728 x 90

واکسن فایزر برای خودشان، واکسن بی‌اعتبار برای مردم

واکسن کوید ۱۹
واکسن کوید ۱۹

در شرایطی که خرید واکسن معتبر کرونا و واکسیناسیون به یک مطالبه عمومی مردم ایران تبدیل شده و هشتگ «واکسن بخرید»شهرت جهانی پیدا کرد، و در حالی که بسیاری از کشورهای جهان واکسیناسیون را شروع کرده و یا سفارش واکسن داده‌اند، کارگزاران خامنه‌ای با وعدهٔ نسیه و خطرناک تولید داخلی از خرید واکسن طفره می‌روند.

مقامات دولت روحانی برای شانه خالی کردن از خرید واکسن معتبر با ضد و نقیض‌گویی موضوع واکسیناسیون مردم را به امری پیچیده که به‌سادگی محقق نمی‌شود گره می‌زنند.

پیچیده جلوه دادن موضوع واکسیناسیون و تناقض‌گویی در مورد آن، ترفندی لو رفته است که البته دیگر کسی را نمی‌فریبد.

مقامات دولت روحانی ابتدا بحث تحریم را مطرح می‌کردند، اما مقامات آمریکایی و مقامات ذیربط سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند تحریم هیچ تاثیری در خرید واکسن ندارد... سپس موضوع ساخت واکسن داخلی و بعد هم ساخت واکسن با یک کشور ثالث (کوبا) را مطرح کردند اما با اوج‌گیری مطالبات مردم در کارزار سراسری «واکسن نخرید» اعتراضشان را نسبت به خرید واکسنهای غیرمعتبر کشورهایی نظیر چین روسیه گفتند که البته تاکنون هیچ اقدامی در زمینه خرید واکسن حتی از این کشورها هم نشده است.

رژیم نه تنها تاکنون واکسن نخریده بلکه با اعمال مسخره‌ای نظیر تزریق آزمایشی واکسن داخلی و فرصت سوزی برای واکسیناسیون مردم هر چه بیشتر آنها را به کام مرگ کرونا می‌کشاند.

کارگزاران جنایتکار خامنه‌ای در شرایطی وعده سرخرمن ساخت واکسن داخلی می‌دهند که رسانه‌ها و مهره‌های وابسته به نظام هم در وحشت از شعله‌ور شدن خشم سراسری مردم این ادعا را به چالش کشیده‌اند.

سخنگوی ستاد کرونای دولت روحانی عدم اعتماد مردم به واکسن داخلی را زیر ضرب گرفت و گفت: «مخالفان واکسن (ایرانی و خارجی) و کسانی را که به‌نتایج احتمالی واکسن ایرانی، برخی شبهات وارد می‌کنند، در یک گروه قرار داد». (همدلی ۱۵ دی۹۹)

بی اعتمادی مردم به نظام خصوصاً در زمینه عملکرد آن در نخریدن واکسن کرونا، قبل از هر چیز ناشی از عملکرد، ادعاها و اظهارات متناقض مقامات دولت روحانی است، چرا که این مقامات برای طفره رفتن از زیر بار خرید واکسن و واکسیناسیون مردم هر روز مواضع متناقضی می‌گیرند.

 

ضمنا وقتی مردم می‌بینند امکانات درجه یک درمان و بهداشت کشور در اختیار مهره‌های رژیم و خانواده‌های آنها گذاشته می‌شود، و واکسن برای قشر پولدار وابسته به حاکمیت وجود دارد، روز به‌روز بر خشم و نفرتشان به تمامیت نظام و مافیای آخوندی افزوده می‌شود. این همان نفرتی است که رسانه‌های حکومتی با کد خطر بی‌اعتمادی از آن یاد می‌کنند.

روزنامه همدلی۱۵دی ۹۹ ضمن اشاره به همین نفرت و بی‌اعتمادی نوشت: «مردم می‌بینند که مسئولان کشور در بیمارستانهای درجه یک با بیمه‌های تکمیلی و تجهیزات آن‌چنانی، در صف‌ها نه، بلکه در مسیرهای مجزا خدمات درمانی می‌گیرند، اما خودشان با وضعیت دیگری مواجه هستند، طبیعی است که مردم شروع کنند به ساختن شایعه که قرار است خودشان (مسئولان) واکسن فایزر بگیرند و به ما واکسن ایرانی بزنند. این‌جا مردم بی‌گناه هستند و برخلاف نظر رئیسی من معتقدم این مردم حتی اگر خوش‌بین هم می‌بودند، اما با وجود رفتارهای یک دهه اخیر که به باورهای مردم با تمام بدقولی‌ها و بدعهدی‌ها شکل گرفته، آنها را به همین نقطه می‌رساند که اعتماد نکنند».

همین روزنامه در گزارش دیگری به توزیع واکسن کرونا بین سردمداران و ایادی حکومتی اشاره کرده و در مورد «حواشی احتمالی یک تزریق»نوشت: «در حالی دو روزِ قبل رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد این سازمان ۱۵۰هزار دوز واکسن کرونای شرکت فایزر، اهدایی یک خیر را وارد ایران می‌کند که روز گذشته این تعداد به ۱۵هزار دوز کاهش یافت... . حالا از آن‌جایی که اختلاف بین ۱۵۰هزار دوز و ۱۵هزار دوز واکسن زیاد است، یعنی چیزی حدود یک‌دهم، انتظار می‌رود به‌طور دقیق تعداد دوزهای اهدایی مشخص شود، هم‌چنین با توجه به کم بودن این تعداد انتظار می‌رود به‌طور شفاف نحوه تخصیص این واکسن به گروه‌های مدنظر اطلاع‌رسانی شود»(همدلی ۹دی ۹۹).

همه این مشکلات و مصائب تصمیم جنایتکارانهٔ نخریدن واکسن در حاکمیت آخوندی، در شرایطی است که برحسب آمارهای واقعی، ایران آخوند‌زده در صدر جدول مرگ و میر کرونا قرار دارد. کشوری که مردمش بیشترین تلفات و مشکلات را تجربه کرده‌اند اما هنوز در شمار کشورهایی که واکسیناسیون را آغاز کرده قرار ندارد.

با این حال دولت روحانی به جای حل بحران و اقدام عملی مشخص، وعده‌های تو خالی و سرخرمن می‌دهد.

بدیهی است که چنین عملکردی در راستای سیاست جنایتکارانه تلفات گله‌ای در جریان بحران کرونا است.

بحرانی که خامنه‌ای آنرا برای حکومتش نعمت و فرصت دانست، اما قطعاً مردم ایران آن را تبدیل به طناب دار برای سرنگونی نظام خواهند کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ed517a6-21e6-46ac-ba76-8db9f4d6a24e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات