728 x 90

حکم دادگاه فوری پاریس به‌سود مجاهدین و مقاومت ایران

سخن روز
سخن روز

طبق اطلاعیه دادگاه فوری پاریس، قضات رسیدگی سریع به‌اتفاق آرا دستور استاندار پاریس مبنی بر ممنوعیت تظاهرات را رد کردند.

در بخشی از حکم دادگاه فوری پاریس آمده آمده است: «کمیته سازماندهی تظاهرات اول ژوئیه ۲۰۲۳ اطلاعیه‌یی برای تظاهرات در روز شنبه ۱ژوئیه ۲۰۲۳ بین ساعت ۱۱صبح تا ۸ بعدازظهر بین میدان ووبان و مدرسه نظامی در منطقه هفتم پاریس برای «حمایت از قیام مردم ایران برای آزادی و دموکراسی و جلب توجه افکار عمومی نسبت به افزایش بی‌سابقه تعداد اعدامها در ایران» صادر کرده بودند. با دستور ۲۴ژوئن ۲۰۲۳، استاندار پاریس این تظاهرات را به‌دلیل خطرات امنیتی بسیار برجسته در ارتباط با حضور اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران ممنوع کرد بود. یک تجمع با هدف درخواست سرنگونی «رژیم آخوندی»، که برای همان اول ژوئیه ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده بود، نیز توسط مقامات مرکز نمایشگاه ویلپنت که قرار بود در آنجا برگزار شود لغو شده بود... دادگاه با توجه به تعهد متقاضیان برای محدود کردن تظاهرات خود به تجمع ایستاده در میدان ووبان از ساعت ۲ تا ۵ بعدازظهر، و افزایش بسیار قابل توجه خدمات امنیتی تضمین شده توسط یک شرکت تخصصی در مشاوره و هماهنگی در موضوع امنیتی و حفاظتی که از سال۲۰۰۳ برای فرماندهی پلیس شناخته شده است، و استفاده از خدمات امنیتی ۱۰ انجمن شرکت‌کننده در این مراسم از یک‌سو، و از سوی دیگر با توجه به حضور سرویسهای انتظامی که ستاد فرماندهی پلیس برای بسیج در نظر گرفته، این دستور ممنوعیت تظاهرات را معلق کرد. زیرا این دستور آزادی بنیادین تظاهرات را به‌طور مفرط نقض کرده است».

 

همزمان و در همین روز (۹تیر) کنفرانس‌های بین‌المللی شامل کنفرانس سیاست آمریکا در قبال ایران، کنفرانس آلترناتیو حکومت آخوندی، کنفرانس بسیج رژیم آخوندی برای شیطان‌سازی و اطلاعات گمراه‌کننده و کنفرانس سیاست اروپا در قبال ایران با شرکت شخصیت‌های سیاسی درباره رویارویی مقاومت و قیام ایران با دیکتاتوری آخوندی در پاریس برگزار شد.

در این جلسه سناتور جو لیبرمن گفت: «من هیچ نیرویی را نمی‌شناسم که به اندازه مجاهدین و مقاومت ایران آمادگی مقابله با سرکوبگری رژیم را داشته باشد. این تنها آمادگی برای فداکاری نیست یک سازمان و ساختار می‌خواهد و مجاهدین و شورای ملی مقاومت دارای سازمان و ساختار مستحکمی است»

تونی کلمنت وزیر سابق خزانه‌داری و صنایع کانادا گفت: خانم رجوی و اعضای سازمان مجاهدین از همه چیز خود در زندگی گذشته‌اند برای آزادی مردم ایران و این فوق‌العاده است. اگر رژیم از مجاهدین و مقاومت ایران این قدر نمی‌ترسید این همه برای شیطان‌سازی از آن انرژی صرف نمی‌کرد»

سناتور رابرت توریسلی نیز گفت: «برای پیروزی باید انرژی و توان و انگیزه و برنامه داشت و من اینها را در جنبش تحت رهبری خانم مریم رجوی یافته‌ام»

در بخش دیگری از کنفرانس بین‌المللی ژنرال چاک والد جانشین فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا (۲۰۰۶) گفت: «خبر خوب وجود یک آلترناتیو آماده است در برابر رژیم رو به زوال ملاها و ما نباید نسبت به آن بی‌توجه باشیم... موضوع دیگر در رابطه با ایران موضوع سازمان مجاهدین و فعالیت‌های بسیار مؤثری است که انجام می‌دهند. زیبایی مقاومت مجاهدین در این است که هیچ‌گاه از مبارزه و نبرد دست نکشیده‌اند»

این پیروزی یک بار دیگر نشان داد، همان‌طور که رهبر مقاومت بارها گفتند «هر کجا قطره‌ای قانون و ذره‌یی عدالت و انصاف وجود داشته باشد و در هر دادگاهی که به‌طور نسبی هم که شده، دادگری و قانون حکومت کند بدون تردید ما برنده‌ایم».

تام‌ریج، اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا روز دوشنبه ۵تیر طی مقاله‌یی در روزنامهٔ واشنگتن تایمز نوشت: «تمرکز بی‌وقفه رژیم بر شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور منتخب آن، مریم رجوی، گویای همه چیز است و ترس فزاینده تهران را از این تهدید برای موجودیتش آشکار می‌سازد. زمان آن است که جامعه بین‌المللی به این مسأله توجه کند. در این لحظه حسابرسی اخلاقی، دولتها و فعالان غربی باید به وظیفه خود عمل کنند و تخلفات وقیحانه رژیم ایران را که اکنون به قلب اروپا رسیده است، محکوم کنند... جهان باید در همبستگی قاطع با مردم ایران برای دفاع از ارزش‌های گرانقدر دموکراتیک، به‌خصوص در غرب، بایستد. با هم ما می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که سلطهٔ خفه‌کننده ملایان بر قدرت از هم بپاشد و آرزوهای مردم ایران برای آزادی، عدالت و شأن انسانی محقق گردد. زمان عمل همین حالاست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27c445a1-0510-4854-8021-5ae116558036"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات