728 x 90

ماجرای پنهان‌کاری و بازی با جان مردم

در حالی‌که روحانی گفت ما از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا هم در زمینه امکانات بیمارستانی جلوتریم و تخت‌های بستریمون خالیه، نمکی گفت: «بعضی‌ها فکر می‌کنند ما تخت مریض زیاد داریم. نسبت تخت ما به ۱۰۰۰نفر جمعیت ۱.۶ است. عقب‌افتاده‌ترین کشور اروپایی ۵برابر ما تخت دارد. نسبت پرستار به تخت در بدترین وضعیت در اروپا و آمریکا ۲ تا ۳برابر ما است».

آخوند روحانی ۱۱اردیبهشت ۹۹: «من الآن بر مبنای آمار دیشب می‌توانم بگویم بخش اعظم تختهای بیمارستانی ما که برای کرونا اختصاص دادیم خالی هست».

این موضوع هم درست مثل آمار قربانیان است که خامنه‌ای می‌گوید مسئولان ما با شفافیت اطلاع‌رسانی می‌کنند. روحانی می‌گوید «مو لای درز آمارمون نمیره» اما یک کارشناس دانشگاه علوم پزشکی با یک حساب دو دوتا چهارتا ثابت می‌کند که آمار واقعی ۲۰برابر آمار رسمی است.

مسعود یونسیان میگه:

مسعود یونسیان، متخصص اپیدمیولوژی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران: «اگر بپذیریم که فقط ۲۰درصد موارد بستری می‌شوند و فقط از نصف آنها تست گرفته می‌شود و فقط نیمی از این تستها مثبت است، می‌توان گفت آمار واقعی حدوداً ۲۰برابر آن چیزی است که گزارش می‌شود».

مهرداد شریفی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز: «من به‌جرأت می‌گویم تمام تستهایی را که ما می‌گیریم بین ۴۰ تا ۴۵درصد مثبت هستند».

۴۵درصد تستهایی که انجام می‌شود مثبت است؟ می‌دانید این یعنی چه؟

خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع: «تفاوتش البته اینه که در بسیاری از کشورها پنهان‌کاری می‌کنن نمیگن ما مسئولانمون با صفا و صداقت از روز اول با شفافیت خبررسانی کردن».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa331103-c570-495b-8cf9-a8e16b03de96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات