728 x 90

نگاهها به‌سمت تروریسم رژیم آخوندی

سخن روز
سخن روز

سوءقصد نافرجام علیه ترامپ در روز شنبه در پنسیلوانیا و اظهارات چند روز بعد مقام‌های امنیتی آمریکا در بارهٔ یک توطئه تروریستی دیگر از سوی رژیم آخوندها، بار دیگر نگاهها را متوجه این رژیم به‌عنوان بانکدار مرکزی تروریسم کرده است.

نیویورک تایمز (۲۶تیر۴۰۳) نوشت: چند مقام روز سه‌شنبه گفتند که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا یک توطئه ترور احتمالی رژیم ایران علیه پرزیدنت سابق دونالد ترامپ را در هفته‌های قبل از شلیک یک مرد مسلح در آخر هفته گذشته دنبال می‌کردند اما افزودند که آنها این تهدید را مرتبط با شلیکی که ترامپ را مجروح کرد، نمی‌دانند. در حالی‌که رژیم ایران قبلاً آمریکائیان را هدف قرار داده اما تلاش برای سوءقصد به‌پرزیدنت سابق که کاندیدای ریاست‌جمهوری است، یک تشدید دراماتیک خواهد بود که تهدید جنگ بین دو کشور را دارد و لذا مقامات آمریکایی تلاش داشتند مشخص کنند که این خبر صرفاً تمایل بوده یا طرح مشخصی در کار بوده است.

نیویورک تایمز افزود: گزارشها حاکی از تهدیدات رژیم ایران علیه مقامات دولت ترامپ نظیر مایک پمپئو وزیر خارجه سابق و جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی موجب شد که حتی بعد از رفتن آنها از دولت، حفاظت دولتی برای آنها در نظر گرفته شود.

پولیتیکو نیز گزارش داد: جامعه اطلاعاتی آمریکا به‌طور فزاینده‌یی شواهدی دریافت کرده که نشان می‌دهد رژیم ایران به‌طور فعال در حال برنامه‌ریزی برای کشتن دونالد ترامپ، در آستانهٔ انتخابات نوامبر بوده است و مقامات به‌اطمینان بیشتری درباره نیات رژیم ایران رسیده‌اند.

جان بولتون در مصاحبه با سی.ان.ان درباره توطئه رژیم برای ترور ترامپ گفت: از زمانی که ترامپ به‌حق قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران را از میان برداشت، رژیم ایران تشنه انتقام از او بوده است. این تهدیدات هم صرفاً پچ پچ در شبکه‌های مجازی نبوده، بلکه واقعیت دارند.

مارک اسپر، وزیر دفاع سابق، از مقامات دولت ترامپ که به‌دلیل تهدیدات رژیم ایران تحت امنیت دائمی قرار دارد، در یک کنفرانس امنیتی، با اشاره به توطئه خنثی شده علیه بولتون، گفت: «این اقدامات سال‌ها ادامه دارد... و ما باید بهتر از صرفاً اقدامات دفاعی عمل کنیم».

این موضع‌گیریها و گزارشهای مربوط به توطئهٔ تروریستی رژیم آخوندی، واکنش ترسان رژیم را به‌دنبال داشت و سخنگوی وزارت‌خارجه و نمایندگی رژیم در سازمان ملل گزارشهای منتشر شده را تکذیب کردند. اما در اقدامات و اظهارات سرکردگان رژیم آخوندها از جمله در اظهارات شخص خامنه‌ای شواهد بسیار زیادی هست که قابل انکار و پرده‌پوشی نیست. در دیماه۱۴۰۰، شرکت توئیتر حساب توئیتر خامنه‌ای را به‌خاطر انتشار فیلم ترور ترامپ و پمپئو که به‌صورت انیمیشن تهیه شده بود، برای همیشه بست.

انگشت اتهام به جانب رژیم آخوندی و تروریسم این رژیم محدود به آمریکا نیست.

در اروپا، روزنامهٔ آلمانی فرانکفورتر آلگماینه (۲۶تیر۴۰۳) در مطلبی با عنوان پیمان رژیم ایران با جنایتکاران در اروپا، با اشاره به‌اسناد به‌دست آمده توسط دستگاه امنیتی آلمان نوشت: رژیم ایران از باندهای تبهکار برای اهداف تروریستی خود استفاده می‌کند تا هر گونه مسئولیتی را انکار نماید و از عوارض دیپلماتیک آن جلوگیری کند.

روزنامه فرانسوی لوموند (۲۴تیر۴۰۳) نوشت: در ۹ نوامبر سال گذشته، آلخو ویدال کوادراس، رهبر سیاسی اسپانیا، از یک سوءقصد در روز روشن در مادرید جان سالم به در برد. او بلادرنگ رژیم ایران را متهم کرد. مظنون اصلی، مردی از پاریس بزرگ، در ۶ ژوئن در هلند دستگیر شد. چند هفته بعد، زمانی که بازرسان اسپانیایی برای بازجویی از او به خانه‌اش آمدند، او لحظه‌ای درنگ نکرد: او رژیم ایران را متهم کرد که پشت ترور او بوده است.

در آمریکای لاتین و آرژانتین در این روزها در سالگرد انفجار تروریستی در بوئنوس آیرس، خبرها و موضع‌گیریها درباره تروریسم رژیم آخوندی در صدر اخبار است.

ماکسیمیلیانو فرارو نمایندهٔ پارلمان آرژانتین و ماریانا استیلمن نمایندهٔ پیشین این پارلمان در مقالهٔ مشترکی در اینفوبائه (۲۸تیر۴۰۳) در ۳۰مین سالگرد انفجار آمیا، نوشتند: «همان‌طور که شواهد جمع‌آوری شده در پرونده نشان می‌دهد، حمله به آمیا یک اقدام تروریستی بود که توسط رژیم ایران سازماندهی و هدایت شد. بدون شک، زمان پایان دادن به چند دهه مصونیت از مجازات فرا رسیده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2a811a23-c612-4371-ad6a-42d1ada43c3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات