728 x 90

«واکسن سیاسی»، طناب دار خامنه‌ای

خامنه ای و ممنوعیت واکسن معتبر
خامنه ای و ممنوعیت واکسن معتبر

«واکسن سیاسی» یا «سیاسی کردن واکسن»، اصطلاحی است که این‌روزها در بین مردم ابداع شده و راه به رسانه‌های حکومتی پیدا کرده است.

«سوگ‌مندانه باید اذعان نمود موضوع واکسن در کشور ما به موضوعی سیاسی تبدیل شده است. بیش از آن‌که متخصصان و دانشمندان میدان‌دار باشند، سیاسیون وسط آمده‌اند» (مستقل. ۱۲بهمن۹۹)

اکنون قاطبهٔ مردم ایران می‌دانند که خامنه‌ای بین انتخاب تداوم عمر نظام ولایت فقیه و سلامت مردم، به ضرس قاطع اولی را انتخاب کرده است.

 

دو رویکرد تکراری با یک نیت مشخص

رویکرد دیکتاتوری دینی نسبت به واکسن کرونا مشابه رویکردی است که در قبال پاندمی کرونا در پیش گرفت. ابتدا تا آنجا که توانست ورود ویروس به ایران را برای شوی ۲۲بهمن و نمایش انتخابات مجلس کتمان کرد. وقتی موضوع از پرده بیرون افتاد، قم را قرنطینه نکرد و باعث سرایت ویروس به کل کشور شد. در انتخاب بین شورش گرسنگان و ادامهٔ قرنطینه، با قطعیت تمام سلامت مردم را وثیقهٔ حفظ نظامش قرار داد و به نام «ایمنی گله‌ای» مردم را بی‌حفاظ و بی‌دفاع در برابر هیولای کرونا تنها گذاشت. داستان مهندسی آمار کرونا را نیز همه می‌دانند و نیازی به تکرار ندارد.

به‌وضوح مشخص بود که خامنه‌ای کرونا را سیاسی کرده و می‌خواهد آن را به‌عنوان یک نعمت و فرصت به راهبند قیام و شورش تبدیل نماید.

اکنون دیکتاتوری دینی در وجه دیگری با مقولهٔ کرونا درگیر است؛ اما خوشبختانه این بار نمی‌تواند از کرونا راهبندی برای قیام بسازد؛ زیرا خرید واکسن معتبر بین‌المللی اکنون به یک خواست فراگیر ملی تبدیل شده است. اکنون یک صف‌بندی آشکار بین مردم و حکومت به‌وجود آمده است. مردم خواهان خرید واکسن هستند، حکومت متوسل به بهانه‌های مختلف می‌شود تا این وضعیت را کش بدهد. مردم که به نیت ناپاک حکومت پی برده‌اند دیگر به وعده‌های رنگارنگ و تو خالی کارگزاران حکومت اعتماد نمی‌کنند.

 

نخریدن واکسن ادامهٔ سیاست جنایت با کرونا

آنچه مشخص است به دلایل زیر نظام ولایت فقیه نمی‌خواهد دست به واکسیناسیون مردم بزند؛ ولی از بیم شورش عمومی، این موضوع را به صراحت اعلام نمی‌کند

ـ زیرا خامنه‌ای فتوا داد که خرید واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است. این فتوای جنایتکارانه به این معنی است که واکسن معتبر خریداری نخواهد شد.

ـ رژیم مردم را در وضعیت بین نه واکسن و واکسن موهوم داخلی قرار داد تا از فرط اضطرار این گزینهٔ واکسن داخلی را بپذیرند. واکسن داخلی ادعایی رژیم واکسنی است که هنوز مراحل ابتدایی تست را طی می‌کند و حتی قرار نیست در صورت اتمام تست‌های بالینی برای چک نهایی به سازمان بهداشت جهانی ارائه شود. پیشاپیش مشخص است که مردم آن را تحریم خواهند کرد.

[قابل توجه این‌که محمدرضا شانه‌ساز، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا داروی رژیم طی اظهاراتی فریبکارانه اعلام کرد که سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ۱۰سال قبل از سازمان بهداشت جهانی تأییدیهٔ واکسن دریافت کرده است. این فریبکاریها بیش‌از‌پیش مردم را به رژیم بی‌اعتماد می‌کند.]

ـ وقتی درخواست‌های خرید واکسن از سوی مردم در شبکه‌های اجتماعی به یک موج فشار قوی تبدیل شد، رژیم برای خواباندن این موج وعده داد که واکسن خارجی خواهد خرید. در عمل مشخص شد این واکسن خارجی، مقدار مشخصی واکسن اسپوتنیک روسی است که فاز سوم آزمایش بالینی خود را طی می‌کند و هنوز از طرف هیچ مرجع معتبر جهانی مورد تأیید قرار نگرفته است. واکسنی که به اعتراف روزنامهٔ جهان صنعت ۱۳دی۹۹ پارلمان اوکراین نیز استفاده از آن را به‌دلیل عوارض بی‌شمار، ممنوع اعلام کرده و به‌دنبال خرید واکسن شرکت فایزر است.

ـ مصطفی قانعی، عضو ستاد علمی مقابله با کرونا وعده داد که واکسیناسیون عمومی از زمستان ۱۴۰۰ آغاز می‌شود. معنی این حرف این است که تا یک سال دیگر باید کرونا از ملت ایران تلفات بگیرد. این در حالی است که برخی کشورها تا ۲۵درصد اتباع خود را با واکسن معتبر و امتحان پس داده واکسینه کرده‌اند.

 

صف‌بندی بین مردم و حکومت

طبق آنچه گفته شد اکنون یک صف‌بندی رادیکال شونده و تقابل آشکار بین مردم و حاکمیت بر سر موضوع واکسن وجود دارد که روزبه‌روز بگونه‌ای تصاعدی افزایش می‌یابد. خروجی این تقابل خشم و نفرت فزاینده نسبت به شخص خامنه‌ای است.

در این جمله دقت کنید:

«اگر واکسن روسی به درد می‌خورد، چرا آن را به مردم خودشان تزریق نمی‌کنند که این همه تلفات ندهند؟»

این حرف که حرف مردم است و در روزنامهٔ حکومتی مستقل منعکس شده، تعریضی است از این حرف خامنه‌ای در ۱۹دی۹۹

«اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ۴هزار نفر تلفات داشته باشند».

خامنه‌ای با شیادی تمام افزوده بود:

«ضمن این‌که اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها برای آزمایش بر روی ملتها است».

اکنون او می‌خواهد با وعده‌های سر خرمن، استراتژی کلان تلفات با کرونا را ادامه دهد ولی جامعه شورشی و بیدار ایران، از هر طرف راه را بر او و رژیمش سد کرده است. در اینجاست که باید گفت اگر استراتژی کلان تلفات توانست مقداری برای خامنه‌ای زمان بخرد اما مطالبات فراگیر خرید واکسن، اکنون به طناب دار او تبدیل شده و از آن گریزی ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/874c0720-7a61-4a7e-a5eb-d0bf59c90140"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات