728 x 90

مثلث جنگ‌افروزی در مرکز پول، سلاح، بنیادگرایی

مثلث جنگ‌افروزی...
مثلث جنگ‌افروزی...

روز ۱۵مهر کبریت جنگی ویرانگر، با ستایش و استقبال خامنه‌ای و سپاه پاسداران و دولت تحت‌امر ولی‌فقیه زده شد.

مثل تمام توسعه‌طلبی‌ها و جنگ‌افروزیهای این رژیم از آغاز صدارتش تاکنون، بانک سرمایه و اطمینان خاطر ولی‌فقیه و نیابتی‌های رژیم، تکیه‌گاه مماشات آمریکا و اروپا بوده است. بیش از چهار دهه است که تنها امداد غیبی نگهدار نظام ولایت فقیه، دستان مماشاتگران غربی با بستن چشمان‌شان به تمام جنایات این حاکمیت و سکوت در قبال آن ــ چه در ایران و چه در منطقه ــ بوده است.

 

تا به‌حال چندین تن از رهبران حماس و حزب‌الله لبنان اعتراف کرده‌اند که هزینه‌ٔ سرسام‌آور پشتیبانی مالی و لجستیکی و تسلیحاتی ــ و حتا آب و نان و مسکن و ترابری و آموزش نیروهایشان ــ را رژیم ملایان از طریق سپاه قدس تأمین می‌کند.

این هزینه‌های سرسام‌آور شامل پول و سلاح، در سایه‌ٔ فکر بنیادگرایی با هدف گسترش آن تأمین می‌شوند. این حاتم‌بخشی‌ها به‌طور مستقیم از کار و دستمزد و سفره و سپرده و دارایی مردم ایران صورت می‌گیرد.

 

پول و سلاح، هزینه‌ٔ خرید و به‌خدمت گرفتن نیروهای نیابتی شده است. پول و سلاح، نان‌خور بنیادگرا استخدام می‌کند تا مرزدار حفظ و حراست رژیم ملایان در فراسوی مرزهای ایران باشد؛ تا ایران اشغال‌شده توسط بنیادگرایان، «پایگاه نهضت نوین جهان اسلام» و «نقطه حساس جبهه اسلامی» بشود، چرا که باید «خود را برای رسالتی که ادامه رسالت پیغمبر است آماده بکند» (۱).

 

مقاومت ایران از دیرباز به موازات افشاگری و روشنگری پیرامون توسعه‌طلبیهای هسته‌یی توسط نظام آخوندی، همواره تهدید دخالت‌های سیاسی و مذهبی این رژیم را به دولتها و مردمان منطقه گوشزد نموده است. خانم مریم رجوی در آبان ۱۳۸۲ خطاب به رهبران کشورها ــ خاصه رهبران کشورهای عربی و منطقه ــ تأکید مؤکد نمود که خطر دخالت این رژیم در کشورهایشان از طریق بنیادگرایان و نیابتی‌هایش، بسابسا خطرناک‌تر از ساختن بمب اتمی است.

این هشدار که بلافاصله پس از اشغال عراق، جامه‌ٔ مادی و عینی یافت و منجر به صدها انفجار و هزاران قتل توسط مزدوران ولی‌فقیه در عراق شد، هم‌اکنون نیز در جنگ نیابتی رژیم ملایان و اعترافات روزانه‌ٔ دستگاه تبلیغات و امامان ریایی و کارگزاران حاکمیت، حقانیت هشدار آن به اثبات رسیده است.

 

کارکرد دوگانه و موازی پول و سلاح علیه مردمان ایران و فلسطین، هم‌اکنون در سیاست نیابتی‌پرور اتاق فکر نظام ولایی در جریان و در کار جنایت هماهنگ است؛ نان، آب، کار، طبیعت، آموزش و زندگی از مردمان ایران دریغ و دزدیده می‌شود و میلیاردمیلیارد هزینه‌ٔ نیروهای نیابتی با هزاران موشک و تجهیزات و تدارکات می‌شود!

خامنه‌ای در یک پیام که هم‌زمان با انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم در گماشتن رئیسی بود، درباره‌ٔ حمایت از نیروهای دست‌نشانده و نیابتی نظام گفت: «تقویت نظامی و پشتیبانی مالی امروز بیش از گذشته مورد نیاز است».

 

در ورای تمام جنایاتی که در غزه علیه مردم بی‌پناه صورت می‌گیرد،

در ورای دمیدن بر استمرار جنایت از طرف دستگاه تبلیغاتی نظام آخوندی و کارگزاران و امامان ریایی جمعه،

در ورای تمام مماشات آشکار و پنهانی که غرب با دشمن مردم ایران و فلسطین و منطقه می‌کند،

تردید نباید کرد سرنوشت نهایی این جنگ‌ها و سیاست‌ها پیرامون فلسطین و اسرائیل، با قیام و انقلاب در ایران و سرنگونی حاکمیت ولایت فقیه در تهران، تعیین‌تکلیف تاریخی و استراتژیک خواهد شد. راه‌حل دو کشوری اگر چه می‌تواند بهترین راه‌حل در این مرحله باشد ولی تا سر مرکز پول، سلاح و بنیادگرایی در هیأت مار تمامیت‌خواه ولایی در ایران کوبیده نشود، خون‌ریزی میان فلسطین و اسراییل بند نخواهد آمد. بند آوردن این خون‌ریزی، علاوه بر رسالت و مسئولیت ملی و تاریخی مردم ایران، وظیفه‌یی منطقه‌یی و بین‌المللی است.

 

پانوشت:

۱ ـ رفسنجانی، ۲۷ شهریور ۱۳۸۳

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e5b9bbe-0ea1-4357-be3b-d70cad34267a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات