728 x 90

فساد نهادینه و تلاش برای سفیدسازی رئیسی

فساد نهادینه و تلاش برای سفیدسازی
فساد نهادینه و تلاش برای سفیدسازی

وجود اکثریت مردم کوخ نشین، حاشیه‌نشین، گورخواب، پشت‌بام خواب و غار خواب، و اقلیت محدود وابسته به نظام که کاخ نشین هستند تناقض دو‌گانه‌ای است که در ایران تحت حاکمیت آخوندها بیش از هر زمان دیگر چهره شومش را نمایان کرده است.

حضرت علی گفته هیچ ثروت انباشته‌ای ندیدم مگر در کنار آن حقوق پایمال شده مردم باشد.

امروز در حاکمیت خامنه‌ای و سایر آخوندهای غارتگر، مردم ایران به‌روشنی این کلام حضرت علی را در زندگی روزمره و در هر کجای ایران لمس می‌کنند، سرزمینی که مردمش برای یک لقمه نان به سطل‌های زباله روی می‌آورند.

دریک ویدئو کلیپ که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است فیلم‌بردار فیلم را به روحانی هدیه کرده و خطاب به روحانی می‌گوید: «آقای روحانی این را می‌گیرم برای خودت».

در ویدئو کلیپ پیر زن محرومی در کنار سطل زباله میدان تره‌بار تهران از میان آن مواد آلوده غذای مورد نیازش را بر می‌دارد.

البته این تصویر اسفبار از تلاش مردم برای پیدا کردن مواد غذایی از سطل زباله، منحصر به میدان تره‌بار تهران نیست، بلکه از این تصاویر دردناک در همه نقاط کشور وجود دارد.

اضافه بر تلاش برای پیدا کردن مواد غذایی از میان سطل‌های زباله، زندگی چند صد نفره مردم در نقب‌ها و گودال‌های سیاه و متروک در جای جای کشور نیز از فقر گسترده در میان مردم حکایت می‌کند.

این تلاش مردم برای پیدا کردن مواد غذایی از میان سطل‌های زباله، کوخ نشینی و گودال‌خوابی آنها، آن روی سکه زندگی سردمداران و اشرافیت حاکم در منطقه باستی‌هیلز لواسان است، که کاخ‌ها و ویلاهای آن صرفاً برای ایام تعطیلات سردمداران و غارتگران وابسته به حاکمیت آخوندی ساخته شده است.

منطقه‌ای با کاخ‌ها و ویلاهای آن‌چنانی که ارزان‌ترین ویلاهای آن یک رهن ۸میلیارد تومانی و اجاره بهایی ۲۶۰ میلیون تومانی دارد.

از آنجا که بیداد فساد و غارت در حاکمیت ولایت فقیه غوغا می‌کند تلویزیون رژیم در وحشت از نفرت انفجاری جامعه به ناگزیر در گزارشی از این منطقه تصاویر ویلاها و کاخ‌هایی را نمایش داده که زرق برق هر کدامشان برق از چشمان آدمی می‌پراند.

جالب این‌که در این گزارش امام جمعه خامنه‌ای هم با پز ضدفساد همراه گزارشگر تلویزیون شده و سخنها از باستی هیلز لواسان می‌گوید. البته کسی نیست که از این آخوند حکومتی سؤال کند که چگونه در حاکمیتی که دست انسان محرومی که مجبور شده است دست به سرقت کوچکی بزند را می‌برند، ولی چنین کاخها و ویلاهایی ساخته شده و آب از آب تکان نخورده است. مگر این وضعیت محصول حاکمیت آخوندهای جنایتکاری امثال تو نیست؟

به هرحال اعترافات ناگزیر این آخوند قابل توجه است

امام جمعه خامنه‌ای در لواسان با اشاره به کاخ‌ها و ویلاهای منطقه گفت: «ببینید باستی هیلز معروفی که گفتیم پنجاه و خورده‌ای ویلا توش است همین است».

او کاخی را نشان داد و اضافه کرد: «این ظاهراً سه هزار متر خلاف داشته و مساحت آن چیزی حدود ۶هزار متر است که سه هزار متر آن خلاف است!

بغلی‌اش را نگاه کن صاحبان یکی از اینها که پیش من آمد گفت ۱۲میلیارد خلافی دادیم برای تنها یکی از این‌ها (ویلاها و کاخ‌ها) و نه همه‌شان.

تنها ۱۶نفرشان در اینجا مستقرند یعنی زندگی می‌کنند، یعنی در ۵۲ ویلا ۱۶ تا ۲۰نفر زندگی می‌کنند.

برخی از افراد پنجشنبه و جمعه می‌آیند، اینها برای تفریح می‌آیند، قیمت هر یک از این ویلاها ۴۰۰ تا ۵۰۰میلیارد تومان فقط برای اسکان در پنجشنبه و جمعه‌است».

در ادامه حرف‌های گماشته خامنه‌ای در توصیف وضعیت ویلاها و کاخ‌ها در لواسان خبرنگار هم گفت: «قیمت ویلاها برای زندگی موقت پنجشنبه و جمعه۵۰۰ میلیارد تومان است. این‌که قیمت خانه اصلی آنها قیمت ماشین‌هایشان و قیمت ماشینهای بچه‌هایشان و باقی قضایا را خودتان ضرب و جمع کنید و ببینید قضایا چیست؟».

اعتراف بعدی از آن امام جمعه خامنه‌ای است که ناگزیر به دست داشتن بالاترین مقامات نظام در زمین‌خواری و ساخت این ویلاها و کاخ ها اعتراف کند: «وقتی دیوان عدالت اداری قصد ورود به عرصه زمین‌خواری را دارد از دولت و مجلس فشارهایی وارد می‌شود. ما شاهد هستیم که فرزندان وزرا ویلاهای آن‌چنانی در لواسان دارند».

رسانه‌های حکومتی هم حرف‌های مشاور املاک رژیم در لواسان را منتشر کردند که گفت: «ویلاهای باستی‌هیلز هرگز توسط افراد عادی خریداری نمی‌شوند. خریدارانی به ما مراجعه می‌کنند که از اقوام فعالان اقتصادی، وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستد». (خبرگزاری آنا ۵ مرداد۹۸).

این نمونه از فساد و غارت در حاکمیت آخوندی در شرایطی است که بعد از منتشر شدن تصاویر باستی‌هیلز، قضاییه نظام و رئیسی مدعی مبارزه با فساد شده‌اند.

دستگاه آخوند رئیسی در حالی ادعای تحقیق و رسیدگی به تخلفات و فساد زمین‌خواران حکومتی در منطقه باستی‌هیلز می‌کند که ۱۹سال از برپایی باستی‌هیلز و ویلاهای آن‌چنانی سران و کارگزاران نظام گذشته است.

ورود آخوند رئیسی و دستگاه قضاییه به موضوع رسیدگی به باستی‌هیلز و زمین‌خواری در لواسان، چیزی نیست جز ورود شخص علی خامنه‌ای و تلاش او برای سفیدسازی آخوند جلاد ابراهیم رئیسی و ارایه یک چهره ضدفساد از او.

ولی‌فقیه ارتجاع می‌خواهد با پز مبارزه با فساد و ادعای مبارزه با زمین‌خواری و تخلفات ساختمان‌سازی، به خیال خام خود نظر میلیون‌ها مردمی را که از داشتن حتی یک سرپناه محرومند و به گورخوابی و پشت‌بام خوابی روی آورده‌اند، از موضوع فساد و کاخ‌های ساخته شده در مقابل کوخ‌هایشان منحرف کند.

دامنه این نمایش فقط به لواسان و باستی‌هیلز و کاخ‌ها و ویلاهای افسانه‌ای آن محدود نمی‌شود، رئیسی در جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال! که اولین بار است اسم چنین نهادی مطرح می‌شود پز مبارزه با فساد داد.

تمامی حرف‌های او در این جلسه از یک نمایش دامنه‌دار به‌اصطلاح ضدفساد که کارگردان آن شخص علی خامنه‌ای است حکایت می‌کند.

آخوند ابراهیم رئیسی روز ۵مرداد در جلسه این شورا با اشاره به ۲۵۰هزار حکمی که تحت عنوان ماده ۱۰۰ صادر شده و شهرداری تهران بعد از گرفتن حق و حساب‌های میلیاردی مجوز آنها را صادر کرده، ژست حمایت از قانون گرفت و گفت پس معلوم می‌شود همه تخلفات با پول معامله کرد (تلویزیون شبکه دو ۵مرداد ۹۹).

آخوند رئیسی در حال که خودش دهه‌ها از سردمداران قضاییه آخوندی بوده، طوری حرف زد که گویا تازه با این فتنه و فسادهای زمین‌خواری، کاخ‌سازی و ویلا سازی غیرقانونی، و تخلفات شهرداری رژیم در تهران مواجه شده است.

این نمایش جدید به‌اصطلاح ضدفساد توسط خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی با نمایش چندماه پیش که در مورد فساد قضاییه راه افتاد نتیجه متفاوتی نخواهد داشت.

رئیسی در آن دور از مبارزه با فساد خیز برداشته بود که آملی لاریجانی را قربانی‌کند، آخوند لاریجانی هم با گفتن این‌که سینه من مخزن اسرار نظام است، حرف اصلی را زد که سرنخ همه این دزدی‌ها و فسادها در بیت خامنه‌ای است، او با گفتن این جمله ولی‌فقیه نظام و آخوند رئیسی را سرجایشان نشاند.

ولی‌فقیه هم ناچار شد از او دلجویی کند و مدعی شد مبارزه با فساد را آملی لاریجانی شروع کرده، ابراهیم رئیسی هم موضوع ۶۳حساب آملی لاریجانی را رفع و رجوع کرد.

سؤال این است که قضاییه آخوندی در قضیه تخلفات در باستی هیلز لواسان و در تخلفات شهرداری یقه چکه کسی را بگیرد؟

آیا خامنه‌ای و رئیسی می‌خواهند یقه محمد باقر قالیباف را بگیرند، که به‌رغم پرونده‌های متعدد فساد چند هزار میلیاردی در رأس مجلس قرار گرفت!؟

افرادی هم که در لواسان کاخ و ویلا ساخته و تخلفات دهها هزار میلیاردی داشته‌اند، همه از آقاها و آقازاده‌های این رژیم هستند، و به‌قول معروف چاقو دسته خودش را نخواهد برید!

بنابراین نمایش مبارزه با فساد جدید علی خامنه‌ای مانند سایر نمایشات او در این رابطه، هیچ نتیجه‌یی جز رسوایی دیگری برای شخص او نخواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45c617c5-e06f-49c3-8401-f063065013b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات