728 x 90

«ناک اوت» شدن مجلس ارتجاع در راند دوازدهم

مجلس ارتجاع
مجلس ارتجاع

در بوکس حرفه‌یی، مبارزه می‌تواند تا ۱۲ راند طول بکشد. بوکسوری که در راند آخر ناک اوت شود مشتهای بیشتری هم خورده است و دیگر رمقی ندارد و نقش بر زمین می‌شود. مجلس ارتجاع آخوندی در مقابله با حاکمیت و حقوق ملت ایران وارد دوازدهمین راند خود شده است. خسته و ناتوان، با انواع دوپینگ‌های ننگ‌آور، با اعضای باندهای غارتگری که به جان هم افتاده‌اند و هم‌چنان سرسپار خلیفه ارتجاع برای چنگ انداختن به ته‌مانده منابع کشور. کشمکش‌های مبتذل برای تصاحب کرسی‌های غصب‌شده با چند هزار رأی مفتضح از سوی رفقای محفل‌های امنیتی و پاسداران سرکوبگر.

در قوانین بوکس، ناک‌اوت (knock out) زمانی اتفاق می‌افتد که بوکسور نتواند در عرض ۱۰ ثانیه پس از زمین‌خوردن از جای خود بلند شود و قادر به ادامهٔ بازی نیست و مسابقه را واگذار می‌کند. بنابراین می‌توان با شدت گرفتن قیامهای متوالی مردم به‌جان آمده، ضربه نهایی به قوای نظام ولایت فقیه و از جمله مجلس ارتجاع را شاهد بود.

 

آخرین مجلس دوران شاه نمونه‌یی از «ناک اوت» شدن

نمونه تاریخی در این باره مجلس زمان شاه بود. پنج روز مانده به ۲۲ بهمن۵۷ و پیروزی انقلاب ضدسلطنتی، مجلس دیکتاتوری سلطنتی، دو دستور کار مهم داشت. اول «نحوه تعقیب نخست‌وزیران و وزیران» و دوم «انحلال سازمان اطلاعات و امنیت کشور یا ساواک»!

اعضای درمانده آن مجلس تلاش کردند با انحلال ساواک و اصلاحات در قوه قضاییه، به خواسته‌های مردمی که برای پیروزی انقلاب، مقابل گلوله ارتش ایستاده بودند، خود را از ضربات مشت محکم مردم به‌دور کنند اما دیگر دیر شده بود. همین امر از سوی یکی از به‌اصطلاح نمایندگان مجلس نیز عنوان شد که: «طرح‌های مورد بحث نمایندگان را «دیرهنگام» و در آستانه انقلاب، «بی اثر» دانست. او در بیان چرایی وضع موجود که به انقلاب و شورش مردم علیه ساختار پهلوی منتهی شد، گفته بود «مطالب و مسائلی که در این مملکت به‌وجود آمده است باید قبول کنیم که روی دیکتاتوری و «دخالت شاه در قوای سه‌گانه»، روی زیر پا گذاشتن قوانین، به‌خصوص مواد قانون اساسی در این ۲۵ سال به‌خصوص در این ۱۵ سال اخیر بوده است که توسط دولتهای خودکامه و دیکتاتور هر کاری شده است. وقتی دولتها همه چیز مردم را بگیرند، جوانان خود را مقابل گلوله قرار می‌دهند» (مشروح مذاکرات مجلس شورای ملی دوره بیست و چهارم).

 

مجلس ضدانقلابی چه دستاوردی داشت؟

مجلس دوره یازدهم رژیم آخوندی در اول خرداد به پایان رسید. در عزای مرگ جلاد ۶۷ نشسته بودند و آخرین بیانیه خود را صادر کردند. با تصویب ۱۵۰ قانون پایه‌یی و جاری، از خامنه‌ای طلب مدال داشتند. همانکه با لوث کردن کلمات و خیانت به واژه‌ها گفته بود: «من از اول تشکیل این مجلس، گفتم مجلس انقلابی است»!

عملکرد مجلسی متشکل از باندهای مافیایی که بر سر غارت منابع کشور به جنگ‌وجدال می‌پردازند، در واقع نشان از حامی‌پروری خامنه‌ای برای تنها نماندن در شرایط سقوط و ناک اوت شدن کلیت نظام مطلقه فقیه است.

 

کارنامه غیرقابل قبول مجلس یازدهم

حسن مرادی، استاد دانشگاه و عضو پیشین مجلس می‌گوید: «در این دوره روی بسیاری از موضوعاتی که به ضرر کشور و مردم بودند، اسم انقلابی‌گری گذاشته شد و بدعتی باب شد که خود را مسلمان دو آتشه جلوه دهند و به دیگران برچسب بزنند تا حرفشان به کرسی بنشیند. مجلس انقلابی که وعده داده بود معیشت مردم را بهبود ببخشد به‌سراغ طرح افزایش زاد و ولد، طرح دستگیری و جریمه زنان بدحجاب و دیگر طرح‌های این چنینی رفت... تعارف نداریم مدارک تحصیلی برخی از نمایندگان مجلس، غیر‌واقعی است یا از نظر علمی وزن ندارد» (ستاره صبح، ۸خرداد۱۴۰۳).

شمس الله شریعت نژاد عضو پیشین دیگر مجلس می‌گوید: «نمایندگان مجلس یازدهم به‌سراغ تصویب طرح‌ها و لوایحی رفتند که عملاً هیچ ارتباطی با کاهش تورم و بهبود معیشت مردم نداشتند. در مقابل دیدیم طرح شفافیت که جزو وعده‌های نمایندگان بود از دستور کار مجلس خارج شد. مجلس طی مراحل مختلف با مسائلی نظیر سیسمونی‌گیت و شاسی‌بلند‌گیت روبه‌رو بود که نه تنها به‌طور شفاف به این اتهامات نپرداخت بلکه با افشاگران این تخلفات برخورد شد» (خبربان، ۶خرداد۱۴۰۳)

 

مردم بیشتری زیر خط فقر قرار گرفتند

هادی حق شناس، عضو قبلی مجلس هم گفت: «مجلس یازدهم با انواع و اقسام شعارهای اقتصادی سر کار آمد، اما در این دوره مردم بیشتری زیر خط فقر قرار گرفتند. مجلس یازدهم به وعده‌هایش درباره رفع تحریم، کاهش تورم و بهبود معیشت عمل نکرد. این گزاره بیانگر این نکته است که عمق اقتصاد ایران برای نمایندگان ناشناخته بود» (مدارا، ۷ خرداد۱۴۰۳)

 

مجلس یازدهم هیچ دستاورد ملموسی نداشته است

محمود صادقی عضو دیگر پیشین می‌گوید: «مجلس یازدهم هیچ دستاورد ملموسی نداشته است. برخی آمار مشارکت پایین مجلس دوازدهم را نیز گواهی بر عملکرد مجلس یازدهم می‌دانند. به‌نظر می‌رسد کانون‌های قدرت‌ و ثروت نیز از بیرون مجلس این‌ها را مدیریت می‌کنند. کانون‌های قدرت‌طلبی که رقابتهایی با یکدیگر دارند و طیف‌های مختلف را ایجاد کردند. این‌ها فضا را هدایت می‌کنند. افق پیش‌رو برای مجلس آینده به‌مراتب بدتر از مجلس یازدهم خواهد بود» (فراز، ۲اردیبهشت۱۴۰۳)

 

راند دوازدهم، پایان بوکسوری که سقوط می‌کند

پس از مرگ جلاد۶۷ و درماندگی خامنه‌ای برای جایگزینی، حالا زنگ پایان راند آخر ارکان رژیم آخوندی به‌صدا درآمده است. خامنه‌ای در فرمانش به مجلس دوازدهم هشدار داد دست از «مسابقات بی‌فایده‌ٔ رسانه‌یی و مجادلات مضر سیاسی بردارند و گرنه این جایگاه ضایع خواهد شد و این خسارت بزرگی است».

هوشیاری و تمرکز و قدرت خامنه‌ای در اثر ضربات مهلکٍ خورده از مردم و جوانان از جان‌گذشته و مقاومت سازمان‌یافته دیگر رمق و توانی برایش باقی نگذاشته است تا باندهای مافیایی را کنترل کند. او نگران مشت آخر به پیکره فرسوده فاشیسم دینی است؛ چرا که می‌داند فرود آمدنی است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd823f0e-8530-45fd-b3e4-7b27c377d98c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات