728 x 90

نفس‌هایی که در سینه حبس شده است!

نزدیک شدن موعد پایان ضرب‌الاجل آمریکا در رابطه با برجام
نزدیک شدن موعد پایان ضرب‌الاجل آمریکا در رابطه با برجام

به‌نوشته یکی از رسانه‌های حکومتی موضوع نزدیک شدن موعد پایان ضرب‌الاجل آمریکا در رابطه با برجام نفسها را در سینه حبس کرده است.

بحرانی که عملاً شکاف بین دو باند نظام را  روز‌به‌روز هم عمیق‌تر می‌کند.

در این رابطه باند روحانی و طیفی از عناصر باند خامنه‌ای خروج آمریکا از برجام را برای حاکمیت آخوندی خطرناک می‌دانند.

ترس آنها از بابت این‌که جامعه در شرایط و موقعیت انفجاری است، ضریب می‌خورد.

روزنامه حکومتی اعتماد ۱۴فروردین ۹۷ با اشاره به نزدیک بودن ضرب‌الاجل، آن را به‌مثابه این می‌داند که «دود سیاه از کاخ سفید بلند می‌شود» و آن را برای حاکمیت خوش‌عاقبت نمی‌داند.

این روزنامه وابسته به باند روحانی در ادامه می‌نویسد: «دونالد ترامپ که با شعار «نه به مداخله و هزینه نظامی در سایر کشورها» به میدان آمد، شمشیرها را تیز کرده است. چهره‌های نسبتاً میانه‌رو در راست و چپ رئيس‌جمهور جای خود را به تندروهایی داده‌اند که جنگ را نخستین راه‌حل هر معمایی می‌دانند. جان بولتون از جمله سیاستمدارانی در تاریخ سیاسی معاصر آمريکا است که به کمتر از تغییر نظام در ایران رضایت نمی‌دهد. در چنین شرایطی قریب‌الوقوع‌ترین حادثه، زیرپاگذاشته شدن توافق هسته‌یی با ایران از سوی دونالد ترامپ در تاریخ ۱۲ ماه مه است».

نویسنده اعتماد این‌چنین وحشت رژیم را برجسته می‌سازد: «دونالد ترامپ  این‌بار نیز با انتصاب‌های خود نفس‌ها را در سینه حبس کرده تا روز دوازدهم ماه مه از راه برسد».

احمد زیدآبادی، یکی از حامیان دولت روحانی، تعارضی در میان مواضع آمریکا و اروپا در رابطه با برجام و حکومت آخوندی نمی‌داند و می‌گوید: «واقعیت این است که آن‌چه که اروپایی‌ها درباره برجام می‌گویند، زبان ملین و دیپلوماتیک آن چیزی است که ترامپ به‌صورت عریان و خشن بیان می‌کند».

وی ضمن اعتراف  به خسارت این هم‌جهتی برای رژیم چنین اعتراف می‌کند: «در آن صورت برجام به خطر می‌افتد. در این وضعیت به منابع مالی و درآمد‌های دولت ایران فشار سنگینی وارد خواهد شد. آن موقع ایران چه تصمیمی خواهد گرفت». (سایت فرارو ۱۳فروردین ۹۷)

هراس باند روحانی از خروج آمریکا از برجام در حالی است که پیش از این آخوند حسن روحانی با طرح این سؤال که آیا اقدام‌های رئیس‌جمهوری جدید آمریکا به وحدت داخلی این کشور کمک می‌کند یا باعث تفرقه و شکاف بیشتر می‌شود؟ گفت: «اگر روزی آمریکا بخواهد از برجام خارج شود، آن وقت برای مردم روشن‌تر می‌شود که این کشور چه ضرر بزرگی کرده است»! (خبرگزاری مهر ۱۹ مهر۹۶)

پاسدار حسین شریعتمداری رئیس کیهان خامنه‌ای خروج آمریکا از برجام را فاجعه برای آمریکا و فرصتی طلایی برای نظام می‌داند.

او در کیهان ۱۴فروردین ۹۷ می‌نویسد: «خروج از برجام برای آمریکا یک فاجعه و برای ما یک فرصت طلایی خواهد بود و یکی از موانع اصلی پیش روی تحقق شعار سال و پیوستهای آن را از میان برمی‌دارد. محال است که آمریکاییها از برجام خارج شوند و امتیازات فراوانی را که مفت و مجانی به دست آورده‌اند از دست بدهند».

سراسیمگی و هراس از نزدیک شدن ضرب‌الاجل و خروج آمریکا از برجام در شرایطی است که پیش از این دولت آخوند روحانی و عناصر باند او در بوق‌وکرنا می‌کردند که برجام مسیر یک‌طرفه نیست و همپای التزام نظام آخوندی به برجام باید بقیه اعضای آن نیز به تعهدات خود پایبند باشند و خلاصه این‌که آمریکا قدرت مانور زیادی در زمینه خروج از برجام را  ندارد، چون اروپا در طرف رژیم قرار دارد!

با خراب شدن این سراب رژیم‌ساخته و مشخص شدن این‌که اروپا بین آمریکا و ایران آخوندزده هرگز آمریکا را رها نخواهد کرد، رژیم در شرایط سختی قرار گرفته است به‌خصوص با توجه به قیام مردم ایران در دیماه ۹۶ و شرایط انفجاری جامعه ایران و تاثیر‌گذاری متقابل بحران داخلی با بحران بین‌المللی، خطر بزرگتری موجودیت رژیم را تهدید می‌کند  تا جایی که  به‌نوشته آن مهره رژیم نفسها را در سینه حبس کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0a4cd59-b60b-4b29-b994-75a003e5a2d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات