728 x 90

فاجعه کرونا و هشدار به بحران خطرناکتر!

... هشدار
... هشدار

فاجعه کرونا و شیوع سریع آن در ایران به‌نظر می‌رسد زنگ‌های خطر برای بقای حاکمیت را در دوران کرونا و پسا کرونا بصدا درآورده است و از هم‌اکنون می‌توان نشانه‌های این ترس را در رسانه‌های و اظهارات مهره‌های حکومتی دید.

آنها نسبت به عواقب خطرناک فاجعه‌یی که برای مردم به‌وجود آمده نگرانند و به سردمداران نظام هشدار می‌دهند.

در این زمینه خبرگزاری ایرنا وابسته به دولت روحانی ۱۲اسفند ۹۸می‌نویسد: «دامنه تاثیرات شیوع ویروس کرونا بسیار فراتر از حوزه بهداشت و درمان است. به بیان بهتر، مبتلایان و آثار بهداشتی-درمانی ویروس کرونا بحران مقدم هستند و بحران موخر که دامنه تاثیرش روی آحاد جامعه است، تاثیرات و ضربات مهلک اقتصادی و روانی آن است و هم زمانی آن با روزهای پایان سال که در حکم موتور محرک و ضربه‌گیر اقتصاد مبتلا به رکود ایران است، دامنه این دست آسیب‌ها را دو چندان می‌کند که آثار و تبعات بسیار سنگینی در پی خواهد داشت

شناسایی دامنه این بحران موخر یک ضرورت جدی است که باید از همین امروز آغاز شود و با توجه به گستردگی بحران در سراسر پهنه کشور، مستلزم عزمی ملی و فرادستگاهی است».

از این قبیل هشدارها و ابراز وحشت‌ها نسبت به عواقب این بحران برای حاکمیت در رسانه‌های حکومتی به‌وفور یافت می‌شود که نشان از این دارد که ترس از عوارض کرونا و تاثیر آن بر بقای حکومت آخوندی دغدغه غالب کارگزاران و کارشناسان حکومتی شده است.

فریدون مجلسی یکی از کارشناسان حکومتی خطاب به سرکردگان حکومتی می‌گوید «آیا نمی‌دانیم تا چه اندازه در خطر هستیم.... شیوع بیماری کرونا به افزایش انزوا دامن می‌زد. ایران در حال حاضر در روابط بین‌المللی دچار مشکل است. به‌عنوان نمونه هواپیمای ایرانی عازم ترکیه، از سوی دولت ترکیه مجبور به بازگشت به ایران شد. مقامات و مسئولان کشور باید فکری به‌حال این موضوع کنند. آیا نمی‌دانیم تا چه اندازه در خطر هستیم و تا چه اندازه بیماری کرونا شایع خواهد شد و تبعاتش چیست؟)(روزنامه حکومتی ستاره صبح ۱۱ اسفند۹۸)

نگرانی ازعواقب پنهان‌کاری و سوء‌مدیریت و سرباز کردن بحرانهای دیگر اجتماعی یکی از موارد ثابت جنگ و دعوای باندهای درون حاکمیت است و هر کدام دیگری را از آینده می‌ترساند.

سایت انصاف نیوز ۱۳اسفند ۹۸با اذعان به ناتوانی حکومت آخوندی در کنترل بیماری، نسبت به نفرت و عدم اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام در تمامی زمینه‌ها از جمله در زمینه بیماری کرونا، هشدار می‌دهد و نگران عواقب سوء آن است که صبر مردم لبریز شود.

ابراز نگرانی این رسانه‌ حکومتی بر مبنای این واقعیت است که: «جامعه بیش از این کشش تحمل بحرانهای پی‌در‌ پی روانی، امنیتی، سیاسی و حالا سلامت را ندارد....»(سایت انصاف نیوز ۱۳اسفند ۹۸)

مسعود پزشکیان نایب‌رئیس مجلس ارتجاع هم عملکرد نظام را در برخورد با این بیماری مورد انتقاد قرار داده و هشدار می‌دهد که وضعیت مملکت، «بخوانید حکومت آخوندی» بهم خواهد ریخت. (سایت انصاف نیوز ۱۳اسفند۹۸)

حرف آخر در زمینه عواقب این بحران برای رژیم را جمشید قزوینیان یکی از کارشناسان حکومتی در مورد آینده رژیم می‌زند که وعده فاجعه‌های بزرگ اجتماعی را می‌دهد: «پیش‌بینی‌ها و پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که ویروس کرونا تا چند ماه دیگر و با تغییر فصل، مهار می‌شود؛ اما در آینده‌ای نه‌چندان دور با بحرانهای دیگری روبه‌رو خواهیم شد. اگر به باز تولید سرمایه اجتماعی توجه نشود، تنها راه گذار از بحرانها مسدود خواهد شد. آنگاه می‌بایست در انتظار فاجعه‌های بزرگ اجتماعی باشیم. کرونا مسأله نیست؛ مسأله بحران سرمایه اجتماعی است. (سایت پارسینه ۱۱اسفند ۹۸)

فاجعه کرونا زخمی بر بیشمار زخمهای ناشی از نظام ولایت فقیه بر پیکر جامعه ایران افزود زخمهایی که موجب نفرت هر چه بیشتر مردم ایران از این حاکمیت ضدمردمی و ضدایرانی خواهد شد. نفرتی هم‌چنانکه کارشناسان حکومتی پیش‌بینی کرده‌ا ند منجر به قیام و سرنگونی حکومت آخوندی خواهد شد که آنها از‌ آن به‌عنوان «فاجعه‌های بزرگ اجتماعی» نام می‌برند.

این واقعیت براین پایه است، مصیبتها و بلاهایی که در زمینه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حکومت آخوندی بر مردم وارد کرده،‌ آن‌چنان صبرشان را لبریز کرده و باعث نفرت و کینه مردم نسبت به رژیم شده که هر حادثه و بحرانی می‌تواند زمینه قیام و خیزش مردم را فراهم کند.

موضوعی که در ادبیات رژیم آخوندی و ایادیش از آن به‌عنوان «مشکلات امنیتی و سیاسی» نام برده می‌شود، آن‌چنانکه در قیام آبان‌ماه ۹۸با گران کردن بنزین توسط دولت روحانی قیامی دیگر شکل گرفت و در دیماه ۹۸هم با سقوط هواپیمای اوکراین بار دیگر مردم به‌پاخاستند و با شعارهای براندازانه خود لرزه بر ارکان حاکمیت فرتوت آخوندی انداختند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80b34d4c-aa6b-4095-88b8-f6a3063c992d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات