728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی – سه‌شنبه ۲۸خرداد۹۸

گزیده روزنامه‌های  حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

روزنامه‌های حکومتی در روز سه‌شنبه ۲۸خرداد، مهم‌ترین عنوانهای خود را با درج اظهارات کمالوندی به مانور ابلهانهٔ رژیم در خروج از برجام اختصاص داده‌اند. در کنار آن بحران درونی رژیم بر سر مذاکره با آمریکا در مطالب روزنامه‌های دو باند انعکاس یافته است. وحشت از مقاومت و هشدار نسبت به آن در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود. جنگ قدرت و پاره‌یی از بحرانهای اقتصادی اجتماعی از دیگر موضوعات روزنامه‌های حکومتی است.

 

فضاحت لاپوشانی قتل زندانی سیاسی علیرضا شیرمحمدعلی بار دیگر با اظهارات سردژخیم قضاییه آخوندی در هفتمین روز قتل او به روزنامه‌ها کشیده شده است. از جمله روزنامهٔ ارگان دولت روحانی نوشت:

ایران: در حالی که رئیس دستگاه قضایی دستور پیگیری حادثه اخیر در زندان فشافویه را صادر کرده اما به‌نظر می‌رسد مجلسی‌ها هنوز تمایلی برای یک واکنش جدی به‌قتل علیرضا شیرمحمدعلی ندارند. تا اینجا نه خبری از ورود کمیسیونهای مربوطه مجلس به این موضوع است و نه صدای اعتراض جدی دیگری از مجلس به گوش رسیده است. تمام نمایندگان اصول‌گرایی که در همین رابطه مورد سؤال روزنامه‌ ایران قرار گرفتند از وقوع چنین اتفاقی ابراز بی‌اطلاعی کردند. سیدحسین نقوی حسینی، ابوالفضل ابوترابی، مجتبی ذوالنور، جواد ابطحی، سیدقاسم جاسمی، حسن نوروزی و محمدعلی پورمختار از جمله این نمایندگان بودند. در موارد مشابه همواره این دست موضوعات قابلیت طرح و پیگیری در سه کمیسیون امنیت ملی، حقوقی و اصل نود وجود داشته و دارد.

 

روزنامه‌های هر دو باند حاکم نسبت به اعتلای مقاومت ایران ابراز وحشت کرده و به یکدیگر هشدار داده‌اند

رسالت: صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: کسانی می‌خواهند به‌طور رسمی در مسیر انقلاب بدعت بگذارند که یکی از همین بدعتها تطهیر جریان (مجاهدین) است و باید در برابر این بدعتها ایستاد.

ایران: بهانه به دست دشمن ندهیم:... اگر یک روزنه برای دوگانگی در کشور ایجاد شود، مثل همین ادعا که دولت با نیروهای انقلابی زاویه و مشکل دارد، دشمن سوء‌استفاده می‌کند. ضمن این‌که ما در کشور ناراضی هم داریم. مگر (مجاهدین) و سایر جریانهای مخالف نظام در کشور نیستند؟ وقتی ما زمینه و روزنه‌ای برای دوگانگی میان دولت و سایر ارکان نظام و بخش‌های کشور ایجاد کنیم، این جریانها از این فرصت استفاده می‌کنند. در ماجرای دیماه ۹۶هم شاهد بودیم که با زمینه‌ای که برخی نیروها در مشهد ایجاد کردند، فرصتی برای گسترش اعتراضات در سراسر کشور فراهم شد.

 

اذعان به دخالت رژیم در یمن به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در روزنامه‌های سه‌شنبه دیده می‌شود:
ستاره صبح: احمد بخشایش: (حوثی‌ها) در اقدامات فرامرزی‌شان هماهنگی‌های لازم با ایران را انجام می‌دهند؛ چرا که تنها کشورهایی که از نظر نظامی و فناوری به حوثی‌ها کمک می‌کنند، ایران و کمی هم روس‌ها هستند. در نتیجه حوثی‌ها سرخود کاری انجام نمی‌دهند و هماهنگی‌هایی وجود دارد.

جمهوری اسلامی: جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ هم بارها بر آن تأکید ورزیده و خاطرنشان ساخته است که ادامه جنگ یمن در جهت منافع ملی آمریکاست!

بن‌سلمان در مصاحبه‌یی با روزنامه الشرق‌الاوسط ادعا کرده که وی سرمنشاء تمامی دشمنی‌ها و سیاست‌های ضدایرانی ترامپ است و تمامی این خصومت‌های ضدایرانی به‌ درخواست و اصرار وی صورت گرفته است... واقعیت هر چه باشد، سیاست مقابله به مثل یمنی‌ها به‌شدت کارساز بوده

 

برخی روزنامه‌های حکومتی نسبت به موفقیت رژیم در خود زنی در مانور ابلهانه آخوندی در خروج از برجام، ابراز تردید کرده و هشدار داده‌اند:

ایران: طبق اظهارات مقامات انرژی اتمی ایران،‌ تولید اورانیوم غنی‌شده ۴برابر شده و به‌زودی ذخیره‌ آن از اندازه توافق و مشخص‌ شده بیشتر می‌شود. آیا این سیاست موجب اصلاح فهم و درک طرف مقابل از لزوم الزام به تعهدات و وفای به عهد خواهد شد؟ باید منتظر و شاهد روند پیشِ رو بود.

ستاره صبح: علی بیگدلی: مقامات باید توجه داشته باشند که هر اقدام آنها در تلافی اقدامات دولت آمریکا ممکن است جور دیگری در عرصه بین‌المللی برداشت ‌شود.

اگر اروپا از ایران دور و به آمریکا نزدیک شود، اعضای برجام از اعضای شورای امنیت تقاضا خواهند کرد که پرونده ایران به شورای امنیت برگردد. این شورا هم بالطبع به جمهوری اسلامی هشدار خواهد داد که اگر ایران این هشدار را نپذیرد، پرونده هسته‌یی ممکن است ذیل فصل هفتم شورای امنیت قرار گیرد.

آرمان: مهدی مطهرنیا: اکنون که بهروز کمالوندی اشاره می‌کند که تا ششم تیرماه دیگر فرصتی نیست و ایران در تولید اورانیوم از مرز ۳۰۰کیلو خواهد گذشت، وضعیتی پدید می‌آید که می‌تواند گامی در جهت خروج از برجام تلقی شود، شاهد موضع‌گیری صریح کشورهای اروپایی و موضع‌گیری فدریکا موگرینی هستیم... فلذا به‌نظر می‌رسد که ایالات متحده آمریکا در شکل دادن به یک رویداد گفتاری در جهت ایجاد اجماع جهانی بر علیه ایران موفقیتهایی به دست آورده یا خواهد آورد. بدین معنا که می‌تواند دو سوی اقیانوس را به‌هم نزدیک کرده و با نزدیکی دو سوی اقیانوس شرق را به یک جبهه متحد علیه ایران بکشاند. آمریکایی‌ها با صبوری بیشتر در پی ایجاد فضای مناسب برای آماده‌سازی افکار عمومی در این زمینه هستند که نمی‌خواهند آغازکننده جنگ بر علیه ایران باشند. آنها درصددند افکار عمومی را برای حادثه‌یی بزرگ‌تر آماده سازند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72383f61-d7ee-4427-bde2-39b29215508d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات