728 x 90

عدالت آخوندی؛ پشه را صافی می‌کنند و شتر را فرو می بلعند

عدالت قضاییه خامنه‌ای ۱
عدالت قضاییه خامنه‌ای ۱

بیدادگاه قضاییه جلادان در استان قم پدر ۳کودک محروم را به‌خاطر سه بسته بادام هندی به ۴۰ضربه شلاق و ۱۰ماه حبس محکوم کرد

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) نوشت: «در پی انتشار حکم یک قاضی برای سارق سه بسته بادام هندی و محکومیت سنگین متهم به ۱۰ماه حبس و ۴۰ضربه شلاق، خبرنگار فارس ماجرا را از مسئولان مربوطه پیگیری کرد و مشخص شد که خبر مذکور صحت دارد و خبرسازی نیست» (خبرگزاری فارس ۳ آبان ۱۴۰۰).

این حکم ظالمانه با خشم و نفرت عمومی مواجه شد و بازتاب گسترده‌ای در میان مردم و شبکه‌های اجتماعی داشت.

بسیاری از مردم داستان مصیبت‌بار این مرد فقیر و مستمند را با داستان مرد فقیر در رمان بینوایان اثر مشهور ویکتور هوگو مقایسه کرده‌اند.

 

مرد فقیر داستان بینوایان به نام ژان والژان برای رفع گرسنگی خواهرش و کودکان او درب یک نانوایی را شکسته و تعدادی نان برداشته بود، گزمه‌های حکومتی او را به جرم سرقت دستگیر و به حبس طولانی محکوم کرده بودند.

در شرایطی عمل این هموطن محروم مورد پیگرد قضاییه خامنه‌ای گرفته، که روزانه هزاران میلیارد تومان از اموال مردم توسط سردمداران نظام، ایادی و نهادهای وابسته به حاکمیت غارت می‌شود اما صدای قضاییه ضدمردمی درنمی‌آید.

این نمونه‌ها بیانگر فقر سیاهی است که حاکمیت چپاولگر آخوندی بر مردم تحمیل کرده است.

بر اساس آمارهای کوچک‌نمایی شده حکومتی «۴۰میلیون از مردم نیاز به کمکهای فوری دارند» (سایت حکومتی بهار نیوز ۳ آبان ۱۴۰۰).

بر اساس یکی از همین آمارها هر دقیقه حدود ۸نفر به زیر خط فقر مطلق می‌روند، این موضوعی است که رسانه حکومتی عصر ایران به‌نقل از وزارت رفاه نقل کرده و در ادامه نوشته است؛ «اگر اسم این، "فاجعه"و سکوت مسئولان در برابر آن"بی شرمی" نیست، پس چیست».

 

گزارشگر عصر ایران افرادی که زیر خط فقر مطلق رفته‌اند را کسانی توصیف کرده که «درآمدشان تنها قوت لایموت را کفایت می‌کند» و «بیش از یک‌سوم ایرانیان، نه در فقر، که در فقر مطلق زندگی می‌کنند. طبق این گزارش تکان‌دهنده که اخیراً منتشر شده، تعداد افرادی که تا یک سال پیش زیر خط فقر مطلق بوده‌اند، ۲۶میلیون نفر بوده است و در یک سال اخیر، ۴میلیون نفر دیگر به زیر خط فقر مطلق سقوط کرده‌اند تا تعدادشان به ۳۰ ملیون نفر برسد» (سایت عصر ایران ۲ آبان ۱۴۰۰).

در مورد وضعیت فاجعه‌بار زندگی مردم و گسترش فقر در میان آنها روزنامه شرق ۳ آبان ۱۴۰۰ نوشت: «هرگاه نتوان امکانات زندگی شرافتمندانه و رشدیابنده را تدارک دید و اشتغال متاعی باشد که به‌سختی دست‌یافتنی شود، تأمین خوراک و درمان مناسب از آرزوهای خانوارهای آسیب‌پذیر می‌شود».

 

فقر گسترده کنونی و رفتن بخش بسیار بزرگی از مردم به زیر خط فقر مطلق و محتاج بودن بسیاری از آنها به قوت لایموت، آن روی سکه ثروتهای باد آورده سردمداران رژیم، نهادهای وابسته به دولت و به بیت خامنه‌ای است که بخش بزرگی از اقتصاد کشور را در چنگ خود دارند.

پاسدار قالیباف رئیس مجلس ارتجاع درباره چنگ‌اندازی نهادهای غارتگر حکومتی بر اقتصاد کشور گفته است «با ۸۰درصد اقتصاد دولتی و این همه مشکلات در حوزه تبیین هم بدرستی نتوانستیم کار کنیم» (خبرگزاری حکومتی فارس ۳ آبان ۱۴۰۰).

پیش از این و در سال۹۳ محسن صفایی فراهانی معاون وزارت اقتصاد در دولت آخوند محمد خاتمی گفته بود: «در کشور امروز حدود ۱۲۰نهاد، ارگان و بنیاد مختلف فعالیت بسیار وسیع اقتصادی دارند که مطلقاً کنترل درستی بر عملکردشان وجود ندارد. هم‌اکنون نزدیک به ۵۰درصد تولید ناخالص داخلی ایران در اختیار این نهادهاست». (سایت حکومتی خبرآنلاین ۱۹خرداد ۱۳۹۳) .

بیشترین نهادها و بنیادهایی که از این چپاول نهادینه شده سهم دارند نهادهای وابسته به بیت خامنه‌ای نظیر سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان خمینی و نهادهای دیگری از این قبیل است

چنگ‌اندازی این نهادهای حکومتی بر ثروتهای مردم فقیر و گرسنه ایران در حالی است که کوچکترین خواست صنفی و معیشتی مردم به‌جان آمده با سرکوب وحشیانه مزدوران رژیم پاسخ می‌گیرد. این همان عدالت نظام آخوندی است که به‌قول حضرت پشه را صافی می‌کنند و شتر را فرو می‌بلعند.

آری، با چنین شرایط دهشتناکی که این رژیم بر میهن ما حاکم کرده، مجازات مردم محروم و فقیر به جرم سرقت آن هم برای سیر کردن فرزندان خود، منتهای شقاوت و جنایت این رژیم علیه مردم محروم و گرسنه ایران است.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f21961d-d052-46ff-9e22-a5e504770977"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات