728 x 90

لحظه‌های داغ یک آزمون ایرانی

همیاری با  سیمای آزادی
همیاری با سیمای آزادی

«لحظاتی هستند که دوران سازند...» این مطلع یک سرودهٔ معروف ویتنامی است که حماسه «وان تروی» را در انقلاب ویتنام توصیف کرده است. چنین لحظاتی تعیین‌کننده درهمهٔ انقلابها بوده و کم هم نبوده است؛ از انقلاب فلسطین تا انقلاب روسیه و چین و کوبا وو... و بالاخره نقطه‌عطفهای تاریخچهٔ خونبار انقلاب ایران که چنین لحظاتی را در حافظه خود به ثبت رسانده است؛ از انقلاب مشروطه تا قیام شیخ محمد خیابانی و از قیام قاضی محمد در کردستان تا جنبش سردار جنگل و از نهضت مقاومت ملی دکتر مصدق و لحظه‌های شورانگیز حمایت آحاد ملت از پیشوای کبیرشان، تا فراز و نشیب‌های شگفت و لحظه‌های سرنوشت‌ساز در تاریخچهٔ ۵۳ساله سازمان مجاهدین خلق و مقاومت سرفراز ایران که اکنون در بیست و سومین گلریزان همیاری با صدا و سیمایش، قیام ایران را پژواک می‌دهد و سیمای واقعی میهن را بازتاب می‌کند.

و ما اکنون در متن یکی از این لحظات دوران ساز، به رقم زدن یک آزمون تاریخی نشسته‌ایم. آزمایشی مهم و شورانگیز در برابر هر ایرانی مشتاق آزادی و مخالف شاه و شیخ با هر عقیده و مرام؛ فرصتی گرانبها اما زودگذر و تعیین‌کننده که به انتخاب تک‌تک ما چشم دوخته است؛ انتخابی برای آزادی و آبادی، انتخابی برای سرعت بخشیدن به کارزار سرنگونی و آزادسازی میهن. پاسخی گریزناپذیر به ضرورت تاریخ که چه بخواهیم و چه نخواهیم در پیش روی ما قرار گرفته و همهٔ ما را در این آزمون ملی به چالش کشیده است.

می‌توان این بار هم از کنار واقعه گذشت، حساسیت شرایط را نادیده گرفت و یا حتی چشم و گوش را بر واقعیت‌های عریان پیش روی بست، اما تاریخ و زمان توقف نمی‌کند و واقعیت سرسخت، در قدم بعدی به سرعت فرا می‌رسد و ما را در برابر آزمون سخت‌تری قرار خواهد داد. چرا که دوران به‌طور واقعی عوض شده و ما در ایام آماده‌باش سرنگونی قرار گرفته‌ایم. این موقعیت، به‌رغم هیجاناتش، اما انتخاب را برای همه بسیار ساده و آسان کرده است. آخر صورت مسأله امروز ایران دیگر نه برای ما، بلکه در انظار بین‌المللی روشن و شناخته شده است. یک طرف رژیمی قرار دارد در بن‌بست مطلق که با هر محاسبه‌یی عمرش به پایان رسیده و هیچ ذخیره‌یی برای بقا ندارد. در طرف دیگر اما قیامی است سراسری و فراگیر که هرگز سر باز ایستادن ندارد، با پشتوانه‌ٔ مقاومتی فداکار، متشکل و قدرتمند با یک رهبری هوشیار که یک تاریخچهٔ غرورانگیز از ۵۳سال مبارزه بی‌امان با دو دیکتاتوری را در پشت سر دارد، با پلتفرمی شفاف و مترقی برای دوران سرنگونی و پس از آن که جز تحسین ناظران را برنمی‌انگیزد.

پس خوشا که در این فرصت طلایی به دق الباب تاریخ پاسخ دهیم، به این رستاخیز ملی بپیوندیم و به گفتهٔ حامیان پرشور سیمای‌ آزادی، در این «رنگین کمان عشق و وفا» که از ساعت ۱۶روز جمعه در «گلریزان همیاری با سیمای آزادی»کلید خورده ثبت نام کنیم. صدای بی‌صدایان، صدای کارگران هفت‌تپه و فولاد اهواز، صدای کشاورزان، کامیونداران، بازاریان، دانشجویان، غارت‌شدگان،‌ زلزله‌زدگان و معلمان محروم میهن شویم. این چنین صدای صفوف متحد خلق را با کانونهای قهرمان شورشی پیوند دهیم و «رژه قدرتمند یکانهای پشتیبان مقاومت» را در برابر رژیم اهریمنی به حرکت درآوریم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb074d16-4362-45f2-80af-b0ba9f1da63e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات