728 x 90

فرصت قیام سراسری

فرصت قیام سراسری
فرصت قیام سراسری

تظاهرات از اول صبح دوشنبه ۲۱آبان

روز دوشنبه ۲۱ آبان با تظاهرات اعتراضی کشاورزان خوراسگان آغاز شد. کشاورزان در یک فیلم خبری کوتاه که روی اینترنت گذاشتند اعلام کردند اگر دولت، مشکل حق‌آبه آنان را حل کرد که هیچ! در غیر این صورت خودشان راساً اقدام به حل آن و بازگرداندن آب زاینده رود خواهندکرد.

نکته قابل‌ توجه این‌که فیلم خبری کشاورزان، ساعت ۷صبح روی شبکه‌های اجتماعی در دسترس بود.

چهارمین اعتصاب سراسری رانندگان کامیون در دهها شهر کشور ادامه دارد و یازدهمین روز خود را آغاز کرده است.

کارگران فولاد ملی اهواز ساعت هفت و نیم صبح، خبر سومین روز اعتصابشان روی شبکه‌های اجتماعی بود.

 

اعتراض‌های فقط یک صبح تا ظهر 

طی روزهای اخیر انتشار اخبار حرکت‌های اعتراضی هم‌میهنان معترض از گوشه و کنار کشور افزایش یافته است. نگاهی به خبرهایی که از یک صبح تا ظهر روز یکشنبه ۲۰ آبان روی آنتن‌ خبرگزاریها و شبکه‌های اجتماعی رفته به‌خوبی نشان می‌دهد که فضای انفجاری جامعه به سرعت در حال متراکم شدن است.

برخی از این حرکت‌های اعتراضی عبارتند از:

تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری الوند

اعتصاب کسبه و بازار آستارا

اعتصاب و تظاهرات کارگران گروه ملی فولاد اهواز

تجمع اعتراضی تاکسی‌داران اصفهان

ادامه اعتصاب و تظاهرات کارگران نیشکر هفت‌تپه خوزستان

بخش‌هایی از بازار ۱۵خرداد تهران

تجمع اعتراضی خانواده‌های زندانیان سیاسی ارومیه و شماری از مردم و جوانان حامی آنها در برابر قضاییه آخوندی

اعتصاب بازار بزرگ بیرجند

اعتصاب کسبه و بخشی از بازاریان سبزوار

تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری الوند

تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری الوند

 

کارگران فضای سبز شهرداری الوند در استان قزوین روز یکشنبه ۲۰ آبان ۹۷در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده در مقابل در شهرداری این شهر تجمع کردند

صبح یکشنبه۲۰ آبان۹۷ کارگران گروه ملی فولاد اهواز برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان استانداری تجمع اعتراضی برگزار کردند

 

برخی شعارهای کارگران گروه ملی فولاد اهواز 

کارگران خشمگین شعار می‌دادند: سفره ما خالیه ظلم و ستم کافیه

کارگران گروه ملی فولاد اهواز روز یکشنبه ۲۰ آبان برای دومین روز متوالی در برابر استانداری خوزستان تجمع کرده و شعار می‌دادند:

▪️سوریه را رها کن،فکری به‌حال ما کن

▪️دستهای پشت پرده،با گروه ملی چه کرده

▪️حسین حسین شعارشون، دزدیها افتخارشون

▪️عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، زندگی کارگر رو به فناست امروز

اعتصاب و تظاهرات اعتراضی کارگران نیشکر هفت‌تپه

اعتصاب و تظاهرات اعتراضی کارگران نیشکر هفت‌تپه

  

بازسازی سوریه و کمپانی‌های خامنه‌ای و رها سازی زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب 

روند رو به رشد حرکت‌های اعتراضی و اعتصاب‌های تقریباً اکثر اقشار اجتماعی از کارگران و معلمان گرفته تا بازاریان و بازنشستگان و... حاکی از افزایش نارضایتی‌های اجتماعی و حرکت اجتناب‌ناپذیر مردم به سوی حرکت‌های بزرگ‌تر و رادیکال‌تر است. اینک این امر، مطلب پوشیده‌ای نیست که کسی نداند. آخوندها در حالی به صدور پول و کالا و خدمات به سوریه و دیگر جبهه‌های جنگ خودخواسته‌اشان ادامه می‌دهند که مردم به جان آمده ایران، در آستانه فقر کامل و نابودی طبقاتی قرار دارند!

آخوندها در همین حال و در شرایطی که یک سال از زلزله ویرانگر کرمانشاه می‌گذرد و به‌ شهادت پاسدار جنایتکار سعید قاسمی هیچ کاری برای مردم مصیبت‌زده نکرده‌اند، به اندازه سر سوزنی از بازسازی سوریه کوتاه نمی‌آیند و حتی از باز سازی استادیوم آزادی هم کوتاه نمی‌آیند!

ساختن استادیوم در چند روز و...

ساختن استادیوم در چند روز و...

 

از سوی دیگر خامنه‌ای در اقدامی ناگزیر برای افزایش درآمدهای بنیادهای چپاولگر خود، ده نهاد و هلدینگ متعلق به خودش را از پرداخت مالیات معاف کرده ا ست و این بنزینی است که خامنه‌ای با دسته خودش به آتش خشم مردم می‌پاشد!

چپاول با حکم حکومتی! راه‌کار علی خامنه‌ای برای بقای نظام

چپاول با حکم حکومتی! راه‌کار علی خامنه‌ای برای بقای نظام

 

سقوط شتابان دستمزدها به زیر خط فقر 

در حالی‌که هیچ قشر و طبقه‌ای نیست که در جامعه امروز ایران از حداقل تأمین شغلی برخوردار باشد، و در حالی‌که دستمزدها نیز عموماًً یا پرداخت نمی‌شوند یا اگر هم پرداخت شوند، توان مقابله با موج سرسام‌آور تورم لحظه‌ای را ندارند، همه چیز به سرعت در حال تغییر کردن است. تغییری به سوی انفجار اجتماعی نهایی.

بر اساس اعلام رسانه‌های اجتماعی، خط فقر در ایران به ۵میلیون تومان رسیده است. این در حالیست که حداقل دستمزد یک کارگر در سال ۱۳۹۷ با داشتن دو فرزند ۱میلیون و ۵۳۴هزار تومان تعیین شده است. یعنی اگر حتی همین آمار را واقعی بدانیم باز هم مسأله روی میز کارگران و دیگر دستمزد بگیران، صفا زنده ماندن است!

 

شرایط انقلابی و بحران سیاسی اجتماعی 

در حال حاضر کمتر کسی است که بحران کنونی حاکم بر جامعه ایران را نبیند و به آن اذعان نداشته باشد. وضعیت حاضر نشان‌گر ورود جامعه ایران به مراحل نهایی یک انقلاب بزرگ است، انقلابی که تمامی بنیاد‌های حاکمیت فعلی را هدف قرار داده است.

بی شک، این شرایط بهترین فرصت مردم ایران برای به دست گرفتن حق حاکمیت ملی است. فرصتی که با تشکیل هر چه بیشتر کانونهای شورشی و شوراهای مقاومت مردمی، می‌تواند به سرانجامی نیکو ختم گردد. فرصتی که هیچ هموطنی نباید آن را از دست بدهد. آخوندها را هرگز در حالتی بهتر از این نمی‌توان به تله انداخت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80b0441d-8eb9-4f9b-ba8e-a0fcc2a88c2d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات