728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی – دوشنبه ۷آبان ۹۷

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

روزنامه‌های رژیم در روز دوشنبه هفتم آبان ماه، به‌صورت عام صفحات اول و سرمقاله‌ها و مقالات مهم خود را به تلاش رژیم برای مصادره راهپیمایی اربعین در عراق، به اسم رژیم و قدرت‌نمایی پوشالی حول آن اختصاص داده‌اند. در حاشیه این دجالگری، دعواهای باندی حول کابینه روحانی، اعترافها به وضعیت وخیم اقتصادی و هجمه آخوندهای حوزه به آخوند یزدی به‌خاطر توهینش به شبیری زنجانی از مراجع قم از دیگر مطالب روزنامه‌های امروز است.

روزنامه‌های هر دو باند حاکم به نمایشی بودن رأی مجلس ارتجاع به وزرای روحانی اذعان کرده‌اند.

جهان صنعت نوشته:« پذیرش عملکرد مجلس نسبت به وزیری که انتظار می‌رفت به‌دلیل تصمیمات نادرست در وزارت صمت استیضاح شود نه آن که کالبد آسیب‌دیده کار، رفاه و تأمین اجتماعی را به دستانش بسپارند بسیار دشوار است و گمانه‌زنی‌ها پیرامون سبقت روابط بر ضوابط را چندین برابر می‌کند».

آرمان هم با اشاره به رأی آوری شریعتمداری که در آستانه استیضاح بود نوشته:« اتفاقی عجیب که بیش از آن که امیدوار‌کننده باشد نشان می‌دهد رویکرد تصمیم‌گیری در مجلس شورای اسلامی وضعیت نگران‌کننده و غیرعلمی دارد و بیشتر متکی بر لابی‌ها و تصمیمات سلیقه‌ای و لحظه‌ای است».

وطن امروز هم نوشته:« فرمالیته‌ترین جلسه رأی اعتماد شامگاه شنبه برگزار شد و روند بررسی صلاحیت وزرا نشان داد که قرار نیست اتفاق خاصی در اقتصاد بیفتد و اگر دولت روحانی تا سال ۱۴۰۰دوام داشته باشد باید تا ۳سال آینده همین وضعیت را تحمل کنیم».

 

تک و پاتک آخوندهای حوزه به شیخ محمد یزدی به‌خاطر نامه تهدید آمیزش به شبیری زنجانی از مراجع قم، در روزنامه‌های حکومتی حاکی از کم آوردن باند خامنه‌ای است.

ایران ارگان دولت روحانی نوشته است« به‌نظر می‌رسد هواداران نامه یزدی رمق چندانی برای دفاع از این اقدام حتی در فضای مجازی هم نداشته‌اند».

کیهان خامنه‌ای هم با حمله به مخالفان نامه آخوند یزدی در تیتر درشت صفحه اولش نوشته:« دیروز می‌گفتند تقلید کار میمون است امروز نگران شأن مرجعیت شدند!»

 

اذعان به وضعیت خراب اقتصادی موضوع مشترک روزنامه‌های هر دو باند حاکم است:

جمهوری اسلامی نوشته« عضو کارگری شورای عالی با اشاره به کاهش قدرت خرید کارگران به ۳۳درصد در سال جاری گفت: در حال حاضر عقب‌ماندگی مزد از معیشت به ۶۷درصد افزایش پیدا کرده است».

وطن امروز نوشته است« اقتصاددانان اعتقاد دارند تا وقتی دولت واقعیتها و حقایق اقتصادی را نپذیرد و به آمارهای رنگارنگ دولتی اکتفا کند نباید انتظار بیرون آمدن از این چالش را داشته باشیم. جلسه رأی اعتماد به وزرای جدید نیز نشان داد اقتصاد دولت دوازدهم تا ۱۴۰۰با همین دست‌فرمان جلو خواهد رفت و هیچ نشانه‌ و سیگنال مثبتی در این این زمینه وجود ندارد».

 

بسته اروپا هم موضوع دعوای یک روزنامه دلواپس با باند روحانی است.

وطن امروز با اشاره به دو ماه تأخیر در اجرایی شدن بسته اروپا نوشته است« مقامات اتحادیه اروپایی به‌خوبی می‌دانند سازو کار ویژه پیشنهادی آنها، دارای شکافها و فراتر از آن، ضعفهایی عمده در مرحله اجراست، از این رو آنها در صددند با تأخیر هدفمند خود، قدرت مانور دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور مان را در برابر این بسته پیشنهادی از بین ببرند».این روزنامه سپس با حمله به دولت روحانی افزوده است:« دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور مان از ماه‌ها قبل، در برابر تأخیر هدفمند اروپاییان در قبال ارائه بسته پیشنهادی برجامی آنها و عملیاتی کردن راه‌کارهای عملیاتی سازو کار ویژه اروپایی منفعلانه عمل کرده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a7ff8be-51bf-4ae3-9f13-b09f1019ddc8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات