728 x 90

قیام آبان۹۸؛ شیراز پایتخت شورش و قیام (۱)

شیراز پایتخت شورش، وصفی که قیام و بپا خاستن مردم شیراز را تصویر می‌کند. شهری که در قیام آبان آزاد بودن را تجربه کرد، شهر قهرمانانی هم‌چون نوید افکاری و دیگر شهیدان سربدار راه آزادی

در قیام آبان مردم شیراز همراه و هم‌گام با قیام سراسری مردم ایران بپا خاستند. آنها با متوقف کردن خودروهایشان خیابان‌ها را بستند و این‌گونه فریاد آزادیخواهی و مرگ بر خامنه‌ای از هر گوشه‌ٔ شهر بپا خاست.

مهمترین مناطقی که شورش و قیام در آنها زبانه می‌کشید عبارت بودند از: شهرک صدرا، محله‌های معالی‌آباد، عفیف آباد، کمربندی شیراز، خیابان ارم، دانشگاه شیراز، بلوار امیرکبیر و استقلال و محله‌های جنوب شهر شیراز.

جوانان در شهرک صدرا نقش عمده‌یی در برپایی اعتراضات علیه گرانی بنزین ایفا کردند. در این شهرک نیروهای رژیم با شلیک مستقیم قصد سرکوب اعتراضات را داشتند. جوانان به پایگاه بسیج این شهرک حمله کرده و آنرا به آتش کشیدند. رژیم با اعزام نیروهای سرکوبگر و آوردن هلیکوپتر به صحنه درگیری اقدام به سرکوب شدید اعتراضات کرد. در این اعتراضات مردم خشمگین به دفتر و خانه امام جمعه این شهر حمله کرده و آن را تخریب کردند.

مردم در منطقه عفیف آباد به خیابان‌ها ریخته و با شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور نفرت خود را از رژیم آخوندی ابراز کردند. رژیم برای سرکوب تظاهرات شمار زیادی از نیروهای سرکوبگرش را وارد صحنه کرد و با شلیک مستقیم به مردم عده‌یی از معترضان را شهید، مجروح و تعدادی را دستگیر کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d7b1c4c-d28c-46cc-a4a8-89c4618ff51e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات