728 x 90

فروغ جاویدان؛ نبردی که۳۶ سال است ادامه دارد

سخن روز
سخن روز

به گزارش خبرگزاری قضاییه جلادان (میزان ـ اول مرداد) آخوند اژه‌ای در نشست شورای عالی قضاییه رژیم به‌مناسبت سالگرد عملیات فروغ جاویدان گفت: «بعضی از آقایان شاهد بودند آن روز که چه اتفاقی افتاده از تپه‌های چهار زبر به‌بعد که تا می‌رفت سر مرز چه اتفاقاتی افتاده بود. صیاد شیرازی نقش بزرگی در جهت دفع آن شر انجام داد و لذا بعد او را ترور کردند و چه تعداد از مسئولان از دستگاههای مختلف ترور کردند در این زمینه خیلی گفته شده و نوشته شده ولی واقعاً هنوز بسیار جا دارد ما خیلی ساده ازش می‌گذریم بعضی از چیزها را خیلی تدارک دیده بودند مگر نگفتند ما چند روزه می‌رسیم به تهران. ضروری است هر چه بیشتر و جامع‌تر و دقیق‌تر، پرده از کارهای مجاهدین که در دههٔ ۶۰ و در زمان جنگ تحمیلی و حتی بعد از آن، اقدام به‌اعمال تروریستی در قبال مسئولان نظام می‌کردند، برداشته شود؛ حتی در جریان دادگاه رسیدگی به‌اتهامات تنی چند از اعضای این گروه نیز می‌توان به‌ابعاد جنایات آنها و نحوه عملکرد حامیان آنها پرداخت؛ جهانیان باید بدانند در دهه۶۰ و حتی بعد از آن، همه نوع حمایت را از مجاهدین به‌عمل آوردند و اکنون نیز دامان خود را برای نگاهداری اینها پهن کرده‌اند».

سخنگوی مجاهدین در قبال این پارس‌کردن آخوند اژه‌ای گفت: «هار شدن سردژخیم قضاییه خامنه‌ای به‌روشنی نشان می‌دهد که پس از ۳۶ سال هنوز درس فروغ و پس‌لرزه‌های آن، در هر سالگرد، دوباره دژخیمان را به‌ستوه می‌آورد. وخامت وضعیت رژیم و ترس از سرنگونی مضافاً بر حمایت پیاپی پارلمانها و نمایندگان منتخب کشورهای جهان از حق قیام و مقاومت مردم ایران و آتش کانون‌های شورشی، درجهٔ جنون سردژخیم را بالا برده است. او یکی از حاکمان بیسواد شرع خمینی در دهه۶۰ در اوین بود که وزارت آموزش ولایت فقیه در همان‌جا برای او دیپلم ساختگی صادر کرد».

چندی پیش هم آخوند پورمحمدی، جلاد پیشانی سیاه قتل‌عام، در تلویزیون رژیم از داغ فراموش نشدنی که مجاهدین با عملیات کبیر فروغ جاویدان بر دل رژیم گذاشتند، به‌طور مبسوط آه و ناله کرد و گفت: «سال آخر جنگ، یعنی سال۶۷ (مجاهدین) عملیات ممتدی که آخریش فروغ جاویدان است، حمله‌یی به‌داخل ایران کردند و می‌خواستند تهران را فتح کنند. در آن سال به‌اعتراف خودشان ۲۳۰۰سرباز و افسر و بسیجی ما را در جبهه‌ها اسیر گرفتند و توی اردوگاه مستقل خودشان بردند. با جمع‌آوری آماری که اخیراً انجام دادیم به‌اعتراف خود این سازمان... و اطلاعات کاملاً متقن و دقیق، ۷۸هزار بسیجی، سپاهی، ارتشی، توسط این سازمان یا کشته شده یا زخمی شدند» (تلویزیون رژیم ـ ۲۳خرداد ۴۰۳).

پیش از او، رئیسی جلاد نیز در مراسمی به‌مناسبت سالگرد عملیات فروغ جاویدان، گفته بود: «جریان مجاهدین زمان و مکان نمی‌شناسد، لذا نخبگان همیشه باید نسبت به‌این مسأله هوشیار بوده و مراقبت کنند. از اول ضربه‌هایی که از مجاهدین خوردیم از کفار و ملحدین نخوردیم» (سایت رئیسی ـ ۶مرداد ۱۴۰۱).

مهمترین واقعیتی که در این اظهارات به‌آن اذعان شده و در هر سالگرد فروغ جاویدان با تبلیغات و ساز و دهل بسیار تکرار می‌شود، این است که فروغ جاویدان، نبردی است که ۳۶سال است هم‌چنان ادامه دارد و مجاهدین برای به‌سرانجام رساندن و ادامهٔ آن زمان و مکان و سر از پا نمی‌شناسند.

آری، عملیات کبیر فروغ جاویدان بیمه نامهٔ نبرد آزادیبخش برای سرنگونی استبداد دینی و پی افکندن جمهوری دموکراتیک در ایران آزاد و مستقل و بدون شاه و شیخ بوده و هست. این مأموریت میهنی و آرمانی با عزمی صد چندان ادامه دارد و جلادان هراسان در ولایت بحران‌زده ارتجاع «حق»! دارند از طنین گامهای استوار مجاهدان و شورشگران برای آزادی پیوسته برخود بلرزند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf3dc3a5-db9a-4fc6-80a4-ae7f86347b24"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات