728 x 90

ناقوس‌ها برای که به‌صدا درآمده - رسانه‌های حکومتی

فقر در ایران
فقر در ایران

ناقوس‌ها برای که به صدا درآمده

هر چند رژیم ولایت فقیه در تبلیغات رسمی‌اش مدعی کاهش تورم و بهبود وضعیت مردم ایران است، از همه جای نظام ناقوس‌های هشدار نسبت به «خشم» و «عصیان» بلند است.

در حاشیهٔ نظام این هشدارها وحشت آلودتر و صریح‌تر شنیده می‌شود. روزنامه اعتماد متعلق به پاسدار الیاس حضرتی رئیس پیشین کمیسیون اقتصاد مجلس با اشاره به «چرخهٔ ویرانگر فقر» نوشت: «[اینها] «زمینه‌ساز عصیان است، برحسب این‌که علت این فقیر شدن چه باشد، اگر ناکارآمدی دولت و جامعه باشد به مهاجرت و عصیان ختم خواهد شد... این وضعیت فاجعه‌بار است و ترکیب آن با دیگر شرایط منفی جامعه خطرناک است».

 

روزنامه حکومتی اعتماد: چرخه ویرانگر فقر

پیش از این محمد مهاجری از باند خود خامنه‌ای، وضعیت انفجاری را نزدیک دیده و با اذعان به شکست سیاست‌های انقباضی خامنه‌ای، هشدار داده بود: «جامعه ما روی گسل است... این‌که یک ماه دیگر، دو ماه دیگر یا ۶ماه دیگر با چه وسعتی زلزله بیاید معلوم نیست... سرکوب که نمی‌تواند همیشگی باشد»

 

پیش از اینها در ۱۶خرداد ۹۵ خامنه‌ای پیشاپیش رسید زلزله‌ای که در راه است و گسلهایی که به حرکت در می‌آیند را داده و گفته بود: «اگر چنان‌چه این گُسلها فعّال شد، آن‌وقت زلزله به‌وجود می‌آید؛ سعی دشمن در فعال کردن این گُسلهاست؛ حواستان باشد».

اما ناظران حکومتی معتقدند گسلها به حرکت در آمده است. و ناقوس‌ها به صدا در آمده‌اند.

 

پزشکیان -۷خرداد ۱۴۰۳

«مردم صدایشان بلنده ما در مجلس باید این صدا رو بشنو یم نه این‌که اگر کسی صدا بلند کرد بیاییم به جای این‌که این آلارم را این زنگ خطر را که مردم دارند اعلام می‌کنند بگیم آقا شما حق ندارید بریزید بیرون فعالیت علیه نمی‌دانم امنیت ملی بگیریم یک عده را زندان بکنیم و مشکل برایشان ایجاد کنیم. زنگ خطر مردم برای که نمی‌توانند زندگی کنند رو باید ما بشنویم»

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/997f00b2-162c-4e69-a261-0804cdf2a32a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات