728 x 90

موج سرکوب زنان و «روز جهانی زن»!

سرکوب زنان
سرکوب زنان

هم‌زمان با روز جهانی زن، روزنامهٔ حکومتی ستارهٔ صبح در شمارهٔ ۱۹ اسفند نوشت: «وزیر کشور روز گذشته گفت: امر به معروف و نهی از منکر مجوز نمی‌خواهد و باید در مقابل بی‌حجابان بایستیم. در همین حال در حالی روز جهانی زن برگزار می‌شود که رتبه شکاف جنسیتی ایران از ۱۵۳ کشور در رتبه ۱۴۸ قرار دارد»

البته بنا به ذات پلید آخوندی تا وقتی هنوز تبلیغات حکومتی حول انتخابات بود، برای بازارگرمی حتی رأی دادن زنان بی‌حجاب تأیید شده بود، گشت‌های جنایتکار ارشاد به مرخصی رفته بودند، گیر دادن به رقص و شادی ملت کمتر شده بود، برای مراسم شکست‌خورده ۲۲ بهمن «گروهی از زنان موتورسوار را به مراسم دعوت» کردند، در حالی که قبل و بعدش ممنوع بود، برای روز انتخابات با سر و وضع کسی کاری نداشتند و برخی چهره‌های مبتذل و زنان وابسته به حکومت را پشت دوربین می‌آوردند که مثلا از بلاد کفر برای رأی دادن به ایران برگشته بودند! اما به‌محض پایان کار اتاق تجمیع، اوضاع به روال قبل بازگشت و دوباره چماق‌ها و شلاق‌ها به هوا رفت.

پاسدار جعفری فرمانده سابق سپاه در روز تعطیل جمعه ۱۸ اسفند به همایش سرکوبگران موسوم به «آمران به معروف و ناهیان از منکر» شتافت و با «حسرت» خوردن از این‌که «به‌دلیل مشکل جسمی» نمی‌تواند «در کف میدان همراه» بقیه باشد و به شغل دیرینه‌ٔ چوب‌زنی خود بپردازد گفت: «در کنار مترو تئاترشهر، در سایر ایستگاههای مترو هم باید فعالیت خود را شروع کنیم... حتی اگر در سایر ایستگاهها هم کارمان را توسعه ندهیم، فعالیت‌های ما در مترو تئاتر شهر متوقف نخواهد شد» (انتخاب، ۱۹ اسفند). هم‌ریش او پاسدار وحیدی وزیر کشور رئیسی جلاد هم به میدان آمد و خط و نشان کشید که: «اگر کسی مانع امر به معروف و نهی از منکر شد جرم مرتکب شده است. امر به معروف و نهی از منکر هم اجازه نمی‌خواهد. امر به معروف و نهی از منکر هم قانونی و هم شرعی است و لذا نیاز به مجوز ندارد». این پاسدار همان کسی است که چند ماه قبل سرکوبگران حجاب‌بان را به جان مردم انداخت و سپس انکار کرد که کار آنها با «هماهنگی و دستور» وزارت متبوعش بوده که در ادامه با افشای سندی مشخص شد همه داستان زیر سر خود او بوده و برخی در داخل رژیم خواهان استعفای او به‌دلیل «ریاکاری» و «دروغ» شدند.

یک نماینده مجلس ارتجاع هم که از سرکردگان رتق و فتق این لایحه سرکوبگرانه است در گفتگویی جزییاتی از آن را تشریح کرد که طبق آن «اگر کسی مرتکب بی‌حجابی شود جریمه می‌شود... مبلغ آن ۳ میلیون تومان است. اگر فرد نان آور خانواده باشد تا حدی باید در حسابش پول باشد مابقی آن کسر می‌شود اگر در حساب پول نباشد، به‌عنوان بدهکار حساب خواهد شد» (شبکه افق، ۱۵ اسفند ۱۴۰۲).

 

روز جهانی زن!

فضای اختناق‌آور کنونی و موج جدید تهدید و بگیر و ببند آخوندی در روزهایی اتفاق می‌افتد که مصادف با ۸ مارس روز جهانی زن است.

در حالی که در همه جای دنیا، کشورها و دولتها سعی دارند به‌دلیل استمرار مبارزات زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و پیشرفت سطح فرهنگ عمومی حول تساوی زن و مرد، این روز را حرمت داشته و تصویب قوانین ِبه نفع حقوق زنان را با این مناسبت همراه کنند، اما در نظام ولایت فقیه که خصیصه عمومی‌اش «زن‌ستیزی» است و یک لحظه آرامش و توقف در سرکوب زنان را مساوی با نیستی خود می‌داند، صحبتی از «حقوق زنان» و «روز زن» معنایی ندارد؛ اگر هم به‌خاطر مصلحتی مثل انتخابات به‌طور موقت در برابر دوربین‌ها سرکوب زنان فریز شده بود ولی در پشت‌پرده و راهروی دادسراها و سلول‌های زندان، ذره‌یی از ظلم و تعدی نسبت به حقوق پایه‌یی زن و مرد کاسته نشده بود.

در همین روزها یکی از نمایندگان منتصب از سوی خامنه‌ای برای مجلس بعدی نظام به اسم قاسم روان‌بخش «اولویت» برنامه‌هایش را دو وجه اصلی سرکوب و سانسور یعنی «حجاب و صیانت از فضای مجازی» ذکر کرده است. دیگر عضو این مجلس ِخائن به حقوق مردم نیز فردی به اسم غضنفرآبادی است که هم در دوره فعلی نماینده است و هم برای دوره بعدی از سوی خامنه‌ای برگزیده شده است. او همان کسی است که گفته است: «زنان بی‌حجاب را با جریمه باید نقره‌داغ کرد»!

 

بدترین کابوس خامنه‌ای

نقش‌آفرینی زنان جنگاور میهن در صف مقدم قیام ۱۴۰۱ جهان را به تحسین و شگفتی واداشت و چشم‌انداز فرخنده‌ٔ قیامی را نشان داد که به‌واسطه حضور پیشتازانه زنان، بالنده و فزاینده است. این فزایندگی هر روز در فعالیت و گسترش کانون‌های شورشی از خواهران شجاع ما تداوم دارد.

حال اگر خامنه‌ای و مزدورانش به‌دنبال «نقره‌داغ کردن» زنان میهن هستند، زنان شجاع و آزاده ایران‌زمین اما، در پی امری هستند که تمامیت نظام آخوندی را به زباله‌دان تاریخ بفرستند.

چندی قبل احمد علیرضابیگی نماینده مجلس خامنه‌ای گفته بود «روز انتخابات به جای این‌که روز تجلی اراده مردم بوده باشد تبدیل به یک کابوسی شده» است. البته او از کابوس مقطعی خامنه‌ای یعنی انتخابات صحبت کرد، اما کابوس اصلی و دائمی خلیفه ارتجاع و همه آخوندهای زن‌ستیز یعنی قیامهای آتشین و بنیان‌کن با پرچمداری زنان شجاع میهن در راه است: «ما نسلی خواهیم بود که سرنگونی رژیم آخوندها را جشن خواهیم گرفت و زنان نیروی تغییر دهنده هستند. زنان کسانی هستند که این رژیم را سرنگون می‌کنند. و این به من احساس بسیار خوبی می‌دهد زیرا در اعماق وجودم می‌دانم که بدترین کابوس این آخوندها این است که زنان آنها را به‌زیر بکشند. و این چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد» (اینگرید بتانکور، پاریس، اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/962020b4-4a5e-4a23-b901-a2a8f6faf1f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات