728 x 90

معنای تحریم حلقه داخلی ولی‌فقیه

تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌ها
تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌ها

همزمان با خروش جوانان عراق و لبنان در اخراج رژیم آخوندی از آن کشور، روز ۱۳آبان وزارت خزانه‌داری آمریکا در یک اقدام قابل‌توجه نزدیکترین اشخاص به خامنه‌ای را مورد هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه ۱۳آبان ۹۸ اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه ۹شخص و یک نهاد مرتبط با رژیم ایران اعمال کرده است.

افراد گفته شده بدون شک در تمامی تصمیم‌گیریهای سیاسی ـ اجتماعی خامنه‌ای علیه مردم ایران و عراق نقش مستقیم داشته و دارند و در جرم و جنایتهایش شریک می‌باشند.

 

پیام تحریم‌های ۱۳آبان

سری جدید تحریم‌ها، در سالگرد گروگان‌گیری می‌تواند دربرگیرندهٔ نکات زیر باشد:‌

ـ اهمیت دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه خاص‌ترین نزدیکان خامنه‌ای در این‌جا است که این اقدام نه یک اقدام تاکتیکی بلکه در حد یک خط و سیاست است. مشخصاً با تمرکز بر خامنه‌ای و بیت‌العنکبوت او، روشن ساختند که ریشه بحرانها در کجا نهفته است.

ـ تحریم، حلقهٔ داخلی ولی‌فقیه که مسئول پیشبرد سرکوب داخلی و تروریسم خارجی هستند را هدف گرفته است و این بی‌تردید بحرانهای اقتصادی و اجتماعی و انزوای بین‌المللی رژیم را تشدید می‌کند و حلقه فشار را تنگ‌تر می‌سازد.

 

عنصر تأثیرگذار

در جریان انقلاب اکتبر عراق لبهٔ تیز حملهٔ مردم عراق، دخالت‌های گسترده و افسار گسیختهٔ رژیم آخوندی در امور عراق است به‌طوری که تا مدتی پیش حتی از عراق به‌عنوان «حیات‌خلوت ایران» نام برده می‌شد. حمله به کنسولگریهای رژیم در کربلا و پایین کشیدن پرچم آن و بالا بردن پرچم عراق و آتش زدن دیوار کنسولگری و همراه با آن آتش زدن پوسترهای بزرگ خمینی و خامنه‌ای که زمانی در سراسر عراق به چشم می‌خورد، سیگنالهای جدیدی از طرف مردم عراق به جهان می‌فرستد که نشان از یک جهت‌گیری و سمت و سوی جدیدی برای عراق آینده است.

چنین قیامی با چنین دست‌آوردهای بی‌نظیری در یک بازهٔ زمانی بسیار کوتاه، اعجاب و تحسین هر ناظر بی‌طرف را برمی‌انگیزد. این نشان می‌دهد که عنصر تعیین‌کننده و تأثیرگذار همان خیزش توده‌هاست و آنها هستند که به گردش چرخهای تحولات شتاب می‌بخشند.

 

سرفصل مهم و تعیین‌کننده

در این مقطع از بحرانهای لاعلاج رژیم در موضوعات مختلف که فوریت آنها به روزهای تعیین‌کننده رسیده است، از FATF تا برجام نافرجام و از همه مهمتر بحران داخلی و شرایط انفجاری جامعه و افزون بر اینها قیام مردم عراق و لبنان علیه دخالت‌های رژیم آخوندی و... همگی گویای یک سرفصل مهم در مسیر تعیین‌تکلیف شدن کلیت رژیم آخوندی است اما آنچه که بیش‌از‌پیش خامنه‌ای و دولت آخوند روحانی را نگران و مضطرب می‌سازد ریزش این بحرانها به درون ایران و گرگرفتن شعله‌های سرکش قیام است؛ قیامی که قابل مهار نخواهد بود و در فوران خشمی عظیم راه به سرنگونی تمامیت رژیم خواهد برد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5728f29-31b1-43e3-b876-4e26d99f0dbb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات