728 x 90

مراسم عاشورا، صحنه بروز خشم و خروش مردم به‌جان آمده

خشم مردم در عاشورای ۸۸
خشم مردم در عاشورای ۸۸

مراسم عزاداری امام حسین(ع) امسال به‌طور ویژه‌یی صحنه بروز خشم و خروش مردم به‌جان آمده در شهرها و مناطق مختلف کشور بود. مردمی که از ستم و چپاول آخوندهای فاسد و دین‌فروش به‌جان آمده‌اند.

آنها با سردادن نوحه‌های انقلابی و سرشار از خشم و نفرت از یزیدیان زمان، مراسم عاشورای حسینی را به جوهر حقیقی آن که خروش علیه ظلم و بیداد است، نزدیک کردند.

خشم و خروش مردم در جریان این مراسم به‌رغم این است که رژیم از حدود یک ماه پیش تمام قوای سرکوبگر و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی خود را برای کنترل هیأت‌های عزاداری بسیج کرده و از گردانندگان این هیأت‌ها برای جلوگیری از هر گونه نوحه‌یی با مضمون ضدحکومتی تعهد گرفته بود. با این همه در نوحه‌ها، خروش علیه ظلم و چپاول حاکمان و امید به پایان شب ستم و رسیدن صبح آزادی طنین‌انداز بود.

در عاشورای حسینی، جمعی از مردم لردگان در اعتراض به بی‌آبی و خشک‌شدن مزارع و زمین‌هایشان جاده ترانزیتی لردگان‌–‌اهواز را بستند. آنان وسط جاده ایستاده و همنوا با بلندگو نوحه می‌خواندند: کربلا همین جاست ما آب نداریم... برای یک قطره آب جان می‌سپاریم.

در تهران جوانان شورشی در خیابان دامپزشکی در روز تاسوعا اقدام به پخش نوحه‌هایی علیه ظلم و ستم و چپاول آخوندی کردند که مورد استقبال مردم محل قرار گرفت:

فریاد یا محمدا از این همه جور و جفا ز ظلم و نیرنگ و ریا

فریاد یا محمدا بردند مال مردما به‌نام اسلام و خدا

فریاد یا محمدا خوردند مال توده‌ها مال یتیم و بینوا

 

روز تاسوعا، عزاداران حسینی در شهر سوسنگرد یک نوحه عربی سردادند که معنی آن این بود که: «به نام دین ثروت ما را چپاول کردند».

در همین رابطه مأموران سرکوبگر حکومت یزیدی شماری از شهروندان را دستگیر کردند.

در شب عاشورا ایادی رژیم در کرمانشاه، از ادامه نوحه‌خوانی که مضمون آن بیان درد و رنج زلزله‌زدگان این شهر و سایر شهرهای این استان بود، ممانعت کردند.

برس به داد با علمدارت، یا حسین یا حسین، برس به داد عزادارانت، یا حسین یا حسین

مادر فدای غریبی‌ات، ‌کرمانشاه کرمانشاه، از زیر اسیر بودنت، بیرون بیا، کرمانشاه کرمانشاه

یتیم کردی فرزند کردم را، دوباره دوباره، بی‌کسی کردی فرزند کردم را، دوباره دوباره

شیرینی از بس تلخ شده، یا حسین یا حسین، سرپل(سرپل‌ ذهاب) مثل بمو شده، یا حسین یا حسین

برس به داد بی‌کسم،

در یزد آخوند محمدرضا ناصری، امام‌جمعه رژیم، در وحشت از این‌که عاشورا سمت و سوی واقعی خود را پیدا کند و فریاد آزادی‌خواهانه و حق‌طلبانه مردم به‌جان آمده در هیأت‌های عزاداری و نوحه‌های عزاداران انعکاس پیدا کند، پیش از ماه محرم، خواستار شناسایی این هیأت‌ها و منحل کردن آنها شد.

 

وحشت ایادی رژیم از مراسم عاشورا

وحشت ایادی رژیم از مراسم عاشورا

 

نوحه‌یی که باعث وحشت امام‌جمعه جنایتکار خامنه‌ای در یزد شده، از این قرار است:

«ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی

دل بی‌تو به جان آمد وقت است که باز آیی، وقت است که که باز آیی.

الله الله فریاد از جور زمان الله الله فریاد از اهریمنان

در گمراهی سر گردان مانده بشر،

بی‌رونق شد ایمان از فتنه و شر،

الله الله می‌آید فصل امید

بر تاریکی می‌تازد صبح سپید،

شب را صبحی دگرست

یاران وقت سحر است

برخیز ای اهل وفا

برخیز ای روح رها».

 

این‌چنین است که مردم عاصی و شورشی ایران در بسیاری از مناطق و شهرهای کشور، نه تنها عاشورا و تاسوعا و مراسم عزاداری حسینی را هم از چنگال پلید آخوندهای دین‌فروش و از چنگال مداحان وابسته بیرون آورده‌اند، بلکه این مراسم را به صحنه اعتراض و شوریدن علیه تمامی ارزش‌های منحوس و پلید آن کردند.

عاشورای حسین در واقع متعلق به مردم زجرکشیده و ستمدیده است و نه حاکمان دین‌فروش و زراندوز آخوندی. خروش حسینی علیه حاکمیت پلید یزیدی هم در این رابطه بود تا خلق خدا را از چنگال آن حکومت خونریز، دین‌فروش و زراندوز رها کند.

آن‌چنان که امام به مردم فریاد خروش و خیزش داد و خطاب به مردم فریاد برمی‌کشید:

«ألا تَرَوْنَ أنَّ الحَقَّ لا یُعْمَلُ بِه، وَأنَّ الباطِلَ لا یُتناهی عَنهَ، لِیَرْغَبْ المُؤْمِنُ فی لِقاءِ اللهِ مُحِقّاً فَإنِّی لا أرَی الْمَوتَ إلاّ سَعادَةً، وَلاَ الحَیاةَ مَعَ الظَّالِمینَ إلاّ بَرَماً.

مگر نمی‌بینید که به‌ حق عمل نمی‌شود و از باطل نهی نمی‌گرد‌د (در چنین وضعی) باید که مرد با ایمان حقیقتاً آرزومند مرگ و ملاقات با خدا باشد. پس همانا که من مرگ را جز سعادت نمی‌بینم و زندگی با ظالمین را جز خواری و ذلت نمی‌دانم».

 

با تاسی به این کلام جاویدان حسینی است که عزداران حسینی در ماه محرم امسال به‌ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا، علیه رژیم جور و یزیدی آخوندی خروشیدند و خواستار نفی و طرد آن توسط مردم ایران شدند.

ایام محرم و صفر و عاشورا و تاسوعا موضوعاتی بودند که طی ۴۰سال حاکمیت، آخوندها و مداحان وابسته تلاش داشتند آن‌را وسیله دجالگری و ارتزاق خود کنند، اما اکنون این مردم به‌جان آمده و توده‌های فقیر هستند که آن‌را سرمشقی برای خیزش و براندازی نظام می‌کنند.

موضوعی که تا پیش از این ابزار دین‌فروشی آخوندی و ارتزاق کثیف آخوندها از آن بود، اکنون به حربه‌ای برای قیام و خیزش توسط مردم به جان آمده ایران شده است.

اکنون این مردم به‌جان آمده هستند که با الهام از عاشورا و شهادت سرخ حسینی، هر روز ایران را به عاشورا و هر صحنه‌ای از نبرد علیه حاکمیت‌ آخوندی را تبدیل به کربلا می‌کنند، تا روزی که با حمایت مقاومت ایران و کانونهای شورشی بساط ننگین حکومت یزیدی آخوندی را از بنیان برکنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/419bee37-8184-4a31-b420-435b2c07b509"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات