728 x 90

مردم از ما بدشان می‌آید

نفرت مردم از حکومت آخوندی
نفرت مردم از حکومت آخوندی

یک شاهد که خودش عضو مجلس خبرگان رژیم است، در این زمینه که حکومت ولایت‌ فقیه با مردم چه رابطه‌ای دارد صحبت کرده. این آخوند که هاشم‌زاده هریسی نام دارد و نماینده خامنه‌ای در تبریز و صحنه‌گردان نمایش جمعه این شهر هم هست، گفت:

«‌مردم از ما بدشان می‌آید و از ما ناراضی هستند... ‌نه تنها گفتمان ما بلکه همه چیزمان باید تغییر کند... ‌گفتمان ما گفتمان تکفیر است. یک صف را خادمین نظام و یک صف را خائنین می‌دانیم». این عضو مجلس خبرگان به حرف خمینی هم استناد کرده و گفته: ‌ «خمینی از مردم و نارضایتی‌های مردم و زمانی که فاتحه همه ما را بخوانند می‌ترسید. امام می‌گوید بترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن و ذات شما چیست... در بعضی از آیات هست که زیان‌کارترین انسان‌ها کسی است که کار بد انجام می‌دهد و خیال می‌کند کار خوب انجام داده است».

البته در این مورد آخری یک تفاوت هست که سران و عوامل این حکومت خیال هم نمی‌کنند که کار خوب انجام داده‌اند و همه می‌دانند که به مردم ایران ظلم و در حقشان جنایت کرده‌اند. حاکمیتی که حمیدرضا درخشنده را که به‌خاطر دفاع از محرومان، یک آخوند فاسد را مجازات کرده اعدام کرد، اما نجفی یعنی آن وزیری که با کلت همسرش را کشت را آزاد می‌کند، معلوم است که مردم چقدر از چنین حکومتی بدشان می‌آید.

 

دیگر نمونه‌های نفرت مردم از حکومت

«زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی، جان فدا می‌کنیم در ره آزادگی». این فریاد کارگران کارخانه هپکو اراک است که برای چهارمین روز تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنان در مقابل استانداری و دادگستری رژیم در اراک تجمع کردند. حدود یک سال و نیم است که دولت قول تعیین‌تکلیف وضعیت سهامداری شرکت هپکو را به کارگران داده است اما هنوز اقدامی نکرده.

 

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه هپکو اراک

 

پاک کردن صورت مسأله

این روزها پاک کردن صورت مسأله یکی از راه‌کارهای رژیم آخوندی شده. اخراج کارگر یکی از روشهای پاک کردن صورت مسأله است. به جای این‌که حقوق کارگران را بدهند آنها را اخراج می‌کنند.

مدتی است که کارگران کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان به‌خاطر اعتراض به اخراج جمعی از همکارانشان اعتصاب کرده‌اند. کارخانه آلومینیوم کاوه زیرمجموعهٔ شرکت گسترش صنایع معدنی و فلزی کاوه پارس(هلدینگ صنایع معدنی بنیاد مستضعفان) در مسجدسلیمان است.

مدیران شرکت آلومینیوم ۲سال پیش از طریق آزمون اقدام به جذب نیرو کرده بودند، نیروهای آزمونی را اخراج کرده و به‌جای آنها افراد دلخواه خود را استخدام کرده‌اند.

با توجه به این مسأله در چند روز اخیر همه کارگران دست به اعتصاب دستجمعی زده‌اند اما کسی پاسخگوی آنها نیست.

 

فقر در اولین روز تولد

در یک اقدام ضدانسانی، یکی از بیمارستانهای رژیم در اردبیل روز دوشنبه به‌دلیل پرداخت نشدن هزینه‌های درمانی از سوی خانواده یک نوزاد، از ترخیص او جلوگیری کرد. به این ترتیب این نوزاد در اولین روز تولدش با فقر خانواده و اوضاع وخیم جامعه در حکومت آخوندی روبه‌رو شد. چون به گفتهٔ مادرش عوامل بیمارستان «حتی اجازه شیردادن به کودکم را نمی‌دادند و نهایتاً با اصرار مادرم توانستم یک وعده به او شیر بدهم».

پدر بزرگ این نوزاد گفت:‌ «عوامل بیمارستان به ما گفتند که هزینه بیمارستان ۲میلیون و ۴۰هزار تومان است و ما به‌دلیل شرایط مالی نتوانستیم این هزینه را پرداخت کنیم».

 

مردم رها شده‌اند

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، عماد افروغ، یک به‌اصطلاح نماینده‌ٔ سابق مجلس ارتجاع، به گرانی شدید و گسترده در جامعه اعتراف کرد و به این‌که مردم در زیر بار فقر و گرانی رها شده‌اند اعتراف کرد و گفت: «طبق نظرسنجی، ۷۸درصد مردم معتقدند که عمده‌ترین مشکلاتشان اقتصادی است... مردم جامعه امروز زمانی که وضعیت زندگی خود را با دولتمردان مقایسه می‌کنند به این تصور و باور می‌رسند که کسی به فکر آنها نیست و به نوعی رها شده‌اند. مردمی که هر روز با افزایش قیمت کالاها مواجه می‌شوند و دولتمردان سعی دارند با وعده‌های صوری آنها را آرام کنند».

در چنین فضایی هر روز خبر گران‌شدن چیز جدیدی می‌رسد. از جمله یکی از ضروریات تردد مردم با خودرو! یعنی روغن موتور. جالب این‌که قیمت روغن موتور پارسال هم رشد ۱۰۰درصدی در قیاس با سال پیش داشت.

 

فلفل‌هایم را کسی نمی‌خرد

تابستان موقع برداشت محصول است. اما کشاورزانی که با زحمت بسیار محصولی را بارآورده‌اند، چه وضعی دارند؟ هر روز فیلم‌هایی از عدم حمایت از کشاورزان و این‌که آنها به‌علت واردات محصولات کشاورزی ضرر می‌کنند منتشر می‌شود.

در کلیپ زیر صحنه‌های دردناک غم‌های یک کشاورز فلفل‌کار را مشاهده کنید:

 

فلفل‌هایم را کسی نمی‌خرد...

 

قیمت نوشت‌افزار ۴۰درصد افزایش یافت

شهریور و مهرماه آغاز درس و مدرسه است و با وجود گرانی‌های کمرشکن این فصل برای خانواده‌های کودکان، ماه مشکلات فراوان هست. چون همه‌چیز در آن گران می‌شود. به‌ویژه نوشت‌افزار و دفتر! اما غیر از مسأله‌ٔ گرانی نوشت‌افزار که ۴۰درصد گران شده، یک نکته‌ٔ دیگر هم مورد اعتراض مردم هست و آن سوءاستفادهٔ رژیم آخوندی است. بعد از این‌که در تمامی کتابها تلاش کردند فرهنگ ارتجاعی آخوندی را در لابلای دروس کتابها بگنجانند، اما حالا نوبت دفترهای مشق رسیده و در روی جلد دفترها تبلیغ جنگ و جبهه و بسیجی بودن و پاسدارشدن می‌کنند. اخیراً در نمایشگاه نوشت‌افزار کودکان و نوجوانان، نوشت‌افزارهایی به‌نمایش گذاشته شده که بعضاً حاوی تصاویری هستند که مفاد ایدئولوژیکی چون ”آشنایی با آرمانهای شهادت‌طلبی“را منتقل می‌کند. و این کار برخلاف مقاوله‌نامه‌های بین‌المللی و پیمان‌نامه حقوق کودک هست که در آن به‌کار‌گرفتن کودکان و نوجوانان در امور نظامی، منع شده است. به طرح‌های روی جلد دفاتر کودکان نگاه کنید که پر از عکسهای خامنه‌ای و پاسداران به‌هلاکت رسیده‌اش شده است.

 

عکس پاسداران به‌هلاکت رسیده روی جلد دفاتر دانش‌آموزان

عکس پاسداران به‌هلاکت رسیده روی جلد دفاتر دانش‌آموزان

 

با نگاهی به این واقعیتها می‌توان حدس زد که رژیم حاکم چقدر می‌تواند به‌قول هاشم‌زاده‌ٔ هریسی مورد نفرت مردم باشد!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b9c5de1-0a2c-4b63-9411-71321ea53f3d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات