728 x 90

ورای جنگ‌افروزی؛ تداوم و گسترش مبارزات و اعتراضات

تجمعات اعتراضی در ایران
تجمعات اعتراضی در ایران

اشکال گوناگون مبارزه با ساختار فاسد نظام آخوندی، یک روز هم تعطیل نمی‌شود. اخبار هر روزه گواهی می‌دهند که اقشار گوناگون جامعهٔ ایران در حال مبارزه و اعتراض و نبرد با تمامیت حاکمیت اشغال‌گر آخوندی هستند. خامنه‌ای و اتاق فکر نظام تحت‌امرش هر گونه تاکتیک صدور بحران را هم اتخاذ کنند، باز نمی‌توانند از محور بحران نظام یعنی نفی و طرد اجتماعی آن گریزگاه بیابند.

 

هیاهوها برای توجه دادن بحرانهای داخلی به‌جانب جنگ در غزه هم، کرباس نظام را از آماج اعتراضات داخلی در امان نگاه نمی‌دارد. البته واضح است که این جنگ، خیلی از خبرها و تحولات ایران را تحت‌الشعاع خود می‌گیرد؛ مثل اخبار اعدام‌های سریالی، اخبار اعتصاب ذوب آهن، اخبار اعتراضات سریالی بازنشسته‌گان، اخبار مجروح کردن و گاه کشتن کولبران زحمتکش، اخبار اختلاس‌های جدید میلیاردی و...

در مورد پدیده‌ٔ اختلاس در عمر نظام ملایان، شایان یادآوری است که اختلاس، دوقلوی سر و تن چسبیده‌ٔ نظام ولایت فقیه است. یکی‌شان نباشد، آن یکی هم نیست!

 

به‌موازات اخبار گوناگون و روشنگریهایی که به‌طور مداوم درباره‌ٔ اعتراضات اقشار صنفی و اجتماعی علیه تمامیت حاکمیت، هر روز منتشر می‌شود، شاهد تداوم بی‌امان فعالیت‌های کانون‌های شورشی هستیم که همواره شعله‌ٔ نبرد با مظاهر نظام آخوندی ــ ولایی را روشن نگه می‌دارند. بالندگی کانون‌های شورشی از آن روی بسیار قابل تحسین و توجه است که با وجود دستگیریهای گسترده در قیام ۱۴۰۱ و بعد از آن، مبارزات آنان ــ با تمام سختی‌ها و پیچیده‌گی‌ها و تضادهایش ــ یک هفته هم متوقف نشده است. کانون‌های شورشی شعله‌های قیام ۱۴۰۱ را هماره فروزان نگاه داشته‌اند.

 

وجهی دیگر از مبارزه به‌موازات اعتراضات اقشار اجتماعی، مبارزات زنان در اشکال گوناگون با زن‌ستیزی ماهویِ حاکمیت ضدبشری است.

حجاب‌بانها که افتضاح وجود و حضورشان حتا وزارت کشور و وزارت ارشاد و کارگزاران نظام را مجبور کرده است نسبت به آنها به‌طور مفتضحی سلب مسئولیت کنند، این روزها سوژه‌ٔ مبارزه‌ٔ زنان شده‌اند. روزی نیست که خبر و گزارشی از شهرهای ایران نرسد مبنی بر تنبیه و گوش‌مالی حجاب‌بانها توسط زنان و دختران شجاع ایران. زنان و دختران ایران به‌یقین رسیده‌اند که راه همین است.

نظام ولایت فقیه از صدر تا ذیلش اهل تمدن، گفتمان، انتقاد و اصلاح نبوده و نیست. تنها راه در تمام زمینه‌ها، قاطعیت و تهاجم است. همیشه این راه‌حل جواب داده و پیروز میدان بوده است.

در خبرهای ۱۳ آذر، شاهد به آتش کشیدن چادر سرکوب‌گران حجاب‌بان در منطقه عفیف‌آباد شیراز بودیم. گسترش این عملیاتها علیه مراکز سرکوب، بی‌تردید موجب شادی مردم از یک‌طرف و هشدار و اتمام‌حجت با مزدوران حکومتی از طرف دیگر خواهد شد.

 

از پس تمام قیامهای دو دهه‌ٔ اخیر، این ضرورت آشکار شده است که اتحاد و همبستگی اقشار و صنوف ــ خاصه زنان ایران ــ نیروهای سرکوب‌گر حاکمیت را مستأصل کرده و گرفتار هراس و گریز و شقه خواهد کرد. یادآوری می‌شود تمام تلاش حاکمیت صرف این شده و می‌شود که اتحاد و همبستگی شکل نگیرد تا مردم تک‌تک و تنها و بی‌پشت باشند. حتا حاکمیت این تاکتیک را در امورات اقتصادی و معیشت هم به‌کار می‌گیرد تا با حداکثر فشار اقتصادی، کمر مردم را زیر بار گرانی و تأمین معیشت، خم نگه دارد تا توان جم خوردن، به‌فکر هم بودن، دست هم را گرفتن و متحد شدن و خیزش و قیام نداشته باشند.

 

این واقعیتها همگی روشنگری می‌کنند تا یقین کنیم که هیچ موضوع صنفی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در ایران آخوندزده و اشغال‌شده، غیرسیاسی نیست؛ از قضا به‌طور مستقیم به بیت خامنه‌ای و اتاق فکر نظام راه می‌برد. بنابراین راه‌حل برای به‌در آمدن از زیر یوغ اشغالگری و آخوندزدگی، پرداخت بهای اتحاد و همبستگی برای پیش بردن قاطعیت و تهاجم علیه تمامیت حاکمیت پلید ملاسالار است.

یقین کنیم که حتا پایان تمام بحرانهای منطقه‌یی و جنگ‌افروزی که یک سرش به بیت خامنه‌ای وصل است، از طریق همین اتحاد در جهت قاطعیت نفی کامل این نظام میسر می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/edc9a644-a44f-4d54-8345-c609a140651f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات