728 x 90

مافیای کنکور در دولت جوان حزب‌اللهی

مافیایی کنکور
مافیایی کنکور

کنکور ۱۴۰۱ هم با همه بی‌آبرویی، افتضاح و پلشتی‌هایی که یک حکومت ارتجاعی و ضد علم و پیشرفت به‌بار آورد، گذشت. کوس رسوایی آن از بام دولت آخوند رئیسی به کف حجره‌های مؤسسات شبه‌دولتی تست‌زنی و سؤال‌فروشی و دکانهای دو نبش آقازاده‌هایی که با سازمان سنجش آموزش کشور گاوبندی کردند، افتاد.

صدها هزار جوان طبقه محروم و حتی این روزها اقشار متوسط جامعه به امید راهیابی به مراکز آموزش دانشگاهی، درس خواندند و به کمک والدین خود با کار و رنج و مشقت، امکانات محدود خانواده را به خدمت گرفتند تا شاید پنجره کوچکی برای فردای بهتر را بگشایند... اما کارگزاران دزد و غارتگر بیت خامنه‌ای و همه مهره‌های دست‌اندرکار همه دولتهای حال و گذشته در کنار هم و در پشت مراکز و مؤسسه‌های به‌اصطلاح آموزش و نخبه پروری و مدارس غیرانتفاعی و هزار دوز و کلک دیگر جمع شدند تا از این سفره بادآورده هم پول‌های هنگفت به جیب بزنند.

 

فساد و تقلب و قطع اینترنت در کنکور

کنکور سراسری ۱۴۰۱، با شرکت حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار داوطلب در پنج گروه آزمایشی علوم فنی و ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان برگزار شد. دهها هزار شرکت‌کننده از عوامل رژیم آخوندی هم به‌عنوان «سهمیه ایثارگران» در این رقابت نابرابر وارد گردیدند.

پس از گذشت بیش از سی‌سال از پایان جنگ ضد ملی با عراق هنوز هم سهمیه‌ای برای شرکت‌کنندگان مجازی و صوری از گاو خون‌خوار رژیم آخوندی و پاسداران سرکوبگرش شیر می‌دوشند. چهل سال از غصب قدرت می گذرانند اما حتی نمی‌توانند یک آزمون ورود به دانشگاه را بدون تقلب و حقه‌بازی برگزار کنند. فقط کافی‌ست به اطلاعیه حجره سازمان سنجش آموزش کشور نگاه کرد تا عمق فاجعه را حدس زد.

«سازمان سنجش از وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و نیروی انتظامی کمک خواسته تا شورایی برای حفاظت از آزمون سراسری تشکیل شود با هدف مچ‌گیری از داوطلبان و شرکت‌کنندگان در آزمون. این شورا فقط برای آزمون امسال ۱۳ جلسه تا به‌حال برگزار کرده و با انواع ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌ها، اشد مجازات را برای اخلالگران در کنکور و دانش‌آموزانی که به هر دلیل تابع این دستورالعمل‌ها رفتار نکنند، تعیین کرده است» (آفتاب‌نیوز۱۱تیر۱۴۰۱)

فضاحت بار آن که می‌خواهند تقصیر این بی‌کفایتیها را به گردن تعدادی دانش‌آموز بیندازند که مثلا تقلب می‌کنند و باعث رسوایی خامنه‌ای و بیت دجالگرش می‌شوند! بگیر و ببندها در سراسر کشور نه به‌خاطر بند و بست سازمان سنجش با مؤسسات به‌اصطلاح آموزشی کنکور که «برخورد پلیسی، قضایی و امنیتی با دانش‌آموزانی است که تازه عدد سن آنها به ۱۸ رسیده است!» (شرق۱۱تیر۱۴۰۱)

آیا باور کردنی است که اینترنت محلهای آزمون را قطع کنند و مملکت در یک بی‌خبری و از دست رفتن کسب و کارها بیافتد تا جلو خطای چند دانش‌آموز گرفته شود یا این‌که فساد سیستمی در برگزاری کنکور دولتی فراتر از خرید و فروش سؤال و پاسخ ها، کار را به جای باریک کشانده و آدرس نهادها و مراکز دولتی بر سر زبان‌هاست.

 

«سؤالات کنکور ۱۴۰۱ لو رفت»

اخبار تقلب در برگزاری کنکور چنان بالا گرفت که کارگزاران رژیم آخوندی پس از دست و پا زدنهای اولیه برای انکار و قسم و ندبه مجبور به پذیرش گوشه‌ای از دزدیها و کلاهبرداریهای حکومتی شدند.

کار که به این رسوایی کشید بخشی از باندهای مغلوب حکومتی پرچم «آی دزد»! بلند کردند که باید برخورد جدی و قاطع با متخلفان صورت بگیرد اما مافیای کنکور و مؤسسات آموزشی وابسته به مهره‌های دولتی فهرستی از کارگزاران دولت سابق را که هم‌چنان در پستوی بازارهای خرید و فروش سؤالات و دکانهای کمک آموزشی پنهان بودند را برملا کردند.

 

رمز گشایی از فساد بزرگ در سازمان سنجش

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش مجلس ارتجاع می‌گوید: صد‌ها میلیون تومان سود ناشی از کنکور به حساب رئیس سازمان سنجش رفته است. وی با بیان این‌که سازمان سنجش حدود ۹ سال است که با وجود ضعف عملکرد‌ها تغییر مدیریت نداشته است، از سوء‌مدیریت‌ها، رانت‌خواریها و رشد مؤسسات کنکور و بی‌عدالتی در ارائه خدمات و در نهایت صدمه به اعتماد داوطلبان شکایت کرد.

«در این سال‌ها سازمان سنجش به بازوی مالی شرکت‌های خاص تبدیل شده و به‌محض ثبت‌نام افراد در یک آزمون، سیل پیامک‌ها برای شرکت در کلاس‌های مختلف برای داوطلبان ارسال می‌شود؛ این سؤال وجود دارد که اطلاعات داوطلبان از کجا در اختیار این شرکتها قرار می‌گیرد و آیا این اطلاعات محرمانه نیست؟» (آرانیوز۸مرداد۱۴۰۱)

وی رابطه مجموعه سازمان سنجش و شرکت تعاونی خدمات آموزشی را بسیار پر منفعت می‌بیند و افشا می‌کند که در یک مورد، ماشینهای لاکچری در اختیار مدیران وزارت علوم قرار گرفته؛ از جمله خودروی سوزوکی که در اختیار عبدالحسین فریدون (پسرعموی روحانی و مدیرکل اسبق دفتر وزارتی وزارت علوم) قرار گرفته است.

 

نابرابری آموزشی موجب حذف طبقات محروم جامعه

حالا دیگر عناوینی مانند نابرابری آموزشی و بی‌عدالتی و تبعیض در حوزه آموزش عمومی چندان رسا برای بیان عمق فاجعه محروم کردن عامدانه فرزندان اقشار تهیدست و حتی طبقه متوسط جامعه از رشد و پیشرفت اجتماعی و تحصیلی و فرصتهای برابر نیست. مراکز تحقیقاتی در همین رژیم ستمگر و ضدمردمی مجبورند به گوشه‌هایی از این نابرابریهای آموزشی اشاره کنند. دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی در گزارشی می‌گوید: «۵۶درصد قبولی پزشکی، داروسازی و دندان‌پزشکی از دهک دهم پردرآمدها بوده است. ۶۲درصد قبولی مهندسی کامپیوتر نیز از گروه درآمدی دهم انتخاب شده‌اند. ۵۵درصد از ورودی‌های گروه فنی و مهندسی در دانشگاه صنعتی شریف نیز از گروه درآمدی دهم قبول شده‌اند. ۸۰درصد کل قبولی‌های زیر رتبه ۳۰۰۰ از دهک ۸ تا ۱۰ درآمدی انتخاب شده‌اند. ». (دارایان۱۳مرداد۱۴۰۱)

امروز دیگر هیچ شرم و حیایی برای حکومت فاسد آخوندی باقی نمانده است تا بگویند، فقط ۲.۵درصد رتبه‌های برتر کنکور از مدارس دولتی بوده‌اند. به‌طوری‌که از بین ۴۰ داوطلب برتر کنکور امسال، تنها ۲نفر یکی در مدرسه دولتی و دیگری در مدرسه نیمه‌دولتی درس خوانده بودند. و ۷۲درصد کل رتبه‌های برتر در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل کرده‌اند. بعد از آنها، این مدارس غیرانتفاعی هستند که در رتبه دوم قرار دارند مدارسی که هزینه‌های سرسام‌آور آنها این روزها بر کسی پوشیده نیست و با شرایط اقتصادی امروز، امکان تحصیل در آنها برای بخش قابل توجهی از خانواده‌ها غیرممکن است.

خمینی دجالگرانه مدعی بود که فرهنگ جامعه را بسوی معنویت و دین می‌برد اما حالا فرهنگ و علم و دانش وسیله و دست مایه ارتزاق مافیای کنکور، آخوندهای دین‌فروش و پاسداران نگهبانشان گردیده است. بنابراین فرزندان تهیدستان و رنجبران و کارگران، جز با دگرگون کردن نظام جهل و جور راه دیگری برای کسب علم و دانش و بهروزی ندارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d64805bd-746f-480e-a4c3-8813177ec0d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات