728 x 90

نگرانی خامنه‌ای از سگ دعوا در نمایش انتخابات

سخن روز
سخن روز

با نزدیک شدن موعد به صحنه آمدن نمایش انتخابات رژیم، بالا‌گرفتن سگ دعوا آن‌هم در میان باند غالب، خامنه‌ای را نگران کرده است.

خلیفهٔ ارتجاع در سالمرگ دجال بازیگران نمایش انتخابات را از «بدگویی، تهمت زدن و لجن‌پراکنی» برحذر داشت. پیش از آن هم هشدار داده بود این قبیل برخوردها، خسارت‌های سنگین در پی دارد. اما از آنجا که این هشدارها مؤثر واقع نشده، مقامها و نهادهای مختلف رژیم اقدام به‌تهدیدهای غلاظ و شداد کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های حکومتی روز ۱‍۷خرداد سران سه قوه جلسه‌یی با شرکت وزیر اطلاعات تشکیل دادند و دربارهٔ پرهیز از تخریب به کاندیداها و رسانه‌های رژیم هشدار دادند. در این جلسه وزیر اطلاعات با ارائه گزارشی از «بی‌اخلاقیها» گفت: «رفتار نامزدها و حامیان آنها به‌طور مستمر رصد می‌شود و اگر رویکرد تخریب‌گرایانه داشته باشند، تذکرات لازم داده خواهد شد».

همزمان، هیأت نظارت بر مطبوعات رژیم با انتشار دستورالعمل بلندبالایی اعلام کرد: «تشویش اذهان عمومی، سیاه‌نمایی و بیان مطالب خلاف واقع علیه کشور جرم است. انتشار هر گونه محتوا به‌منظور ترغیب و تشویق مردم به‌تحریم یا کاهش مشارکت در انتخابات، تجمع اعتراض‌آمیز بدون مجوز، اعتصاب و تحصن، از مصادیق جرم است».

در همین حال، اعضای هیأت دولت نامه‌یی به‌شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت اسماعیلی وزیر ارشاد ارسال کردند که توسط باقری، زارع پور و اوجی امضا شده اما مخبر، بذرپاش و صولت مرتضوی امضا نکرده ند. اقدامی که بیانگر شقه و شکاف در دولت از هم‌پاشیدهٔ رئیسی تفسیر شده است.

از سوی دیگر، آخوند جنتی دبیر شورای نگهبان ارتجاع طی اظهاراتی که به‌نظر می‌رسد در واکنش به اقداماتی مثل این نامه باشد، گفت: «جرأت نمی‌کنند به‌ما فشار بیاورند. این حرفها به‌گوش ما نمی‌رود ما یک خط مستقیم را انتخاب کرده‌ایم و این خط را ادامه می‌دهیم» (۱۸خرداد)

نگاهی به برخی از سگ دعواها در میان پاسداران و نزدیکان خامنه‌ای بیانگر شدت بحران است:

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، به پاسدار دژخیم حقانیان مهره ویژه بیت خامنه‌ای حمله کرد که چرا خودش کاندیدای بیت جا می‌زند و نوشت: «این قطعاً اقدامی غیراخلاقی و به‌دور از نگه‌داشتن حرمت بیت است» (تسنیم ـ ۱۷خرداد).

حقانیان هم با متهم کردن طرف مقابل به «‌لجن‌پراکنی» و بیان این‌که اگر من بیایم اولین کارم قطع بودجهٔ این رسانه‌ها از بیت‌المال خواهد بود؛ حق ارگان نیروی تروریستی قدس را کف دستش گذاشت.
الله‌کرم از سرچماقداران خامنه‌ای گفت: تأیید احمدی‌نژاد به‌دلیل شعارهای ساختارشکنانه می‌تواند رقبا را دچار چالش کند.
آخوند بیگدلی از آخوندهای دم کلفت حکومتی هم با حمله به‌احمدی‌نژاد نوشت: او زمینه‌ساز تحریم‌ها شد. درآمد ۸۰۰میلیارد دلاری افسانه‌ای در دولت او بر باد رفت.
ایمن آبادی عضو سابق مجلس رژیم در توصیف پاسدار قالیباف نوشت: «رأی دادن به‌قالیباف خیانت به‌نظام است... او پایبند به‌هیچ اصولی نیست و شهوت قدرت دارد».

در بارهٔ این قبیل جدالها، وزیر اطلاعات رژیم در جلسهٔ سران سه قوه، اخطار کرد که رفتار نامزدها و حامیان آنها به‌طور مستمر رصد می‌شود و اگر رویکرد تخریب‌گرایانه داشته باشند «تذکرات لازم داده خواهد شد».

شدت نگرانی دستگاه اطلاعاتی و سران نظام، بیانگر شدت ضربه هلاکت رئیسی است؛ همان مهره‌یی که خامنه‌ای با گماشتن او ساختار حکومتش را یک‌دست و منقبض کرد و حالا باید حفرهٔ ناشی از هلاکت او را در بحبوحهٔ بحرانهای داخلی و خارجی پرکند.

در چنین وضعیتی، هر تیری که طرفهای درگیر در جنگ‌ و جدال انتخاباتی به‌سوی هم شلیک می‌کنند، اول به خامنه‌ای اصابت می‌کند که صاحب و گردانندهٔ این سیرک است و در واقع کل رژیم را تخریب می‌کند.

آخوند حاج صادقی نمایندهٔ خامنه‌ای در سپاه پاسداران، نگرانی خلیفهٔ درمانده از عواقب کار را به‌روشنی بیان کرده است.

او خطاب به نیروهای درهم ریختهٔ رژیم در آشفته بازار انتخاباتی با قسم و آیه می‌گوید: «می‌خواهید رئیس‌جمهور برگزینید ترا به‌خدا قسم... برای ولایت سرباز انتخاب کنید نه سر بار، نه کسی که امروز سخنان رهبری را می‌شنود فردایش می‌آید موضع می‌گیرد خلاف رهبری... امروز باید سراغ رئیسی برویم که مکتب «رئیسی» را تعطیل نکند» (تلویزیون شبکه اصفهان ـ ۱۴خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/acb40883-cb73-4144-9c8e-a8554b9e558a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات