از جمله ۷فرد را به‌دلیل نقش‌شان در تلاشهای مداخله‌جویانه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ اعلام کرد.

 

تأثیر تحریم‌های جدید

رژیم سال‌ها بود که با لشکر جرار سایبری به زیرساخت کشورهای مختلف و حتی دانشگاهها و مراکز علمی حمله می‌کرد،

سال‌ها بود در سایهٔ چشم‌پوشی مماشات با شیوه‌های مختلف از جمله نفت‌کش‌های با پرچم کشورهای مختلف تحریم‌ها را دور می‌زد.

چندین سال بود که با ارسال سلاح و موشک و پهپاد در کشتار مردم اوکراین دست داشت.

سالها بود که از هواپیماهای مسافربری و شرکت‌های هوایی برای نقل و انتقال سلاح و مواد مخدر و مواد منفجره و تروریست استفاده می‌کرد.

سالها بود که امثال اسدالله اسدی در کیفشان بمب شدید‌الانفجار می‌گذاشتند و آن را با هواپیمای مسافربری به خاک اروپا می‌بردند.

سالها بود که از پول و جیب مردم ایران، آبهای بین‌المللی را مسیر امنی برای تغذیه تروریستها کرده بود و کشتی کشتی به حوثی‌ها سلاح می‌فرستاد.

 

در روزها و ماه‌های اخیر که تیر جنگ‌افروزی خامنه‌ای به سنگ خورده و هیبت پوشالی‌اش در منطقه در هم شکسته است، این تحریم‌ها افزایش چشم‌گیری داشته است.

اگر چه از نگاه مردم ایران و منطقه این تحریم‌ها به‌شدت کم و ناکافی است و برای شکستن شاخ جنگ‌افروزی و تروریسم رژیم باید سپاه به‌عنوان یک موجود پلید تروریست نامگذاری شود؛ سران رژیم به‌جرم جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی و نقض حقوق‌بشر مؤاخذه شوند؛ رژیم به‌عنوان سر مار و تهدید اصلی صلح جهانی تحت فصل هفتم منشور ملل متحد قرار گیرد و مبارزه کانون‌های شورشی و مردم ایران برای سرنگونی به‌رسمیت شناخته شود؛

با این حال با سلسله تحریم‌های جدید، در وهله اول از نظر سیاسی انزوای رژیم تشدید و مسیر مماشات هر چه کثیف‌تر خواهد شد، فشار اقتصادی بیشتری علیه رژیم وارد می‌شود،

رژیم از نظر لجستیکی در مضیقه قرار خواهد گرفت و بسیار دست‌بسته‌تر خواهد شد،

امکان فریب‌کاری و دور زدن تحریم‌ها از رژیم گرفته شده یا بسیار سخت‌تر می‌شود،

قاچاق تسلیحات و خرید قطعات پهپاد و موشک و... از کشورهای اروپایی و آمریکایی به‌سوی رژیم محدودتر خواهد شد.

این اقدامات بین‌المللی هم‌چنین نشان می‌دهد که بازیهای دیپلماتیک رژیم و مانورهای پزشکیان و عراقچی و بازی با کارت‌های داخلی برای فریب جامعه بین‌المللی بی‌نتیجه مانده است.

انزوای همه‌جانبهٔ رژیم و افزایش تحریم‌های بین‌المللی، یکی از نتایج باخت استراتژیک خامنه‌ای پس از آتش‌افروزی در غزه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e6db054-29bf-4895-8104-ea99bba8a8dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات