728 x 90

ماهیت شروط کشورهای گروه ۷برای نظام آخوندی!

g۷-grupo
g۷-grupo

وزیران خارجه گروه هفت کشور صنعتی(جی ۷) در بیانه‌شان از فعالیت‌های موشکی، حمایت از گروه‌های تروریستی و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم آخوندی در منطقه ابراز نگرانی کردند.

در بیانیه وزرای خارجه گروه هفت آمده است: «ما از ایران می‌خواهیم از هر اقدامی که موجب ایجاد خطر برای امنیت منطقه می‌شود به‌پرهیزد و در زمینه تلاش برای دستیابی به حل و فصل سیاسی و صلح‌آمیز مشکلات همکاری کند... از این کشور می‌خواهیم تا به معاهده‌های بین‌المللی پایبند باشد و حقوق‌بشر و آزادی‌های اساسی را رعایت کند».

 

واکنش بهرام قاسمی و رسانه‌های رژیم

در واکنش به این بیانیه بهرام قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه و رسانه‌هایی از هر دو باند حکومتی واکنش نشان دادند.

سخنگوی وزارت‌خارجه دولت روحانی گفت: «جای تأسف است که اعضا این گروه تحت تأثیر رفتار غیرقانونی و قلدرمآبانه آمریکا قرار گرفته و با تکرار ادعاهای ناراست علیه ایران آن هم با استفاده از ادبیاتی که خودشان هم اعتراف دارند متعلق به آنها نیست، درصدد جلب نظر و تأمین خواسته‌های آمریکا که تنها یک عضو در بین هفت کشور عضو گروه می‌باشد، برآمده‌اند».(خبرگزاری ایسنا ۱۸فروردین ۹۷)

روزنامه آرمان وابسته به باند روحانی غرب در مقابل نظام آخوندی را«مجموعه‌ای به هم پیوسته» می‌داند و در زمینه مواضع اروپاییها در برابر آن می‌نویسد: «در عمل در بسیاری از مواقع اروپایی‌ها بیشتر از آمریکایی‌ها در تحت فشار قرار دادن ایران در بزنگاههای تاریخی وارد عمل شده و تلاش داشته‌اند تا با زبانی به ظاهر نرم‌تر، اما اقداماتی مؤثر‌تر بر علیه تهران عمل کنند. اکنون نیز آنها بر سر پرونده‌های فعالیت‌های نظامی و دفاعی ایران، حمایت ایران از تروریسم و تقابل ایران در منطقه و با رژیم صهیونیستی که به استعاره ۳قلوهایی افسانه‌ای نامیده‌ایم با یکدیگر ارتباط هماهنگ و منطقی دارند».(آرمان ۱۹فروردین ۹۸)

سیاست روز رسانه‌ وابسته به باند خامنه‌ای ضمن اشاره به پایبندی حاکمیت آخوندی به برجام و اجرا کردن تعهداتش در این رابطه، گروه هفت را به« زیاده‌خواهی» متهم می‌کند که«قصد دارد تا با تحمیل این خواسته‌ها» آنرا « در شرایط ضعف امنیتی قرار دهد».

نویسنده مقاله سیاست روز درخواست کشورهای گروه هفت را مغایر با منافع حاکمیت دانسته و معتقد است که درخواست این کشورها از رژیم«تاثیر منفی بر اقتصاد»آن خواهد گذاشت.

در زمنیه تاثیرات این بیانیه در زمینه نظامی و امنیتی هم اضافه می‌کند: «اگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به هر شکلی تضعیف شوند، قطعاً همین کشورهای عضو گروه ۷ گزینه نظامی را برای نابودی جمهوری اسلامی ایران به کار خواهند گرفت». (سیاست روز ۱۹فروردین ۹۷)

 

اشتراک نظر ۷کشور صنعتی

هراس وزارت‌خارجه و رسانه‌های وابسته به هر دو باند نسبت به بیانیه گروه هفت به این دلیل است که این ۷کشور از رژیم می‌خواهند که به سیاست مخرب و بی‌ثبات‌کننده خود در منطقه، سیاست ماجراجویانه موشکی و سیاست صدور تروریسم و ارتجاع پایان بدهد.

واقعیت این است به‌رغم اختلافات ۷کشور بزرگ صنعتی جهان اما روی یک سری مسایل اصولی و پایه‌یی در مقابل حکومت آخوندی توافق نظر دارند که در اعتراف ناگزیر به این واقعیت نویسنده روزنامه آرمان از«مجموعه به هم پیوسته غرب» در مقابل رژیم آخوندی نام می‌برد.

خواست‌های‌ کشورهای گروه هفت از رژیم در شرایطی است که آنها در بیانیه‌شان هیچ امتیازی برای آن قایل نشده و به‌طور یکجانبه از رژیم خواسته‌اند از مفاد بیانیه‌شان تبعیت کند.

همچنین این خواست کشورهای گروه ۷در شرایطی است که آمریکا سپاه پاسداران را نامگذاری تروریستی کرد، سپاه پاسداران بازوی پیشبرد سیاست تروریستی و مداخله‌جویانه حاکمیت در منطقه و پیشبرد برنامه موشکی آن است.

 

خواست‌های کشورهای منطقه

تحت فشار قرار گرفتن نظام توسط کشورهای گروه ۷ در شرایطی است که کشورهای منطقه هم خواستهایی مشابه خواست این کشورها از رژیم دارند.

حکومت آخوندی به‌دلیل پیشبرد برنامه موشکی، سیاست مداخله‌جویانه منطقه‌ای، صدور تروریسم و ارتجاع با مخالفت قوی کشورهای منطقه به‌خصوص کشورهای حوزه خلیج‌فارس رو برو است و در انزوای کامل منطقه‌یی هم قرار دارد.

۷کشور صنعتی و همچنین کشورهای منطقه از نظام مواردی را می‌خواهند که اجرای آنها راه به زهرخور شدن رژیم می‌برد.

بنابراین حاکمیت آخوندی در رابطه با خواسته‌های ۷کشور صنعتی در یک سردرگمی و بن‌بست قرار دارد. چرا که حکومت آخوندی از یک طرف نمی‌تواند تسلیم شده و این شروط را بپذیرد، از طرف دیگر نپذیرفتن این شروط هم راه به انزوای بیشترش در مناسبات بین‌المللی و منطقه‌ای راه خواهد برد که طبعاً بیش‌از‌پیش نظام آخوندی را در معرض فشارهای بیشتر سیاسی و اقتصادی جامعه جهانی قرار خواهد داد. رژیم می‌فهمد که بین خودکشی و مرگ گیر کرده است. این یعنی بن‌بست

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b36597f5-037a-470d-a544-b5d39e5f5d7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات