728 x 90

از «مستعان۱۱۰» تا «فرمول غلبه بر کرونا»!

حسین سلامی و کرونا یاب مستعان ۱۱۰
حسین سلامی و کرونا یاب مستعان ۱۱۰

گوبلز آبرو باختهٔ نظام، پاسدار حسین سلامی را همه می‌شناسند. مهمترین هنر و کارکرد او برای خامنه‌ای گزافه‌گویی، دروغ‌پراکنی، بزرگ‌نمایی و تولید پروپاگاندا در مقام سرکردهٔ سپاه پاسداران است، این سرپاسدار هر گاه نظام در موقعیت خطیر قرار می‌گیرد، وارد صحنه می‌شود تا با وارونه‌نمایی به نیروهای نظام روحیه بدهد.

در رجزخوانی‌های پوشالی او «استراتژی دروغ بزرگ» با «وقاهت و جنایت» در هم‌آمیخته شده است.

 

 

نگاه وارونه در آینهٔ دق

این جمله‌های قصار، نمونه‌یی از پروپاگانداهای پاسدار حسین سلامی است:

«حرف آخر را اول می‌زنم. انتقام می‌گیریم؛ انتقام سخت، محکم، قاطع، پشیمان‌کننده و تمام‌کننده»!

«کشور ما همواره عرصهٔ آزمایش انواع سیستم‌های دفاعی و راهبردی است و این‌ها حرکاتی بدون توقف در راستای رشد قدرت بازدارندگی ماست».!

«یک افسردگی سیاسی، خستگی، فرسایش و افول و زوال را در تمام ارکان قدرت دشمن می‌بینید».!

«ما اجزای قدرت و سیاست دشمن را منفصل و آنها را کم‌ خاصیت و یا خنثی کرده‌ایم».!

«در حوزهٔ نظامی کاملاً راه را بر دشمن بسته و موازنه را معکوس کرده‌ایم»!

«ما مکلف به فرمول‌ سازی غلبه بر دشمن در همه سناریوها هستیم»!

وقتی این رجز‌خوانی‌های بنا شده بر باد را کالبدشکافی می‌کنیم در پس پشت هر کدام، وضعیت نزار رژیمی را می‌بینیم که با دیدن «قامت ناساز بی‌اندام «خویش در آینهٔ دق، به فرافکنی روی آورده است. اگر می‌گوید: «افسردگی سیاسی، خستگی، فرسایش و افول و زوال را در تمام ارکان قدرت دشمن می‌بیند» در حقیقت جز حال و آینده خود و نظامش را در آینه ندیده است.

 

رونمایی از نوع کم‌خطر «اقتدار نظام»!

به‌نظر می‌رسد به موازات «افسردگی سیاسی، خستگی، فرسایش و افول و زوال» در بین نیروهای رژیم، حسین سلامی به جای «کرک و پشم بر باد دادن دشمنان»! برای به رخ کشیدن اقتدار نظام، به پروپاگاندای کم‌خطر پناه برده است. به یاد داریم که در ۱۷فروردین۹۹ او چگونه در جلوی دوربینهای حکومتی با آب و تاب از یک جعبهٔ جادو رونمایی کرد و به سبک تعزیه‌گردانان سنتی در توصیف آن گفت:

«آنچه که می‌بینید، پدیده‌یی جدید و منحصر به‌فرد است که جمعی از بسیجیان دانشمند و با اخلاص پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، آن را اختراع کردند... این یک پدیده علمی شگفت‌انگیز است و در بیمارستانهای مختلف تست شده و بیش از ۸۰درصد دقت و صحت آن جواب داده است و مبنای خیلی خوبی برای هر نوع ویروسی خواهد بود».

پاسدار سلامی در تبلیغ آنچه آن را کرونایاب «مستعان ۱۱۰» می‌نامید مدعی شد «این دستگاه با استفاده از ویروس دوقطبی ایجاد میدان مغناطیسی تا شعاع ۱۰۰متری، در پنج ثانیه سطوح و افراد آلوده را تشخیص می‌دهد. این دستگاه نیاز به خون‌گیری ندارد، از راه دور و هوشمندانه عمل می‌کند، یعنی برای غربال‌گری انبوه استفاده می‌شود».

این اظهارات و ادعاها، چنان نسنجیده، غیرعلمی و خام بود که سر و صدای عوامل حکومتی را نیز درآورد. حسام‌الدین آشنا معرفی این دستگاه را رپورتاژ آگهی خواند و خواستار خودداری از پخش آن در تلویزیون حکومتی شد. انجمن فیزیک ایران نیز در بارهٔ این ردیاب من‌درآوردی کرونا گفت:

«این ادعا آن‌قدر از علم دور است که انجمن فیزیک ایران آن را در مجموعه ادعاهای شبه علم دسته‌بندی می‌کند».

 

یافتن فرمول‌های غلبه بر کرونا!

حال، گوبلز از رو نرفته باز ـ و البته آبروباخته ـ ادعای جدیدی کرده است. او مدعی است که نظام با طرح موسوم به پاسدار سلیمانی، به کمک بسیجیان توانسته است فرمول غلبه بر کرونا را پیدا کند:

«طرح غربالگری خانه به خانه شهید سلیمانی که محصول تفکر مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین است و الحمدالله نقطه اصلی این ابتکارعمل جدید است و آمارها مبین این است که وقتی این حرکات میان دستگاه‌های مختلف همراستا می‌شود، آن‌وقت ما حتماً موفقیت را تجربه می‌کنیم» (خبرگزاری فارس. ۸دی۹۹).

حسین سلامی بدون این‌که توضیح بدهد که چگونه فرمول غلبه بر کرونا را پیدا کرده و این فرمول چیست؟ طبق معمول به پروپاگاندا حول آن پرداخت و آن را در «جهان منحصر به‌فرد خواند»!

آن‌گونه که می‌نماید رونمایی از «مستعان» دیگری در کار است تا ضعف و ناکارآمدی و بی‌کفایتی دیکتاتوری دینی در مهار کرونا را «قدرت و اقتدار» جلوه دهد. این بلوف و پروپاگاندای جدید هم‌چنین در سالگرد هلاکت قاسم سلیمانی، می‌خواهد به نیروهای وارفتهٔ نظام این پیام را بدهد که گویا نظام توانسته فرمول غلبه بر آن را کشف نماید.

«وضعیت امید بخش است و مسأله نشان می‌دهد که ما فرمول‌های غلبه را پیدا کرده‌ایم... رهیافت و رویکردهایی که می‌تواند بدون این‌که ما به واکسن برسیم شیب ابتلا را در مسیر نزولی قرار دهد پیدا شده و طرح شهید سلیمانی می‌تواند نقطه مرکزی این یافته جدید کشور ما باشد که منحصر به‌فرد در جهان است» (همان منبع).

تأکید بر یافتن فرمول غلبه بر کرونا «بدون رسیدن به واکسن»! با این هدف صورت می‌گیرد تا خواست فراگیر خرید سریع واکسن را بی‌اثر کند. در واقع، این تلاش مذبوحانه نمودی از طفره رفتن رژیم از تن‌دادن به این خواست ملی است.

نظام آخوندی و پروپاگانداسازان و دروغ‌پردازان آن البته به فرمول غلبه بر کرونا دست یافته‌اند؛ فرمولی که خروجی آن مرگ و میر بیشتر برای مردم محروم ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/85a8fdc0-4af1-4ee5-9fe5-897e799af491"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات