728 x 90

عادی‌انگاری کرونای ولایت؛ ادامه جنایت

کرونا و ادامه جنایت
کرونا و ادامه جنایت

در شرایطی که هنوز آمار جان‌باختگان پیک پنجم کرونا بالا است، پیک ششم کرونا با احتمال داشتن تلفات بالاتری از پیک‌های قبلی در راه است.

وزیر بهداشت دولت رئیسی «موج ششم کرونا در آبان» را «قطعی» دانست و در بیمارستان لبافی‌نژاد «با بیان این‌که طبق برآورد دانشمندان موج ششم کرونا در آبان قطعی است و قطعاً ایجاد خواهد شد». از شروع قریب‌الوقوع پیک ششم خبر داد. اما به‌رغم این گفت: «نماز جمعه بعد از یک سال و نیم تعطیلی این هفته برگزار خواهد شد».

البته او به گزاف این را هم گفت: «ما آمادگی کامل برای مبارزه با موج ششم کرونا را داریم» (خبرگزاری آریا ۲۸مهر۱۴۰۰).

 

حالا چگونه نظامی که به اعتراف رسانه‌ها و متخصصان پزشکی کارنامه‌اش در برابر کرونا سیاه و اسفناک است، ادعا می‌کند که در برابر موجه ششم کرونا آمادگی کامل دارند.

نظامی که در آن به اعتراف خودشان ۸۰درصد کسانی که دو دوز واکسن برکت و سینوفارم چینی زده‌اند مبتلا به کرونا شده‌اند و حتی بعضاً فوت کرده‌اند چگونه ادعای آمادگی کامل دارد.

در این رابطه با همین وضعیت بحرانی روزنامه همدلی ۲۷مهر۱۴۰۰ نوشت: «شواهد و مدارک ارسالی از هموطنان ایرانی نشان می‌دهد که ابتلا به بیماری و مراجعه به بیمارستانها و بستری در بخش‌های مراقبت ویژه در بین واکسینه شده‌ها افزایش یافته است. در بین افرادی که بستری و به بخش ویژه منتقل شده‌اند خبرها دلالت از آن دارد که بعضاً بیماران واکسینه شده در نهایت جان خود را از دست داده‌اند. فیلم‌های منتشر شده از درون بیمارستانها نشان می‌دهد ۸۰٪ مراجعات بیماران از بین واکسن زده‌ها هستند. متأسفانه به‌دلیل شفاف نبودن آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت بهداشت و درمان و دانشگاههای علوم پزشکی تابعه در استانها به عمق این فاجعه در جامعه کمتر پرداخته شده است».

بنا بر همین گزارشات تاثیر‌گذاری واکسن سینوفارم در بهبود بیماران ۵درصد است در صورتی که قرار بود تاثیر‌گذاری آن بین ۷۵ و ۸۰درصد باشد.

یعنی این‌که حدود ۷۵ و ۸۰درصد بیماران واکسینه شده در مقابل بیماری م ایمن باشند، اما اکنون مشخص شده ۸۰درصد آنها ایمنی حاصل نکرده و دوباره مبتلا به کرونا می‌شوند و در بیمارستانها بستری می‌شوند.

 

با این حال دولت رئیسی جلاد در نظر دارد با لغو بسیاری از پروتکل‌های بهداشتی نظیر بازگشایی مدارس زمینه هجوم پیک ششم را فراهم آورد. در این رابطه روزنامه ستاره صبح ۲۸مهر ۱۴۰۰ نوشت: «کشور هم‌چنان درگیر موج پنجم کروناست، زیرا این ویروس هم‌چنان در حال قربانی گرفتن است این تراژدی غم‌انگیز به‌دلیل سیاست‌های شل کن سفت کن در مقابله با کرونا بوده و هست. به‌گفته متخصصان این روزها نشانه‌هایی از شکل‌گیری وقوع موج ششم کرونا در استانهای غربی گزارش‌شده است.

در شرایطی که هنوز درصد بالایی جامعه واکسینه نشده‌اند، بازگشایی‌های عجولانه و اتکا به درصد پایین پوشش واکسن نگران‌کننده است. همه می‌دانیم متولی نظام آموزشی توان مدیریت درست سلامت در مدارس و دانشگاهها را ندارد و در نتیجه زیرساختها را باید در نظر گرفت و بعد تصمیم گرفت. بازگشایی‌های عجولانه بدون در نظر گرفتن نسبت خطر به‌فایده، اقدام مبتنی بر شواهدی نیست و در صورت بروز خوشه‌های بیماری در برخی مراکز آموزشی، شدت طغیان از پیک‌های قبل که این مراکز تجمعی محدود بود، بیشتر خواهد رفت. وقوع خیز ششم کرونا در پاییز محتمل است»

روشن است که علت وضعیت بحرانی کنونی و هجوم پیک ششم کرونا واکسینه نشدن مردم به اندازه لازم و کارا نبودن واکسنهای تزریق شده است، امری که باعث شده ایمنی جمعی حاصل نشود.

در حالی که یکی از شروط مهم برای کنترل بیماری واکسیناسیون اکثریت قریب به اتفاق مردم با واکسنهای معتبر و رسیدن به ایمن جمعی به اضافه رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی خصوصاً انجام قرنطینه در مناطق بحرانی است.

اقدامات ضروری که از همان روزهای اول شیوع کرونا اضافه برکتمان آن توسط خامنه‌ای و روحانی نه رعایت شد و نه در نظر گرفته شد.

در حالی که همه کشورهای پیشرفته صنعتی و غربی بلافاصله بعد از شیوع کرونا در کشورهایشان در بسیاری از مناطق کشور قرنطینه را با شرایط بسیار سخت اعمال کردند، و بعداً با واکسیناسیون گسترده مردم از تبدیل شدن بحران کرونا به یک بحران فراگیر در کشور جلوگیری کردند.

 

حالا هم وزیر بهداشت رژیم در حالی ادعای آمادگی می‌کند که به‌نوشته روزنامه وطن امروز وابسته به باند خامنه‌ای «مدیران بهداشتی و اعضای ستاد مقابله کرونا» به‌دلیل کاهش ۵۰درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بازگشایی‌ها «نگران موج ششم بیماری «کووید-۱۹» هستند؛ بیماری‌ای که این روزها در ۳ استان کرمانشاه، یزد و آذربایجان شرقی در حال افزایش است» و «رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از روند صعودی بیماری کرونا در برخی استانهای کشور خبر داد» (وطن امروز ۲۸مهر۱۴۰۰).

اما آنچه که از همه این واقعیتها تلخ‌تر است سیاست ضدمردمی حاکمیت در رابطه با بیماری خصوصاً اظهارات بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت رژیم است.

او برای این‌که رژیم را از زیر بار جنایتی که خامنه‌ای برحق مردم کرد، و برای حفظ حاکمیتش و زمینگیر کردن مردم کرونا را در کشور شایع و گسترش داد، در یک عادی‌انگاری جنایتکارانه مدعی شد «باید عادت کنیم با این ویروس زندگی کنیم» (روزنامه وطن امروز ۲۸مهر۱۴۰۰).

یعنی با زبان اشهد اعلام کرد مردم نباید انتظار داشته باشند حکومت با این بیماری مقابله جدی کند.

 

اما قطعاً مردم و جوانان شورشی نه تنها با این وضعیت عادت نمی‌کنند، بلکه با برشوریدن علیه این وضعیت، طناب ویروس و بحران کرونا را که خامنه‌ای برای حفظ نظامش، و جلوگیری از خیزش و قیام مردم به گردن آنها انداخت، به طناب داری برای سرنگونی او و حاکمیتش تبدیل می‌کنند

امری که خامنه‌ای و دولت رئیسی آنرا به ناگزیر دریافته‌اند، و هو و جنجال آنها در زمینه به‌اصطلاح واکسینه و ایمن کردن مردم در روزهای اخیر، برای نجات از وضعیت بحرانی در زمینه کرونا و جلوگیری از نفرت و خشم انفجاری مردم است.

اما واقعیت این است که به‌رغم این تلاشهای مذبوحانه، مردم آگاه و به‌جان آمده ایران با کرونا و بی‌کرونا، طناب دار سرنگونی را بر گردن سردمداران حاکمیت به‌خصوص خامنه‌ای می‌اندازند و او و حاکمیت منحوس آخوندی را روانه گورستان تاریخ خواهند کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b29dacea-252a-4fc9-807d-c8056dab38e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات