728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی – دوشنبه۲۴دی ۹۷

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

موضوع مشترک در روزنامه های امروز ۲۴دیماه ابراز وحشت از برگزاری سمینار در لهستان، علیه مداخلات رژیم در منطقه است. تمام روزنامه‌های رژیم بار دیگر اظهارات مقامات و مهره‌های رژیم را علیه این سمینار و لهستان انتشار داده اند. علاوه بر آن اختصاص مقالات متعدد به این موضوع حاکی از میزان سراسیمگی رژیم است.

نگاهی به برخی از تیترهای روزنامه‌ها:

آرمان: نمکدان‌شکنی پس از ۸۰ سال، چرا لهستان کمک‌های ایران در روزهای سختش را فراموش کرد؟

جهان صنعت: سرمقاله: لهستان از دیروز تا امروز

جهان صنعت:  بررسی گزینه‌های ایران در مقابل لهستان؛ بازی با حاصل صفر

این روزنامه در مورد تهدیدهای رژیم علیه لهستان خاطر نشان کرده است: « در پاسخ ایران به میزبانی لهستان نمی‌توان گزینه درخوری یافت. ایران حتی روابط اقتصادی‌، سیاسی و فرهنگی با لهستان ندارد و حتی اگر بخواهد سفارت این کشور را تعطیل کند و گردشگر راه ندهد به ضرر خودش تمام خواهد شد».

جمهوری اسلامی:  «طمع به سست ترین حلقة اروپایی» است. این روزنامه در مطلب دیگری خبر از تعطیلی هفته فیلم لهستان توسط رژیم داده.

جوان: ‌امریکا از تحریم حداکثری به سمینار در سیرک لهستان رسید

کیهان خامنه‌ای با ۵تیتر بیش از سایرین وحشتش را ابراز کرده:

تیتراول: اتهام به ایران و حمایت از تروریست‌ها نتیجه گستاخی اروپا و انفعال وزارت خارجه

تیتر دوم کیهان: نمی‌ترسیدند قشون‌کشی نمی‌کردند

تیترسوم کیهان: سرنوشت کنفرانس «دوستان سوریه» در انتظار کنفرانس «لهستان»

«کاردار لهستان به وزارت خارجه فراخوانده شد» و تیتر «قدردانی روزنامه آمریکایی از تحریم ضدایرانی اروپا» هم تیترهای چهارم و پنجم کیهان هستند.

رسالت سوز و گداز جهانگیری را انعکاس داده و نوشته: ‌جهانگیری: آمریکا از روی ناتوانی در اروپا همایش ضدایرانی برگزار کرد.

وطن امروز: « حماقت ورشو».

همدلی هم ابراز نگرانی کرده است که: « حالا و همزمان با نشست آتی سران بسیاری از کشورها در لهستان که قرار است علیه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان برگزار شود، خبری توسط روزنامه «وال استریت ژورنال» منتشر شده که، پس از حمله خمپاره‌ای به سفارت آمریکا در بغداد در ماه سپتامبر(شهریور) گذشته، بولتون خواستار طرحی از پنتاگون شده تا گزینه نظامی برای اقدام احتمالی علیه ایران را طراحی و به کاخ سفید ارائه کند.

همزمانی این دو موضوع در کنار ورود ناو هواپیمابر«یواس‌اس جان‌سی استنیس» به آب‌های خلیج فارس، گمانه‌زنی‌هایی را در محافل سیاسی مطرح کرده که آیا دولت آمریکا به واقع در اندیشه حمله نظامی به ایران است؟».

 

در میان این مطالب سوز و گداز از مجاهدین و مقاومت ایران هم دیده می شود:

وطن امروز نوشته است: « اولین نکته جالب‌توجه که درباره این کنفرانس به نظر می‌رسد، میزان شباهت آن به گردهمایی‌های سالانه (مجاهدین) در پایتخت‌های اروپایی مانند پاریس است... بولتون که همه ساله دفتر حضور و غیاب در جلسات (مجاهدین) را علامت زده و به ایراد سخنرانی‌های رؤیایی درباره سقوط نظام جمهوری اسلامی می‌پردازد، باید ایده‌پرداز اصلی این کنفرانس باشد».

رسالت هم به نقل از سرکردة باند موتلفه نوشته است: «برخی کشورهای اروپا مثل فرانسه، هلند، آلمان و... آشکارا پذیرای تروریست‌های منافق شده‌اند و از موضع طلبکارانه ایران را متهم به نقص حقوق بشر و حمایت از تروریسم می‌کنند».

 

دعواهای باندی حول SPV و FATF و بودجه ۹۸ از جمله مطالب مطرح روزنامه های دو شنبه.

 

همچنین بحران های اقتصادی اجتماعی با تیترهایی برجسته‌یی در صفحات اول دیده می شوند.

ابرار: محسن رضایی: سیستم مدیریتی کشور در گل مانده است

جهان صنعت:در شورای هماهنگی بهبود شاخص‌های آموزشی مناطق محروم عنوان شد: ۱۴۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور

سیاست روز: وعده های یک شبه، درد معیشت ناتمام

مردم سالاری: مرکز پژوهش‌های مجلس پیش‌بینی کرد؛ تحقق نیافتن ۶۶ هزار میلیارد تومان از درآمدهای نفتی در سال ۹۸

 

اعتراف‌ها به ناکارآمدی و بی راه حلی نظام و هشدار به وضعیت انفجاری جامعه در روزنامه های همسو با روحانی دیده می شود

ابتکار نوشته است: «نظام اقتصادی کشور را چه سیاه‌نمایی بدانیم، چه ندانیم با ابرچالش‌هایی روبه‌رو است که هیچ نشانه‌ای برای تغییر در مشی و روش کلی حرکت آن دیده نمی‌شود».

ابتکار در مطلب دیگری نوشته است: « در فهم تحولات زیرین جامعه و نیز فهم جامعه سیاسی، هنوز ما نمی‌توانیم یک تصویر روشن از جامعه ارائه دهیم. ما همچنان در ارائه تحولات فکری، نقش دولت، آینده آن و اینکه چه جریان فکری در آینده نقش اصلی را ایفا خواهد کرد، هنوز درمانده‌ایم».

ایران هم به نقل علی ربیعی مهرة اطلاعاتی و وزیر سابق کار در مورد امکان بروز قبامی شبیه دی ۹۶ نوشته است: «ربیعی در پاسخ به اینکه آیا اعتراضات قابل تکرار هستند و می‌توانند نقش یک آژیر خطر را ایفا کنند؟ اظهار کرد: اتفاقات محتمل و تکرار پذیر هستند؛ چراکه همچنان علت بروز آنها باقیست و با هر اثر پروانه‌ای امکان بروز آنها وجود دارد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb8e1313-ab6e-4414-859c-4eb86147a4fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات