728 x 90

قیام آبان۹۸؛ شیراز پایتخت شورش و قیام (۲)

مردم در جریان قیام شیراز به‌مدت دو روز بلوار امیرکبیر را به‌طور کامل بسته بودند و این خیابان را که از خیابانهای اصلی شهر محسوب می‌شود را در تصرف خود داشتند

خیابانهای منطقه معالی آباد نیز در تصرف جوانان شورشگر بود، مأموران جنایتکار انتظامی به‌سوی جوانان شورشگر آتش گشودند، این عمل جنایتکارانه آنها منجر به شهید شدن چند تن از جوانان شد.

از جرقه حریق برخاست! برخلاف باور نیروهای انتظامی شلیک نه‌تنها رعب و وحشت ایجاد نکرد؛ بلکه خون جوانان شهید باعث افزایش خشم مردم شد، قیام‌آفرینان نه‌تنها مرعوب نشدند؛ بلکه به مزدوران تهاجم کردند. کلانتری و خودروهای آنها‌را به‌آتش کشیدند و درسی فراموش نشدنی به جنایتکاران دادند.

کمربندی شیراز، خیابان ارم و محوطه دانشگاه، بلوار استقلال و محله‌های جنوب شهر شیراز طی چندین روز صحنه تظاهرات و درگیری مردم با نیروهای امنیتی رژیم آخوندی بود.

کمربندی شیراز یکی از صحنه‌های قیام بود. مردم خودروههای خود را خاموش کردند، جاده را بستند. و چند خودروی سنگین با خالی کردن خاک و دیگر مصالح جاده را مسدود کردند.

مردم با تصرف کلانتری گلشن تمامی سلاحهای آنرا مصادره کرده تا در فرصت‌های بعدی از آن استفاده کنند

در روزهای قیام ۵مرکز نظامی رژیم مورد حمله‌ٔ مردم شیراز قرار گرفت. این اماکن عبارتند از:

ناحیه ضد ثارالله بسیج شیراز

پادگان زرهی

پایگاه بسیج صدرا

کلانتری معالی اباد

کلانتری گلشن

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c51383f9-e610-4d24-8c1f-7857de0f8dec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات