728 x 90

مافیای دولتی و خانوادگی واردات خودرو!

واردات ۵‌هزار خودرو در دست ۴ تا ۵نفر!
واردات ۵‌هزار خودرو در دست ۴ تا ۵نفر!

یکی از زمینه‌هایی که این روزها غارت و چپاول آن مورد بحث سردمداران و رسانه‌های حکومتی است، واردات خودرو و نقش مافیای دولتی و خانوادگی در آن است.

نقش مافیای دولتی در واردات خودرو آن‌چنان بارز است که آخوند حسن روحانی ناگزیر به اعتراف شد که «کارکنان دولت در واردات غیرقانونی خودرو دست داشتند».

همچین آخوند روحانی اذعان کرد تخلفات مربوط به ثبت سفارش خودرو به خروج گسترده ارز از کشور منجر شده است.

روحانی طی اطلاعیه‌‌یی با عنوان «گزارش به مردم»، به جزئیاتی مربوط به فساد در زمینه واردات خودرو اشاره کرد. از جمله گفت: «بنا بر گزارش وزارت اطلاعات این تخلف از طریق ثبت سفارش‌های غیرقانونی و اخلال در بازار موجب تشدید واردات خودرو و خروج گسترده ارز از کشور، ایجاد تقاضای کاذب و افزایش بی‌رویه قیمت، کسب سودهای نامشروع و بروز پدیده دلالی در حوزه ثبت سفارش شده است و طبق گزارش وزارت صنعت، تخلفات از طریق دستکاری در تاریخ ثبت سفارش، تغییر در عنوان کالای مورد سفارش و تخلف در نحوه و زمان پرداخت وجه انجام شده است. در این گزارش گروه‌های اصلی درگیر در تخلفات ثبت سفارش خودرو شامل برخی کارکنان وزارت صنعت، تعدادی از واردکنندگان خودرو و چند نفر از کارشناسان شرکت رایانه‌‌یی طرف قرارداد برای پشتیبانی از سامانه ثبت سفارش معرفی شده‌اند».(خبرگزاری ایسنا ۲۳تیر ۹۷)

خارج شدن ارز کشور برای واردات خودرو صرفاً از به‌اصطلاح مبادی قانونی واردات صورت نمی‌گیرد، بلکه مافیای دولتی و خانوادگی در قاچاق خودرو نیز در آن دست دارند آن‌چنان که پیش از این آخوند محمدجعفر منتظری، دادستان رژیم، از واردات غیرقانونی ۴۲۴خودر و و تشکیل پرونده برای آن در دادسرای بندرعباس خبر داد.(سایت شبکه خبر ۱تیر ۹۷)

در همان زمان رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی هم خبر از ورود ۵ تا ۶هزار خودرو در زمان ممنوعیت ثبت سفارش خبر داد.(خبرگزاری مهر ۱تیر ۹۷)

مافیای حکومتی و خانوادگی آن‌چنان بر کار واردات قانونی و غیرقانونی خودرو مسلط هستند که به‌گفته ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، عده‌یی با هک کردن سایت اینترنتی «ثبتارش»، متعلق به وزارت صنعت و تجارت، ۵هزار خوردرو مدل‌بالا و گران‌قیمت وارد کردند که ۴هزار دستگاه آن از گمرک ترخیص شده و باقی هنوز در گمرک است.(خبرگزاری فارس ۲۹خرداد ۹۷)

طرفه اینجا است که مافیای دولتی و خانوادگی واردات خودرو محموله‌های وارداتی را با نرخ دولتی دلار وارد می‌کنند اما با نرخ بازار آزاد عرضه می‌کنند که به سودهای میلیاردی دست می‌یابند.

اضافه بر این که آخوند روحانی به صراحت اعتراف کرد که مافیای دولتی در زمینه واردات غیرقانونی خودرو دست دارد، بنا بر گزارش رسانه‌های حکومتی مافیای خانوادگی واردات خودرو هم از ۴خانواده تشکیل شده است که همه اعضای آن دست‌اندرکار واردات به‌اصطلاح قانونی و غیرقانونی آن هستند. این خانواده‌ها با دریافت ارز دولتی و گران‌شدن خودروهای‌شان در شرایط اخیر سود بالایی را به‌دست آورده‌اند.

یکی از این رسانه‌ها به نام سازندگی ۱۳تیر ۹۷ در گزارشی به بررسی فعالیت این خانواد‌ه‌ها در زمینه خودرو پرداخته است و اسامی این خانواده‌ها را درج کرده است.

در زمینه واردات خودرو توسط این خانواده‌ها امیر خجسته، نماینده مجلس رژیم، گفت: «‌بر اساس گزارش دستگاه‌های امنیتی بیش از یکصدهزار خودرو با تخلف وارد کشور شده است».

به گفته این نماینده مجلس ارتجاع «پیش از آن که ثبت سفارش خودرو ممنوع شود ۵خانواده خودروهای لوکس وارد کرده بودند که پس از اعلام ممنوعیت ۶ماهه ثبت سفارش خودرو، آنها را فروختند».(خبرگزاری ایسنا ۱۴تیر ۹۷)

دولت ضدمردمی هم به‌رغم اشراف به قبضه‌کردن واردات خودرو توسط این مافیا و مافیای دولتی، ۶۰۰۰میلیارد تومان در قالب ارز دولتی به واردکنندگان خودرو پرداخت کرده است.

لیست اخیر بانک مرکزی که در زمینه دریافتکنندگان ارز دولتی برای واردات خودرو منتشر کرد، بیانگر این است که این بانک در چند ماه اخیر ۱۲۱میلیون یورو ارز دولتی در اختیار ۲۱شرکت واردکننده خودرو قرار داده است.(خبرگزاری ایسنا ۱۳تیر ۹۷)

آن‌چنان که از مطالب رسانه‌های حکومتی برمی‌آید اکثر این شرکتها هم وابسته به همین خانوده‌های واردکننده خودرو هستند.

واقعیت این است که فساد در عرصه واردات خودرو و چپاول‌های نجومی توسط مافیای دولتی و خانوداگی، بخشی از فساد نهادینه شده در حاکمیت فاسد و غارتگر ولایت فقیه است.

بنا‌ به اعتراف مهره‌های حکومتی هر زمینه و عرصه‌‌یی که دست گذاشته می‌شود، فساد سیستماتیک و مافیای چپاولگری در آن غوغا می‌کند؛ از دارو گرفته تا پوشاک و تا مواد غذایی مثل برنج و میوه و... که مشخصاً تمامی نهادهای رژیم اعم از نظامی و دولتی و... در آن دست دارند و در رأس همه سپاه پاسداران خامنه‌ای و نهادهای وابسته به بیت ولی‌فقیه که تشت رسوایی فسادشان مدتهاست که از بام افتاده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc49ed7b-2f8f-44fd-9d1d-7c2ccee83dfe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات