728 x 90

واکسن کرونا؛ جام‌زهر و مکافات یک رذالت

واکسن کرونا
واکسن کرونا

«ابتذال و رذالت، رابطه‌ای تاریخی با هم دارند».

(حمید اسدیان، مقاله «لحظهٔ شعر»)

***

ببینید آخوندها با یک ویروس، چه به روز ایران و مردمانش آورده‌اند! همهٔ عالم دنبال رفع این بلای جهانی هستند و هر دولتی به‌اندازه وسعش در پی مبارزه با کرونا و یا خرید واکسن آن است. الآن هم که موضوع واکسن، مسألهٔ اصلی و فوریت دنیا شده است، در ایران آخوندزده اما، یک ویروس و واکسن آن، دستمایهٔ معامله با مردم برای حفظ نظام می‌شود.

 

در ۲روز گذشته داد پزشکان و برخی مسؤلان دانشکده‌های پزشکی درآمده است که تهیه و خرید واکسن، یک نیاز ملی است و چرا دولت هیچ اقدامی برای نجات جان کادر پزشکی و پرستاران نمی‌کند؟ در این بحران آخوندساخته، شاهد خبری هستیم که میزان خروج پرستاران از ایران حدود ۳۰۰درصد نسبت به گذشته بیشتر شده است.

 

خیانت و رذالت از این بیشتر چیست که واکسن کرونا در دسترس است و دولت آخوندی به فکر نجات جان مردم ایران نیست و سودای دیگری در سر دارد؟ در طول ۱۰ماه گذشته هیچ دوراندیشی و هیچ استراتژی‌ای برای مقابله با کرونا وجود نداشته است. کرونا به‌عنوان امداد غیبی برای به عقب انداختن شورش خیابانی و تسلسل قیام‌ها برای آخوندها بوده است. استراتژی جمهوری آخوندی هم روی همین امداد غیبی سوار شده و نه دوراندیشی برای مقابله با کرونا. در طول ۱۰ماه گذشته هم جنگهای باندی و حزب‌اللهی کردن مجلس ارتجاع و تخصیص بودجه‌های نجومی به سپاه جانی و چپاولگر پاسداران و نهادهای مفتخور مذهبی بر مبارزه با کرونا تقدم و اولویت داشته است. حاصل همهٔ این رویکرد‌های خامنه‌ای و دولت روحانی، این روزها در ماجراهای پر طول و تفصیل واکسن کرونا رو آمده است.

 

در خبرهای روز سه‌شنبه ۲دی آمده است که علی ربیعی، سخنگوی دولت روحانی، یکی از علت‌های مشکل تهیهٔ واکسن کرونا را نپیوستن ایران آخوندی به گروه اقدام مالی (اف.ای.تی.اف) اعلام کرده است.

علی مطهری، نمایندهٔ سابق مجلس آخوندی هم در توئیتش نوشته است: «به‌خاطر این‌که در لیست سیاه اف.ای.تی.اف قرار داریم، نتوانستیم ۵۰میلیون دلار مبلغ سهمیه ایران از واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت را برای ۸میلیون ایرانی منتقل کنیم و سهمیه ایران باطل شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پاسخگو باشد».

 

مشاهده می‌شود که مسؤلیت‌پذیری در قبال سلامت یک جامعه از جانب این حاکمیت و نهادهای تصمیم‌گیرندهٔ آن وجود ندارد. مشتی مفتخور و ر‌ذل بی‌عار و بی‌درد در مجمع تشخیص مصلحت وابسته به خامنه‌ای یا شورای نگهبان و مجلس و دولت نشسته‌اند و بر سر چگونگی چپاول سرمایه ایران و چگونگی نگه‌داشتن بیشتر قدرت، مشغول بگومگو و دعوا هستند و ذره‌ای به پیامدهای جهانی مبارزهٔ عاجل با کرونا فکر نمی‌کنند. آیا این جماعت جمع‌آمده در این ارگانها، اشراف نداشته و ندارند که پیآمد سرپیچی از اف.ای.تی.اف چیست و دود آن به چشم کی می‌رود؟ این سیاست‌ها ناشی از همان عربده‌کشی‌های مبتذل مشتی دایناسور در نظام آخوندی است که نه علم سیاست سرشان می‌شود، نه قانون و حقوق بین‌الملل و نه حقوق بشر. خمینی هم با همین سرشت مبتذل عربده‌کشی بر سر جنگ با عراق، پز توخالی می‌داد که ۲۰سال هم طول بکشد، دست از جنگ نمی‌کشد؛ ولی قانونمندی‌های سرسخت واقعیت، مشت محکم بر دهانش کوبید و جام‌زهر به کامش ریخت.

 

حالا واکسن کرونا هم جام‌زهر نظام آخوندی شده است که هیچ راه چاره‌ای جز پاسخ مشخص به آن را ندارد. در این رابطه، اکنون شاهد بالا‌گرفتن هر چه بیشتر تضادهای درون نظام از یک‌طرف و مطالبهٔ میلیونی مردم برای واکسن کرونا از طرف دیگر هستیم. این بحران نظام را رها نخواهد کرد و فوری بودن آن، گلوی تمامیت نظام را می‌فشارد.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/043e56ae-45be-4af2-8297-928c59194bef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات