728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی – یکشنبه ۲۸بهمن۹۷

مروری بر رسانه‌های حکومتی – یکشنبه ۲۸بهمن۹۷
مروری بر رسانه‌های حکومتی – یکشنبه ۲۸بهمن۹۷

روزنامه‌های حکومتی در روز یکشنبه ۲۸ بهمن مهم‌ترین مطالب خود را به موضوع بلاتکلیف ماندن لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت و تصویب کلیات بودجه ۹۸در مجلس ارتجاع اختصاص داده‌اند. در کنار آن ابرار وحشت‌ها از اجلاس ورشو و انعکاس محدود به حملاتی که به رژیم در اجلاس مونیخ شده است نیز دیده می‌شود.

روزنامه‌های باند خامنه‌ای نظر منفی مجمع تشخیص مصلحت نسبت به لوایح را برجسته کرده‌اند:

کیهان: مجتهد‌شبستری: نظر اعضای مجمع تشخیص درباره ‌پالرمو‌ منفی بود... وی به فضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هم اشاره‌یی کرد و گفت: در جلسه روز شنبه مجمع، بیشتر سخنرانان در مخالفت پالرمو صحبت کردند و فضای مجمع مخالف این لایحه بود.

رسالت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کارهای اروپایی‌ها نشان می‌دهد درخواستی فراتر FATF از ایران دارند... لاریجانی اضافه کرد: ما باید به این مطلب توجه داشته باشیم که در تأیید و تصویب پالرمو اگر نظری بدهیم آیا واقعاً آن چیزی است که اروپایی‌ها از ما خواسته‌اند یا امر فراتری هم‌چون FATF را از ما توقع دارند؟ و جمهوری اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت، مجلس و نهادهای دیگر آیا واقعاً مصلحت است که با این طلب‌های قلدرمآبانه کشورهای غربی همراهی کنند؟

کیهان: پرویز داوودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: در همین ماجرای FATF اگر کم‌کاری کنیم آقایان می‌زنند و می‌برند، ما باید پرکاری و تلاش کنیم و اجازه ندهیم، حالا اگر کم‌کاری کنیم و این قرارداد بدتر از ترکمنچای را به ما تحمیل کردند ما مقصر هستیم و ربطی به مدیریت ارشد نظام ندارد.

در روزنامه‌های باند روحانی بر سر لوایح به باند رقیب حمله شده و فضای انفجاری جامعه گوشزد شده است:

جهان صنعت: نعمت احمدی کارشناس سیاسی معتقد است که مجمع راهی برای عدم تصویب لوایح FATFو پالرمو ندارد... این‌که فرصت قانونی ایران تمام شده و ما الآن هم چوب می‌خوریم و هم پیاز با این رویه کارمان سخت‌تر از گذشته می‌شود».

آرمان: محسن غرویان: علت مخالفت با تصویب کنوانسیون پالرمو را می‌توان توأم با اغراض گروهی و سیاسی دانست. آنها که با امضای این قراردادها و کنوانسیون‌ها مخالفت می‌کنند، اگر خودشان سر کار بودند و دولت، دولت هم‌خط خودشان بود به سرعت این لایحه را تأیید می‌کردند... الآن فشار مالی روی مردم بسیار زیاد است. مردم دارند از وضعیت اقتصادی به نقطه انفجار می‌رسند. مشاهده صف‌ها و قیمت گوشت نشان‌دهنده تاثیر تحریم‌های بین‌المللی است. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی فقط به مصلحت مردم بیندیشد و تصمیم بگیرد و خودش را از فشار پیامک‌های تهدیدآمیز جناح خاص آزاد نماید...آیا این برای ملت مسلمان ایران عزت است که یک زن در حالی که فرزند خود را در آغوش دارد دو ساعت در صف گوشت بایستد؟

آرمان: مباحث و استدلال مخالفان چندان کارشناسی و علمی نیست. واقعیت این است که مجمع تشخیص مصلحت نظام، توانایی تصمیم‌گیری درست در این باره را ندارد

کابوس اجلاس ورشو با هراس از اجلاس مونیخ در روزنامه‌های رژیم به هم پیوند خورده است:

روزنامهٔ حکومتی ستاره صبح به‌ نقل از سفیر سابق رژیم در لهستان نوشته است: « خوش‌خیالی است که نشست ورشو را آخرین اقدام دولت ترامپ در راستای ایران هراسی بدانیم * لازمه تأمین منافع ملی، حفظ تعامل و روابط با اروپا و قدرتهای منطقه است * باید از اجلاس امنیتی مونیخ در راستای حفظ بیشتر همگرایی با اروپا در مقابله با آمریکا استفاده کرد». این کارشناس حکومتی در ادامه افزوده است: «از سویی نباید به این دل‌خوش بود که کشورهایی مانند روسیه و چین در این نشست حاضر نشدند...اما فراموش نکنیم احتمال جهت‌گیری اروپا به سمت ایالات‌متحده وضعیتی را به وجود خواهد آورد که روسیه و چین نمی‌توانند به جبران آن کمک کنند».

بحرانهای اقتصادی اجتماعی در روزنامه‌های هر دو باند موضوع هشدار است:

جهان صنعت: کاهش شدید قدرت خرید ایرانیان نسبت به سال قبل؛ مردم قید خرید را زدند

رسالت: حسینعلی حاجی دلیگانی: حدود ۱۰۰هزار میلیارد تومان از منابع بودجه واقعی نیست

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13681660-a119-4181-b879-dc1cc8718742"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات