728 x 90

وضعیت فوق بحرانی کرونا به کجا می‌رسد؟

سخن روز
سخن روز

هیولای کرونا خاموش و بی‌صدا در سراسر کشور جولان می‌دهد و مرگ درو می‌کند. روحانی و رژیم آخوندی که تاکنون تلاش می‌کردند واقعیت را کتمان کنند و اوضاع را عادی جلوه بدهند اکنون دیگر قادر به‌این کار نیستند اما هم‌چنان تلاش می‌کنند گناه این وضعیت را به‌گردن مردم بیندازند و مردم را مقصر جلوه بدهند.

نمک پاشیدن رذیلانه بر زخم مردم

روحانی در اظهاراتی که در شو افتتاحهای مسخرهٔ پنجشنبه‌ها، یکبار دیگر وقاحت را به‌اوج رساند و آنرا با رذالت نمک پاشیدن بر زخم مردم گرسنه و داغدار توأم کرد. وی بدون آن‌که هیچ اشاره‌یی به‌وضعیت فوق بحرانی کرونا در سراسر کشورکند، مردم را به‌حیف‌ومیل مواد غذایی و دارو متهم کرد و گفت: «دارو بیش از حد خریداری می‌شود و داروها در خانه‌ها می‌ماند و مصرف نمی‌شود. بد مصرف کردن، هم در مواد غذایی و هم دارو بسیار مضر است... طبق آماری که به‌من گزارش دادند در همین روزهای اخیر ۴۰درصد مواد غذایی ما تلف و ضایع شده است».

شیخک شیاد با صنعت وارونه جلوه دادن می‌خواست واقعیت گرانی و کمیابی دارو به‌خصوص داروهای مختص کرونا و هم‌چنین ناپدید شدن، اغلب اقلام مواد غذایی از سفره‌های مردم را بپوشاند.

ابعاد هولناک واقعیت

ابعاد دهشتناک همه‌گیری کرونا چنان است که روحانی هم با همه وقاحتش قادر نیست آنرا کتمان کند. بخشی از وجوه این واقعیت هولناک از این قرار است:

مقامات استانهای اصفهان و قزوین اعلام کردند که از روز پنجشنبه (۱۰مهر) کلیهٴ فعالیت‌ها در این استانها تعطیل می‌شود.

ستاد کرونا در اصفهان اعلام کرد: شرایط فوق بحرانی شیوع بیماری کرونا، دلیل این تعطیلی است.

ستاد کرونا در قزوین هم به‌همین ترتیب طی اطلاعیه‌یی تعطیل استان را اعلام کرد. به‌نظر می‌رسد استانهای دیگر هم دارند همین مسیر را طی می‌کنند. معاون استاندار رژیم در اردبیل اعلام کرد به‌خاطر تداوم چند هفته‌یی وضعیت قرمز استان، در استان اردبیل شرایط حاد اعلام می‌شود.

استاندار رژیم در ایلام هم اعلام کرد: تمامی مدارس در مناطق قرمز و نارنجی ایلام هفتهٔ آینده تعطیل است. در اکثر استانها خبر از چند برابر شدن آمار کرونا اعم از مبتلا و بستری و فوتی است و سخنگوی بهداشت رژیم هم در آمارهای ساختگی خود در روز ۱۰مهر ناگزیر آمار ۲۱۱فوتی را اعلام کرد که از دو ماه پیش رکورد محسوب می‌شود.

در این میان وضعیت تهران از همه شهرها وخیم‌تر و فاجعه‌بارتر است؛ زالی رئیس ستاد حکومتی کرونا اعتراف کرد: «آمار مرگ و میر در تهران در روز چهارشنبه از همه پیکهای قبلی بالاتر بود. در ۴۸ساعت تعداد بستری جدید به‌هزار نفر رسید». اما رژیم به‌دلایل سیاسی نمی‌خواهد تهران را تعطیل اعلام کند. در همین رابطه سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: «تهران که ویترین مقابله با کروناست، بدترین حالت را دارد. تصمیمات معمولاُ توسط وزارتخانه‌های مختلف و مسئولان وتو می‌شود. این باعث تشدید بیماری شده و فشار مضاعفی بر کادر درمان وارد می‌کند».

راهکار اصلی مقابله با کرونا

طی ماهها و هفته‌های گذشته، در برابر افشاگریهای مجاهدین و مقاومت ایران که پیوسته تکرار می‌کردند راه اصلی مقابله با کرونا، قرنطینه و تعطیل موقت است آخوند روحانی بارها و از جمله طی سخنانی در تاریخ ۱۵شهریور در ستاد کرونا در مخالفت با قرنطینه گفت که تعطیل کشور خواست دشمن است؛ اما اکنون زیر فشار واقعیت ناچار در برخی استانها به‌آن تن داده و حتی سخنگوی وزارت بهداشت رژیم روز پنجشنبه «از پیگیری تعطیلات یک هفته‌یی برای تهران» خبر داد. پذیرش عملی تعطیلی استانها از یک‌سو اعتراف به‌شکست سیاست بازگشایی است و از سوی دیگر بیانگر هراس از واکنش مردم به‌ستوه آمده است.

اما آنچه روحانی و خامنه‌ای نمی‌خواهند به‌آن تن بدهند کوتاه‌آمدن از نقشهٔ شیطانی استفاده از کلان تلفات کرونا و سد بستن با آن در برابر قیام و در گام بعد هزینه کردن برای مقابله با کروناست.

کرونا آن‌چنان‌که تاکنون به‌اثبات رسیده، یک راه‌حل بیشتر ندارد و آن هم قطع زنجیرهٔ شیوع و انتقال فرد به‌فرد است که جز از طریق قرنطینه و قطع ارتباط میان افراد مبتلا با افراد سالم امکانپذیر نیست که این نیز به‌نوبة خود، جز با تأمین زندگی و معیشت مردم میسر نمی‌شود.

این راه‌کاری است که مسعود رجوی رهبر مقاومت ایران در نیمه اسفند سال گذشته وقتی آمار قربانیان کرونا به‌۲هزار نفر رسید و زنگ‌های فاجعه به‌صدا در آمد آن را اعلام کرد و گفت: «امکانات بهداشتی و درمانی را باید از چنگ رژیم بیرون کشید و در اختیار مردم گذاشت». البته رژیم ضدبشری خودش تن به‌این راه‌کار نخواهد داد. این مردم و مقاومت ایران هستند که بایستی آن را به‌ضحاک زمان تحمیل کنند و در همین رابطه است که رهبر مقاومت تصریح کرد: «سرمایه و دارایی‌های ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون و بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی و بودجه‌های اتمی و موشکی رژیم و پول‌هایی که از جیب مردم ایران در عراق و سوریه و یمن و غزه و لبنان خرج می‌کند، بایستی به‌بهداشت و درمان مردم ایران اختصاص یابد. بایستی حقوق معوقهٔ پرستاران و کادر پزشکی و حقوق پرداخت نشدهٔ کارگران و معلمان و کارمندان و هزینهٔ درمان آنها پرداخت شود و انبارهای سپاه و بسیج و انتظامی و ارتش و کلان پول‌های غارت شده در بانک‌های سپاه و دولت و ولایت فقیه به‌نفع مردم و برای مردم مصادره شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c14f587a-1362-4e80-83a5-c734b2599279"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات