728 x 90

همیاری ـ تجدید عهد برای به زیر کشیدن ضحاک

همیاری با سیمای آزادی...
همیاری با سیمای آزادی...

آن زمان که بنهادم سر به پای آزادی

دست خود ز جان شستم از برای آزادی

۲۷مین همیاری با سیمای آزادی در گرماگرم انقلاب دموکراتیک مردم ایران همزمان با طنین رعدآسای آزادی برفراز قلهٔ دماوند و با اوج‌گیری خشم و آتشِ فروزان قیام در حالی برگزار شد که خامنه‌ای هر چه توان داشت به کار گرفت تا ثابت کند «این بساط شرارت جمع خواهد شد»

به این صورت همیاری ۲۷ هم‌چون آئینه تمام‌نما نشان داد که قیام‌آفرینان و مردم ایران در سراسر جهان چون شیر غران در کمین نشسته‌اند، تا بساط آخوندهای ضحاک را از تاریخ ایران پاک کنند.

 

پیام به خامنه‌ای، ادامهٔ «نبرد تا نابودی و سرنگونی»

یک هموطن شورشی از مشهد، در پاسخ به خامنه‌ای گفت: «من به‌عنوان یک دانشجوی دهه هشتادی... در کنار مردم این قیام را به پیش می‌برم و نمی‌گذارم که نیروهای سرکوبگر لحظه‌ای آرامش ببینند. می‌خواهم به خامنه‌ای قاتل بگویم که ما برای سرنگونی نظامت آماده‌ایم و انتقام خون همه شهیدان قیام را می‌گیریم».

اشکان از کرمانشاه: «ما جوانان در تظاهرات این مدت شرکت کردیم. ما خیلی دست بالا نسبت به این مزدوران داشتیم و حتی درسهای فراموش نشدنی بهشون دادیم و باز هم پر قدرت تر در آینده به میدان می‌آییم و تا نابودشون نکنیم، ولشون نمی‌کنیم».

تماس از اهواز: «من یک زن خانه‌دار هستم. اعلام می‌کنم که این قیام ادامه داره و این اعدامها و این وحشی‌بازیایی که این رژیم داره انجام میده نمی‌تونه ما رو بترسونه و می‌خواستم به‌عنوان یک ایرانی و یک مادر بگم که خواهان سرنگونی این آخوندها هستم و تا آخرش کنار بچه‌هامون کف خیابون هستیم و باقی خواهیم ماند».

علی از بلژیک: «تمام کانون‌های شورشی در سراسر ایران که فی‌الواقع نشون دادن که این قیام سر بازایستادن نداره کسی باورش نمی‌شد که چهار ماه بعد ما شاهد رژه کانون‌های شورشی در تهران باشیم»...

 

رسانه‌یی ملی و «هر لحظه با قیام»

یکی از معضلات مردم و جوانان شنیدن و دیدن خبرهای قیام از هزارتوی سانسور و تحریف و پروپاگاندا است. بسیاری از هم‌وطنان ضمن اشاره به همین واقعیت تلخ از روح و جوهرهٔ ضدسانسور و تحریف در سیمای آزادی گفتند.

یک هموطن از اصفهان گفت: «سیمای آزادی یک تلویزیونه که صدای مردم ایران رو به کل دنیا می‌رسونه. ما در کل دنیا سانسور می‌شویم و مقاومت ایران رو نشون نمی‌دهند. واقعاً اگر سیمای آزادی نباشه صدای ما نمی‌رسه به گوش دنیا چون در کل دنیا همه رسانه‌های فارسی ما رو سانسور می‌کنن با تشکر».

عثمان از زاهدان گفت: «می‌خواستم یک تشکر جانانه از طرف تمام ملت ایران و هم استانی های خودم و ملت بلوچ ازسیمای آزادی بکنم که اکثر وقایع ۱۲۰روزه اخیر ملت ایران را میرسونه... جوانان بلوچ زاهدان متحد‍ با دیگر نقاط کشور تا آخرین لحظه قیام ایستاده‌اند».

یک خانم هموطن: «خبرنگار سیمای آزادی هستم. من دشمن سانسور و اختناق دیکتاتوری ام. جایی که دیکتاتور میخواد همه چیز پنهان باشه، دوربین من حقایق رو تصویر می‌کنه. توی قاب تصویرش فریاد آزادیخواهی و فوران خشم مردم کشورم دیده میشه. دوربین من راوی دردهای ایرانه».

سعید از لاهیجان: «من در تمامی اعتراضات شرکت داشتم می‌خواستم بگم که این رسانه در تمامی قیامها از جمله قیام اخیر تنها رسانه‌ای بود که خبرها رو از توی خیابون بدون ذره‌ای سانسور منعکس می‌کرد. فعالیت‌های تمامی قیام‌آفرینان سرتاسر میهن اشغال شده را منعکس می‌کرد».

 

مرزبندی با «دیو و دد و زاغ و زغنهای زمانه»

ملکه از کرج: «قیام ما بر علیه انواع دیکتاتوری و وابستگی است چه شیخ و چه شاه. ما خواهان یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت، برابری زن و مرد و آزادی تمام اقشار جامعه از هر قوم و دینی هستیم. همان‌طور که خودتان می‌دانید در هر تجمعات، دانشگاهها، دیوارنویسی، تمام شهرها، شعارهای شبانه، این شعار را تکرار می‌کنند: «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر».

بنان از نروژ‌: «اکنون در پرتو این جان‌فشانیها و خونها، خلقی به‌پاخاسته و حق خودش رو طلب می‌کنه، ولی متأسفانه مثل همه بزنگاههای تاریخ باز هم زاغ و زغنهای سیاسی سر و کله‌شان پیدا شده. دیو و دد، دیو صفتان و دیو خواهان باز هم مثل صد سال گذشته می‌خواهند پیشتازان این راه رو، با شیطان‌سازی با لجن‌پراکنی با سانسور در مسلخ دیکتاتوری و وابستگی قربانی بکنن و بر سر سفره آماده شده از رنج و خون مردم بنشینند و با طلبکاری و پر رویی بالا بکشند. سلاحشون توی این راه بسیج رسانه‌ای است رسانه‌هایی با پولهای از دولتهای فخیمه و دولتهای استعماری است».

شیرین از آمریکا: «باید به اون کسانی‌که می‌خواهند دوباره برایمون تصمیم‌گیری کنند با همین فضای مجازی و یا کسانی‌که تا دیروز اگر به ایشون می‌گفتی بیا تظاهرات و یا کاری بکن و حرکتی بکن ما رو مسخره می‌کردند... . نه ما هم بودیم هستیم و خواهیم بود. بهایش را سنگین پرداختیم. کسی نمی‌تونه از خارج از کشور برای ما و برای مردم ایران تعیین‌تکلیف بکنه. به اون کسانی‌که می‌خواهند برای ما تعیین‌تکلیف بکنند به اینها می‌گوییم، قدغن. حق ندارید برای ما تصمیم بگیرید ما هستیم، مردمون هستند ما به‌دنبال آزادی و استقلال مردمون و کشورمون هستیم و می‌ایستیم و برایش مبارزه می‌کنیم».

 

نمایشی از استقلال مالی و پایگاه مردمی مقاومت

در این چهار روز آنچه که در تماس‌های بسیار فشرده دیدیم و شنیدیم، جز پیروزی استراتژی ظفرنمون کانون‌ها و جوانان شورشگر در محلات و شهرها نبود. نمایشی از پایگاه توده‌یی واقعی سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت است؛ برای همین هر تماسی بهترین سند برای باطل شدن تبلیغات مسموم آخوندهاست.

تماس الهام: «چرا باید به سیما کمک کرد برای این‌که سیما یک صدای مستقله برای این‌که به کسی وابسته نیست برای این‌که نه شاه پشتشه نه شیخ پشتشه. چرا می‌گوییم شاه و شیخ نه؛ به‌خاطر این‌که هر دوتایشون دو تا نیروی دیکتاتور هستند».

سپیده از تبریز: «من یکی از هواداران قدیمی شما هستم. با آمدن برادر مسعود به تبریز در سال۵۸ من با سازمان آشنا شدم و افتخار می‌کنم که رهبری قهرمان مثل مسعود داریم. سیمای آزادی تنها رسانه‌ای هستش که نقش بسیار مهمی داشتند در این قیامها و همیشه واقعیتها را می‌گفتند».

تماس علی: «من دیدم در این چندین ساله در خارج از کشور به‌خصوص وقتی که رهبر مقاومت آقای رجوی به فرانسه رفتند، با چه کارهایی واقعاً کسی نمی‌شناخت... هم کمک مالی جمع کردند و واقعاً با سوزن، کوه کندن برای این استقلال این کار را کردند».

یک پزشک از همدان: «مقداری دارو برای کانون‌های شورشی تهیه کردم که آنها رو تقدیم برنامه همیاری سیمای آزادی می‌کنم که به‌دست کانون‌های شورشی برسد». «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر».

 

پیام ایستادگی تا به آخر

هموطنانی که از داخل ایران تماس گرفتند؛ روی این نکته تأکید کردند که سیمای آزادی را نه یک رسانه صرف خبری بلکه آنرا مروج خطوط درست انقلابی و مبارزاتی در قیام مردم ایران دانسته و سیمای آزادی را نقطه وصل شورشگران به مقاومت سازمان‌یافته و سراسری می‌بینند.

یک دختر از کانون‌های شورشی آذربایجان: «تجدید عهد کانون‌های شورشی آذربایجان سرزمین بابک، ستار، حنیف کبیر و سردار شهید موسی خیابانی. با درود و سلام به رهبری مقاومت برادر مسعود و خواهر مریم و سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران که با بیش از ۴دهه مبارزه و استقامت و از جان گذشتگی در مقابل هیولای خونخوار ولایت با پرداخت سنگین‌ترین هزینه‌ها و فدای بیکران با ضربات مستمر در صحنه‌های داخلی و خارجی رژیم فاشیستم مذهبی آخوندی را در بحران لاعلاج و پرتگاه سرنگونی قرار داده است. کانون‌های شورشی آذربایجان با وفا به عهد و پیمان‌شان متعهدند تا با نبردی آتشین و ضربه نهایی رژیم فاسد و پوسیده ولایت فقیه را سرنگون و برای همیشه به زباله‌دان تاریخ خواهند ریخت».

سحر از ایران: «من کوچکترین عضو قیام خطاب به دشمن سفاک: ما ایستاده‌ایم تا پای جان. بار دگر با شهدا عهد می‌بندم و تجدید میثاق می‌کنم که ما خسته نمی‌شویم، ... برخود لازم می‌بینم با جان جانان برادر مسعود عزیز و خواهر مریم نیز عهد می‌بندم که من تا آخرین روز زندگی خود پای آرمانهایم می‌ایستم و تا جانی در بدن دارم در برابر دشمن می‌ایستم».

 

پیام همیاری

این تنها گوشه‌یی و قطره‌یی از دریای عاطفهٔ مردم ایران با مقاومت ایران و تاریخ خونبارش بود.

تاریخی از رنج و فدا و عشق و پایداری و سرخم نکردن تا به آخر. دینی برای وفای به پیمان با خلقی مشتاق و آرزومند رهایی.

کوردلان و مزدوران کجا هستند تا ببینند حالا سراسر یک خلق است که به مجاهدت به پیکار آزادی، برای تحقق سپیده دم خجستهٔ آزادی قیام کرده است.

 

رحیم.ص

مسئولیت محتوای مطالب وارده برعهده نویسنده است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36d8e849-01a9-43a4-b2d6-084523ead1b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات