728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی –شنبه ۲۴فروردین ۹۸

مروری بر رسانه‌های حکومتی –شنبه ۲۴فروردین ۹۸
مروری بر رسانه‌های حکومتی –شنبه ۲۴فروردین ۹۸

روزنامه‌های رژیم در روز ۲۴فروردین تیتر مشترکشان را به نمایش حکومتی حمایت از سپاه اختصاص بعد از جمعه بازارهای رژیم اختصاص داده‌اند. سیل و تحریم‌ها هم از دیگر موضوعات روزنامه‌های حکومتی است. کشمکشهای باندی در اثر رفتن نظام در لیست و رد یا قبول لوایح FATF از دیگر موضوعات روزنامه‌های حکومتی است.

لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط آمریکا، به شکاف باندهای حاکم دامن زده است.

رسالت: محمد زارع فومنی گفت: برخی از افراد هم که در دولت و جریانهای سیاسی حضور دارند، قبل از این کار ترامپ، سیگنال‌هایی در انتقاد از سپاه به خارج منعکس می‌کردند...مردان هزار چهره داخل سیاست ایران در تخریب سپاه با ترامپ همراه بودند و این افراد خودشان را به اروپا می‌فروشند تا فرزندان‌شان در آنجا راحت زندگی کنند.

 

اعتراف به ناکارآمدی و تعلل رژیم در جریان سیل و ابراز نگرانی از پیآمد آن در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود.

 

جوان: صد رحمت به سیل، صد لعنت به ما. صد لعنت به شیوه مدیریت ما. صد لعنت به بی‌خیالی ما. می‌خواهد بدتان بیاید یا نه؛ ولی این از بی‌خیالی و بی‌تدبیری ماست.

رسالت: وقتی مدیر با سیل درخواست‌های محقق‌ناشدنی مردم مواجه می‌شود، به‌وضوح حس می‌کند که در مدیریت اوضاع با شکست مواجه شده است؛ چرا که از طرفی، تحریک کردن مردم "مضطرب" کار خطرناکی است. اما تردید نداشته باشید، اگر از همگام شدن و پذیرفتن تغییرات سر باز بزنید، تغییر الزامی پیچیده‌تر و دردناک‌تر خواهد بود. "پایبند بودن به روشی که فعلاً به‌خوبی کار می‌کند" همیشه یک گزینه ارزشمند نیست و ممکن است نتیجه‌اش دوری و بیگانگی ما با مردم باشد.‏

جهان صنعت: دلواپسی‌مان اگر تا امروز زیر آب رفتن اهواز در پی خواب سنگین مسئولان بود، این‌بار اما غول خشکسالی در سیستان‌ و‌ بلوچستان تسلیم ابر سیاه بی‌برنامگی افرادی می‌شود که مطالعات اقلیم‌شناسی‌شان بیش از دو سال را مورد توجه قرار نمی‌دهد. خوزستان هم‌چنان زیر آب است و بوی فاضلاب مردم را جان به لب کرده است. نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز معتقد است این موضوع بیش از چهار ماه قبل از سوی سازمان هواشناسی اطلاع‌رسانی شده بود اما تصور غیر‌محتمل بودن آن چنین شرایطی را برای کشور رقم زده است.

این‌بار هم هشدار سیل در سیستان‌ و‌ بلوچستان را شنیده‌ایم اما هم‌چنان ایستاده‌ایم تا باران بار دیگر جان و مال مردم را بشوید و ببرد...

آرمان: محمد غرضی: ۸۰۰سال پیش بند امیر ساخته شده است؛ ۵۰۰سال پیش پل‌های زاینده‌رود ساخته شده است و سر جایشان هستند. من چهار هزار کیلومتر جاده روستایی در سال ۵۸در کردستان ساختم.

ولی امروز یک متر از این جاده‌ها باقی نمانده است و تمام آنها را یا سیل برده است یا پل‌هایش خراب شده است. این را بدانید که هر چه پل و جاده و پروژه عمرانی دنبال کرده‌ایم، خیرش به مردم نرسیده است. این سبک مدیریت به هیچ جایی نمی‌رسد!

 

FATF و تحریم‌های آمریکا و اروپا موضوع کشمکش روزنامه‌های دو باند حاکم است. در باند روحانی توصیه به پذیرش شرایط غرب می‌کنند:

 

جهان صنعت: هر گونه تداوم همکاری در قالب برنامه‌ اینس‌تکس تابعی از رفتار تهران و اروپا خواهد بود به این معنی که باید دید اروپا تا چه حد پایبند به تعهدات خود خواهد بود تا این برنامه شکل عملی و اجرایی پیدا کند. باید دید که آیا تهران می‌تواند با جرح و تعدیل رفتار خود در سیاست‌های منطقه‌یی در غرب آسیا و همچنین برنامه‌های موشکی به حسن نیت اروپا پاسخ دهد یا آن که باید منتظر کارزار فشارهای حداکثری واشنگتن و اروپا باشیم؟

آرمان: در شرایط فعلی یکی از راههای همراه شدن با قوانین بین‌المللی، پذیرش لوایحی چون FATF و الحاق به کنوانسیونهای زیرمجموعه آن است. کسانی هستند که به‌دلیل شکست در انتخابات چند سال اخیر سرخورده شده‌اند، با سنگ‌اندازی به‌دنبال انتقام گرفتن از دولت هستند. ایران در حال حاضر کشوری در حال توسعه و قدرتمند است و می‌تواند با استفاده از قدرت نظامی خود به انهدام مواضع دشمنان در منطقه بپردازد. نتیجه این وظیفه برعهده دولتمردان است که سنگینی تهدیدات داخلی و خارجی را از دوش مردم بردارند. لازمه رفع تهدیدات اقتصادی و سیاسی خارجی احترام به قوانین بین‌المللی از جمله عدم تأمین مالی تروریسم و مبارزه با پولشویی است.

 

روزنامه‌های باند خامنه‌ای تشدید تحریم‌ها را از انفعال دولت روحانی می‌دانند:

 

رسالت: به‌رغم بدعهدیهای اروپا و آمریکا دستگاه دیپلماسی ما هم‌چنان در موضع انفعال قرار دارد.

وطن امروز: تروریستی قلمداد کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خود تلنگری محکم به دستگاه دیپلماسی محسوب می‌شود که مفهومی به نام «ارو پای مستقل» را از قاموس سیاست خارجی کشور مان حذف کند.

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9fd0cd6-b90f-4659-827b-204794a1b4eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات